Gå til innhold

Tro ikke på alt du leser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg spør om hva man "oppnår" ved å utvise disse to ungene?

Konkret.

Man oppnår å vise at norsk lov ikke bare er dasspapir, selv om du til stadighet viser at den er det for deg.

Man oppnår også å vise at det ikek går an å lure seg til ophold i Norge ved hjelp av oppdiktede historier, og trenering av lovlig fattede avgjørelser.

Flere spørsmål?

• Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

76

• huufsa

8

• Goliath

7

• Grip

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Siden du bruker økonomi som argument:

De er snart ferdig utdannet, og klare til å skaffe seg jobb og betale skatt.

Med andre ord - Norge vil TJENE penger på å ha dem her.

Med vennlig hilsen

Ennå ikke forstått at det kun er DU som har så lav moral at du trekker penger og evne til å skatte inn i spørsmålet om avgjørelser av asylsaker?

Skrevet

Hvem passer på de her i Norge?

Og hvem vet om ikke dette er en metode de bruker til å få en såkalt familiegjenforening sånn at resten av slekta skal ha en grunn til å komme hit?

Alle saker er enkeltsaker. Myndighetene må skjære igjennom på et punkt! Norge kan ikke redde hele verden...

Hva har dette med "å redde verden" å gjøre?

Saken er jo at man overhodet ikke oppnår noe som helst positivt (verken for Norge, for ungene, eller for andre) ved å tvangsdeportere barn.

Det er bare ondsinnet paragrafrytteri, uten mål og mening.

Disse menneskene har kommet hit, integrert seg, lært norsk, studerer og blir snart skattebetalere.

Hva oppnår man ved å deportere dem?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, for deg som stadig argumenterer for at loven skal være ulik, for ulike folk, skjønte du jo selvsagt ikke at svaret lå innbakt i det jeg skrev.

Loven åpner for bruk av intelligens også, ikke bare hjernedødt paragrafrytteri.

Skrevet

Så de skal "tvinges" til familiegjenforening, på tross av at de ønsker å bo i Norge?

Formynderstaten.

LOL

Du må bare godta at du bor i et land som setter barns rett til å vokse opp hos sine foreldre høyt.

Penger er ikke alt i denne verden skjønner du, selv om det tydligvis er det for deg.

Skrevet

Selvsagt gjør de det. Det er helt sykt å se at noen får seg til å sippe og klage over en slik "omvendt" familiegjenforeningssak.

Nesten uvirkelig og paradoksalt.

Du skriver: "familiegjenforeningssak"

Du har selvsagt mange eksempler på tvungen familiegjenforening?

Skrevet

Oi Oi. der har fanatsikeren startet med ondskaps-preiket sitt igjen!

Ja, SELVSAGT er det rein ondskap å føre barn sammen med sine foreldre. Det burde da virkelig nazistene i UDI forstå!

Ja, når de har bodd her i 3 år, og ønsker å bo her, så er det åpenbart at det ikke er noen annen årsak.

Du har i hvert fall ikke klart å påpeke noen annen årsak.

Skrevet

Loven åpner for bruk av intelligens også, ikke bare hjernedødt paragrafrytteri.

Det er ikke snakk om paragrafrytteri at man ikke kjøper dine usakligheter om antall venner og evne til å skatte, som aldri har vært eller kommer til å bli noe som betyr en tøddel for utformingen av norske regler for asyl.

Skrevet

LOL

Du må bare godta at du bor i et land som setter barns rett til å vokse opp hos sine foreldre høyt.

Penger er ikke alt i denne verden skjønner du, selv om det tydligvis er det for deg.

Det er ingen som nekter dem å reise til Pakistan, så det "argumentet" holder heller ikke.

Skrevet

Det er ikke snakk om paragrafrytteri at man ikke kjøper dine usakligheter om antall venner og evne til å skatte, som aldri har vært eller kommer til å bli noe som betyr en tøddel for utformingen av norske regler for asyl.

*ler*

Du har ikke svart på spørsmålet enda.

Skrevet

Hei,

Hva, helt konkret, er problemet med å la dem bli i Norge?

Skal det offentlige tvinge unger til å flytte på nytt. For å oppnå hva da?

Med vennlig hilsen

Jeg ser ikke et konkret problem ved at 'akkurat disse to' blir i Norge, men det er fryktelig mange til slutt som må taes hensyn til på grunn av det ene eller det andre. Det er heldigvis regler å følge...

Skrevet

Ennå ikke forstått at det kun er DU som har så lav moral at du trekker penger og evne til å skatte inn i spørsmålet om avgjørelser av asylsaker?

