Gå til innhold

Bensin på klær, få bort lukt???

Gjest Iq'en strakk ikke til i går akkurat nei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så uheldig (les; klønete) å få bensin på klærne mine. Er det noen kloke hoder (jeg er ikke klok da nei...) som vet hvordan man kan få bort bensinlukten - uten å ødelegge klærne?

Jeg har vasket klærne 4 ganger men det lukter like ille enda. Jakka tåler bare 30 grader....

Skrevet

Mener du bensin eller diesel? Bensin fordamper jo, men det er kanskje tilsetningsstoffene som lukter?

Bilbutikker (som Biltema) har håndrens som fjerner olje, og det virker kanskje? Det koster ikke mye, og er greit å ha i hus.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mener du bensin eller diesel? Bensin fordamper jo, men det er kanskje tilsetningsstoffene som lukter?

Bilbutikker (som Biltema) har håndrens som fjerner olje, og det virker kanskje? Det koster ikke mye, og er greit å ha i hus.

Med vennlig hilsen

Prøv eddik i både vaske og skyllemiddelet:-) det bør gjøre susen.....

Skrevet

Bensin kan du så godt som lufte bort, for deretter putte det i vaskemasin uten problem. Det er hvertfall min erfaring.

Diesel, derimot!

"¤%&%/&GG/)/%%" samboer, som kjekt og greit putta et par dielsel bukser i vaskemaskina sammen med vanlig vask. Holdt på lenge før lukta slapp. _Der_ har jeg ikke noe løsning, nei.

Skrevet

Bensin kan du så godt som lufte bort, for deretter putte det i vaskemasin uten problem. Det er hvertfall min erfaring.

Diesel, derimot!

"¤%&%/&GG/)/%%" samboer, som kjekt og greit putta et par dielsel bukser i vaskemaskina sammen med vanlig vask. Holdt på lenge før lukta slapp. _Der_ har jeg ikke noe løsning, nei.

Det var i alle fall 98 blyfri bensin. Har hengt ut jakken nå og kasta resten av klærne. Jakka er for dyr til å kaste. Har hengt den til lufting ute og fikk råd om å legge den i plastpose i frysen i 3 dager. Verdt et forsøk. Men nå stinker vaskemaskinen bensin da.....

Skrevet

Det var i alle fall 98 blyfri bensin. Har hengt ut jakken nå og kasta resten av klærne. Jakka er for dyr til å kaste. Har hengt den til lufting ute og fikk råd om å legge den i plastpose i frysen i 3 dager. Verdt et forsøk. Men nå stinker vaskemaskinen bensin da.....

Æsj, det er noe skit.

Hos oss skjedde det da vi hadde nyfødt i huset, og du kan tenke deg mor var en smule forbanna?

DU får trosse miljøet en liten stund, og bare kjøre tomme vaskemaskiner på 90 grader eller så. Kan jo hende det hjelper.

Skrevet

Æsj, det er noe skit.

Hos oss skjedde det da vi hadde nyfødt i huset, og du kan tenke deg mor var en smule forbanna?

DU får trosse miljøet en liten stund, og bare kjøre tomme vaskemaskiner på 90 grader eller så. Kan jo hende det hjelper.

Ja, to små barn her i hus...men det var jo JEG som var klomsete.....neste gang får mannen fylle benz....

Nå lukter ikke maskina lengre. Jakka henger ute på dag nr. 2. Så jeg håper i alle fall.....

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen god løsning når det gjelder bensin, men tidligere når jeg har hatt vond lukt på klær har det funka å ta litt salmiakk sammen med vaskepulveret.

Har ikke ødelagt klærne og de har luktet friskt og godt etterpå. :)

Fikk tipset fra programmet "Reperatørene". Eddik er også et forsøk verdt, som noen skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...