Gå til innhold

D&G genser - hvordan vaske?

Anbefalte innlegg

Gjest Dum eneboer
Skrevet

Hei, har en ny og dyr D&G genser i bomull/elastan blanding med svakt trykk. Det står på vaskeanvisninga at den må håndvaskes med nøtral såpe.

Hæ? Kan jeg absolutt ikke vaske i maskin?

Må ha den tørket innen lørdag kveld. hjeeeeeeelp

Skrevet

Skånsom ullvask med skåne-knappen inne, 30 grader, evt. droppe sentrifugering burde gå utmerket.

Alle mine plagg med håndvask-merke går i maskin, og med mindre jeg glemmer meg og bruker 40 grader finvask eller mer går det alltid bra.

Gjest dum eneboer
Skrevet

Skånsom ullvask med skåne-knappen inne, 30 grader, evt. droppe sentrifugering burde gå utmerket.

Alle mine plagg med håndvask-merke går i maskin, og med mindre jeg glemmer meg og bruker 40 grader finvask eller mer går det alltid bra.

Ok, tusen takk :)

Men en ting til, med eller uten vaskepulver mon tro?

Skrevet

Gjerne milo eller annet for finvask, men ellers bruker du halv dose vaskepulver, og mykemiddel.

Har ikke vaskemaskinen din håndvask / ullvaskprogram, dropper du det, og vasker den for hånd i håndvaskmiddel i morgen tidlig, og styker den på svak varme med jevne mellomrom utover dagen, så blir den tørr.

Gjest eneboer -
Skrevet

Gjerne milo eller annet for finvask, men ellers bruker du halv dose vaskepulver, og mykemiddel.

Har ikke vaskemaskinen din håndvask / ullvaskprogram, dropper du det, og vasker den for hånd i håndvaskmiddel i morgen tidlig, og styker den på svak varme med jevne mellomrom utover dagen, så blir den tørr.

ok, takk :)

Satte maskina på håndvask 30 grader (silkeprogram), og hadde bittelitt Milo oppi.

Det burde ordne seg!

God natt fra

Skrevet

Milo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...