"For ett argument!" skrev "Du ser vel at det ikke finnes økonomi til det?"

Som du så, er ikke det noe argument.

Gjest For ett argument!
Skrevet

Siden du bruker økonomi som argument:

De er snart ferdig utdannet, og klare til å skaffe seg jobb og betale skatt.

Med andre ord - Norge vil TJENE penger på å ha dem her.

Med vennlig hilsen

Da snakket jeg om å huse og utdanne alle. Og det er forutsatt at de får seg jobb, de kan bli syke å trygdet og alt det der som andre mennesker de også!

Men kan du ikke svare på alt og ikke bare dra ut enkelte av argumentene mine?

Skrevet

Du skriver: "familiegjenforeningssak"

Du har selvsagt mange eksempler på tvungen familiegjenforening?

Du greier å lese? Jeg skrev paradoksalt og uvirkelig.

Skjønt det er ikke første gang foreldre kynisk misbruker å ødelegger sine barn ved å sende dem alene til et fremmed land og la andre oppdra dem, utelukkende i egen økonomisk hensikt.

Det er tydligvis flere slike tragedier du ønsker å fremme ved å gi disse opphold, slik at flere kommer strømmende i dere fortspor.

Skam deg!

Skrevet

Jeg ser ikke et konkret problem ved at 'akkurat disse to' blir i Norge, men det er fryktelig mange til slutt som må taes hensyn til på grunn av det ene eller det andre. Det er heldigvis regler å følge...

Hei,

Men hva er problemet da?

Det er jo ikke økonomi.

Det er ikke plassmangel i Norge.

Det er????

Hva er problemet? Sånn helt konkret?

Hvorfor skal disse tvangssendes ut av landet (hvor de har skoler og venner)?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du greier å lese? Jeg skrev paradoksalt og uvirkelig.

Skjønt det er ikke første gang foreldre kynisk misbruker å ødelegger sine barn ved å sende dem alene til et fremmed land og la andre oppdra dem, utelukkende i egen økonomisk hensikt.

Det er tydligvis flere slike tragedier du ønsker å fremme ved å gi disse opphold, slik at flere kommer strømmende i dere fortspor.

Skam deg!

Og du mener de skal sendes tilbake til disse kyniske menneskene?

Skrevet

Ja, når de har bodd her i 3 år, og ønsker å bo her, så er det åpenbart at det ikke er noen annen årsak.

Du har i hvert fall ikke klart å påpeke noen annen årsak.

Faren døde etter 1 år. Da falt grunnlaget ut av røverhistorien deres og de kunne ha pellet seg hjem.

At de i likhet med andre trenerer utvisningen og sløser bort en masse tidkrevende ressurser skal SELVSAGT ikke komme dem til gode den dagen enderlig vedtak fattes.

Skrevet

Da snakket jeg om å huse og utdanne alle. Og det er forutsatt at de får seg jobb, de kan bli syke å trygdet og alt det der som andre mennesker de også!

Men kan du ikke svare på alt og ikke bare dra ut enkelte av argumentene mine?

Men jeg har da heller ikke forfektet at "alle skal få bo her", så jeg føler ikke at jeg trenger besvare slike argumenter...

Forskjellen er at, uavhengig av årsak, så har disse 2 individene bodd her i 3 år, lært seg norsk, har skole og venner her, og vi har ingen grunn til å tvangssende dem til Pakistan.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva har dette med "å redde verden" å gjøre?

Saken er jo at man overhodet ikke oppnår noe som helst positivt (verken for Norge, for ungene, eller for andre) ved å tvangsdeportere barn.

Det er bare ondsinnet paragrafrytteri, uten mål og mening.

Disse menneskene har kommet hit, integrert seg, lært norsk, studerer og blir snart skattebetalere.

Hva oppnår man ved å deportere dem?

Med vennlig hilsen

"Det er bare ondsinnet paragrafrytteri, uten mål og mening."

Dette har da ikke noe med ondskap å gjøre, Sør!

Det har noe med å følge de reglene som er satt!

Det jeg mente med "å redde hele verden" var at Norge kan da ikke ta imot alle som kommer bare fordi de av en eller annen grunn 'har lyst til' å bo her..?

Skrevet

Og du mener de skal sendes tilbake til disse kyniske menneskene?

Selvsagt, Det er deres mor, hvor de hører hjemme.

Eller skal det være fritt frem for alle norske barn også å velge i hvilket hus de skal bo?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...