Gå til innhold

Studere engelsk til høsten

Anbefalte innlegg

Gjest Engelskline
Skrevet

Jeg er godt voksen, men har lyst å studere engelsk til høsten. Ja på en måte for moro skyld. Hva gjør jeg, hvor melder jeg meg på UiO? Takknemlig for alle råd og tips.

Skrevet

Vet ikke hvordan du melder deg opp og sånn, men jeg har tatt engelsk grunnfag, og det er kjempegøy!

Skrevet

Hei!

Et alternativ er å ta fjernstudium! NTNU i Trondheim har et grunnfagsstudium(Take Credit) (som går over to år), som ihvertfall jeg er meget godt fornøyd med. Du kan velge å studere kun på egenhånd eller delta i en studiegruppe. Du leser uansett mye, og skriver oppgaver som sendes inn til en rettelærer, som deretter sender tilbakemelding til deg. Studiet er veldig variert og lærerikt, MEN krever mye jobbing, selvsagt. Men slik er det jo alltid, det er ingenting som kommer gratis;) Jeg kombinerer studiet med et langvarig utenlandsopphold- helt topp!!!

Lykke til!!

Gjest Engelskline
Skrevet

Vet ikke hvordan du melder deg opp og sånn, men jeg har tatt engelsk grunnfag, og det er kjempegøy!

Tok du engelsk grunnfag i Oslo? Hvilken avdeling der kan jeg kontakte?

Skrevet

Nei, desverre, jeg tok det i Stavanger....

Skrevet

Engelsk grunnfag hører inn under de humanistiske fagene, så hvis det er fakultet for humanistiske fag, så er det nok dem du skal snakke med.

Gjest Engelskline
Skrevet

Engelsk grunnfag hører inn under de humanistiske fagene, så hvis det er fakultet for humanistiske fag, så er det nok dem du skal snakke med.

Takk for svar.

Skrevet

Hei!

Et alternativ er å ta fjernstudium! NTNU i Trondheim har et grunnfagsstudium(Take Credit) (som går over to år), som ihvertfall jeg er meget godt fornøyd med. Du kan velge å studere kun på egenhånd eller delta i en studiegruppe. Du leser uansett mye, og skriver oppgaver som sendes inn til en rettelærer, som deretter sender tilbakemelding til deg. Studiet er veldig variert og lærerikt, MEN krever mye jobbing, selvsagt. Men slik er det jo alltid, det er ingenting som kommer gratis;) Jeg kombinerer studiet med et langvarig utenlandsopphold- helt topp!!!

Lykke til!!

Synes dette høres virkelig interessant ut. Kan du fortelle meg litt mer om dette?

Skrevet

Synes dette høres virkelig interessant ut. Kan du fortelle meg litt mer om dette?

Sjekk ut hjemmesiden deres først (NTNU, Take Credit) her finner du alt du trenger å vite, tror jeg...

http://www.ntnu.no/videre/TakeCredit/

Tror nok at det er både fordeler og ulemper med å studere på egenhånd/ på nett. Men det passer ihvertfall meg akkurat nå! Jeg koser meg med noen andre grunnleggende engelskstudier på et universitet i Amerikens land, og litt late dager også, samtidig. Topp!Lånekassen gir studielån til Take Credit.

Skrevet

Sjekk ut hjemmesiden deres først (NTNU, Take Credit) her finner du alt du trenger å vite, tror jeg...

http://www.ntnu.no/videre/TakeCredit/

Tror nok at det er både fordeler og ulemper med å studere på egenhånd/ på nett. Men det passer ihvertfall meg akkurat nå! Jeg koser meg med noen andre grunnleggende engelskstudier på et universitet i Amerikens land, og litt late dager også, samtidig. Topp!Lånekassen gir studielån til Take Credit.

Dette skal jeg sjekke. Jeg har studert i USA og det er fantastisk. Kunne tenkt meg å studere engelsk litt nærmere, og dette virker midt i blinken for meg. Synes det er interessant at lånekassen låner penger til dette. Er det da oppholdsstipend også, eller bare lån?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...