Gå til innhold

Tro ikke på alt du leser

Anbefalte innlegg

Gjest For ett argument!
Skrevet

Hei,

Fordi skolen og vennene deres er her.

Hvorfor er det så fælt at de blir boende i Norge?

Med vennlig hilsen

Det er ikke fælt for meg at de blir i norge, bare svarer på dine "argumenter".

Folk som studerer i utlandet som har familie hjemme i norge vender gjerne hjem igjen.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så ille for disse guttene å dra hjem når "farener over" i hjemlandet.

Har en venninde som har studert i USA. Hun vil gjerne bli boende der men får ikke green card. Hun burde reist hjem for lenge siden men klarer å utsette hjemreisen på forskjellige måter hver gang. Jeg synes det er like uanstendig!

• Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

76

• huufsa

8

• Goliath

7

• Grip

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke fælt for meg at de blir i norge, bare svarer på dine "argumenter".

Folk som studerer i utlandet som har familie hjemme i norge vender gjerne hjem igjen.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så ille for disse guttene å dra hjem når "farener over" i hjemlandet.

Har en venninde som har studert i USA. Hun vil gjerne bli boende der men får ikke green card. Hun burde reist hjem for lenge siden men klarer å utsette hjemreisen på forskjellige måter hver gang. Jeg synes det er like uanstendig!

Men hva er hensikten med å tvangsdeportere folk bare for å tvangsdeportere dem?

Det skader jo vitterlig ingen at de er her, og noe økonomisk argument finnes heller ikke.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det skader jo vitterlig ingen at de er her, og noe økonomisk argument finnes heller ikke.

Med vennlig hilsen

Det du egentlig spør om her er hvorfor vi i det hele tatt ha regler for innvandring og asyl i Norge.

Hvorfor ikke bare la alle som vil komme hit og bosette seg, er det du her i praksis sier.

Skrevet

Generelt er jeg enig i at Norge bør være strengere og mer kritisk til hva som får slippe inn i landet.

Men i dette tilfellet, bør man få avklart hva som venter de unge guttene om de blir sendt tilbake. Om det stemmer dette med at fars familie kommer til å sende de i krig osv..

Ellers kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke kan flytte tilbake til familien sin.

Skrevet

Generelt er jeg enig i at Norge bør være strengere og mer kritisk til hva som får slippe inn i landet.

Men i dette tilfellet, bør man få avklart hva som venter de unge guttene om de blir sendt tilbake. Om det stemmer dette med at fars familie kommer til å sende de i krig osv..

Ellers kan jeg ikke se noen grunn til at de ikke kan flytte tilbake til familien sin.

Alle som kommer til landet og får avslag har en eller annen forhåndspuget historie.

Disse guttenes ligger helt på grensen til det komiske i sin usannsynlighet, og bærer preg av dårlig fantasi hos de som har kokt den i hop, noe også UDI etter sine undersøkelser har konkludert med.

Vi kjenner gangen i dette. Barn som kynisk misbrukes for å skaffe hele slekta opphold på familiegjenforening i Norge.

Gjest For ett argument!
Skrevet

Med vennlig hilsen

De må sendes tilbake fordi Norge ikke kan huse alle som ønsker det! Du ser vel at det ikke finnes økonomi til det?

Jeg vil tro de fleste jenter i afganistan helst ville bodd i norge og fått seg en utdannelse, har vi økonomi til å gi dem det? Er det ikke bedre å hjelpe disse jentene der de er?

Og desverre kan man komme med så alt for mange eksempler på mennesker som ønsker å trenger å komme. Kan du finne plass og økonomi til alle så er det faktisk helt seriøst det samme for meg om de er her!

Men... jeg mener Norge ikke har muligheten til å la alle komme og derfor må vi sette noen grenser og regler. Disse to guttene får komme hjem uten fare for liv og helse og det ser jeg ikke noe galt i!

Nå har jeg behandlet dem individuelt også som du er så opptatt av og som jeg faktis er enig med deg i!

Skrevet

Alle som kommer til landet og får avslag har en eller annen forhåndspuget historie.

Disse guttenes ligger helt på grensen til det komiske i sin usannsynlighet, og bærer preg av dårlig fantasi hos de som har kokt den i hop, noe også UDI etter sine undersøkelser har konkludert med.

Vi kjenner gangen i dette. Barn som kynisk misbrukes for å skaffe hele slekta opphold på familiegjenforening i Norge.

Og du er villig til å ofre ungene (som går på skole her, og føler seg hjemme her), bare for at de "i hvert fall ikke skal få forbli i Norge".

Skrevet

Hei,

Hva, helt konkret, er problemet med å la dem bli i Norge?

Skal det offentlige tvinge unger til å flytte på nytt. For å oppnå hva da?

Med vennlig hilsen

Skrevet

De må sendes tilbake fordi Norge ikke kan huse alle som ønsker det! Du ser vel at det ikke finnes økonomi til det?

Jeg vil tro de fleste jenter i afganistan helst ville bodd i norge og fått seg en utdannelse, har vi økonomi til å gi dem det? Er det ikke bedre å hjelpe disse jentene der de er?

Og desverre kan man komme med så alt for mange eksempler på mennesker som ønsker å trenger å komme. Kan du finne plass og økonomi til alle så er det faktisk helt seriøst det samme for meg om de er her!

Men... jeg mener Norge ikke har muligheten til å la alle komme og derfor må vi sette noen grenser og regler. Disse to guttene får komme hjem uten fare for liv og helse og det ser jeg ikke noe galt i!

Nå har jeg behandlet dem individuelt også som du er så opptatt av og som jeg faktis er enig med deg i!

Siden du bruker økonomi som argument:

De er snart ferdig utdannet, og klare til å skaffe seg jobb og betale skatt.

Med andre ord - Norge vil TJENE penger på å ha dem her.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og du er villig til å ofre ungene (som går på skole her, og føler seg hjemme her), bare for at de "i hvert fall ikke skal få forbli i Norge".

Ja, jeg er villig til å "ofre" at foreldreløse barn føres sammen med sine kjødelige foreldre.

Hørt om familiegjenforening?

Noe mer du lurte på?

Skrevet

Det du egentlig spør om her er hvorfor vi i det hele tatt ha regler for innvandring og asyl i Norge.

Hvorfor ikke bare la alle som vil komme hit og bosette seg, er det du her i praksis sier.

Nei, jeg spør om hva man "oppnår" ved å utvise disse to ungene?

Konkret.

Skrevet

Fikk ikke med meg at undersøkelsene allerede er foretatt. Om guttene ikke lider noen nød av å bli sendt hjem, så er det ingen grunn til å la de bli. Det er jeg enig i. De hører hjemme hos familien sin.

Skrevet

Ja, jeg er villig til å "ofre" at foreldreløse barn føres sammen med sine kjødelige foreldre.

Hørt om familiegjenforening?

Noe mer du lurte på?

Så de skal "tvinges" til familiegjenforening, på tross av at de ønsker å bo i Norge?

Formynderstaten.

Skrevet

Hei,

Hva, helt konkret, er problemet med å la dem bli i Norge?

Skal det offentlige tvinge unger til å flytte på nytt. For å oppnå hva da?

Med vennlig hilsen

Hva man oppnår med å ha regler som håndheves for innvandring og asyl?

Jeg tror de fleste har fått med seg at du ikke har skjønt noe særlig av det.

Skrevet

Fikk ikke med meg at undersøkelsene allerede er foretatt. Om guttene ikke lider noen nød av å bli sendt hjem, så er det ingen grunn til å la de bli. Det er jeg enig i. De hører hjemme hos familien sin.

Men de mener åpenbart at de "hører hjemme" her...

Hva er da poenget med å tvangsdeportere dem, bortsett fra ondskap?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva man oppnår med å ha regler som håndheves for innvandring og asyl?

Jeg tror de fleste har fått med seg at du ikke har skjønt noe særlig av det.

Du svarte ikke på spørsmålet.

Skrevet

Selvsagt gjør de det. Det er helt sykt å se at noen får seg til å sippe og klage over en slik "omvendt" familiegjenforeningssak.

Nesten uvirkelig og paradoksalt.

Skrevet

Du svarte ikke på spørsmålet.

Nei, for deg som stadig argumenterer for at loven skal være ulik, for ulike folk, skjønte du jo selvsagt ikke at svaret lå innbakt i det jeg skrev.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvem passer på de her i Norge?

Og hvem vet om ikke dette er en metode de bruker til å få en såkalt familiegjenforening sånn at resten av slekta skal ha en grunn til å komme hit?

Alle saker er enkeltsaker. Myndighetene må skjære igjennom på et punkt! Norge kan ikke redde hele verden...

Skrevet

Med vennlig hilsen

Oi Oi. der har fanatsikeren startet med ondskaps-preiket sitt igjen!

Ja, SELVSAGT er det rein ondskap å føre barn sammen med sine foreldre. Det burde da virkelig nazistene i UDI forstå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...