Gå til innhold

Har ikke muslimer lov til å sitte på toalettet?

Anbefalte innlegg

Gjest tviler på det
Skrevet

Jeg tviler på at dette har noe med Islam å gjøre, i muslimske deler av Indonesia er det helt vanlig med "sittedo" også for menn.

Men det finnes jo mange land, muslimske og ikke-muslimske, der stå-do er standard, og på reiser litt utenfor allfarvei i Afrika, var jeg SVÆRT glad når det var stå-do og ikke sitte-do. Du kan jo selv tenke deg hvordan det blir seende ut på en offentlig do i et svært fattig land der tilgang på rennende vann, eller vann i særlig mengde i det hele tatt slett ikke er en selvfølge. Vet ikke hvordan det er i Somalia spesielt, men høres ikke overraskende ut om stå-do er en nødvendighet for en viss hygiene mange steder der. Og siden mange Somaliere i Norge har ett lavt utdanningsnivå, er det vel ikke så rart om de tror at dette er en skikk som er knyttet til religionen selv om ikke det nødvendigvis er tilfelle.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

14

• morsan

8

• ShitDiddelyDo

8

• Mr Kahn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest kadawer
Skrevet

Noe så sinnssykt ekkelt. Spesielt hvis man har litt promille og tråkker feil.

Har du ikke vært på en utedass noengang?

Skrevet

Jeg har hørt den samme grunnen nevnt om hvorfor mange av dem går i veldig vide bukser. :)

MC Hammer-bukser, right? :-)

"............................."

Skrevet

Man skal ikke ha hatt særlig mye kontakt med somaliere før man forstår godt at de ikke har peiling på hva en dass eller et toalettrom er til for.

En kvinnelig bekjent kom nylig inn på dametoalettet på biblioteket her i byen. Der stod en somalier midt på gulvet og vasket mens-dåsa si med vann fra halvannenlitersflasker med blod,vann og gørr flytende utover hele gulvet..

Ja, det der har jeg også hørt er en helt vanlig, dagligdags foreteelse blant dem. De gjør det gjerne før og etter at de har spist barna sine, og alltid før de reiser hjem til deg og knuller søstera di.

".........................."

Skrevet

Når man er på offentlige doer, er det vel egentlig mer hygienisk å stå på huk, så slipper man å komme i kontakt med doringen som alle de andre har sitti på?

Mer hygienisk enn å stå?? Jeg pleier som regel å ha lite kontakt med doringen når jeg står og pisser :-)

"............................"

Skrevet

Personleg syns eg det funkar greit med sitte-på-huk-toalett.

Eg har jo heller ikkje prøvd dette med promille, og gjer det neppe i framtida heller, så eg sympatiserer med problemet ditt, men med promille kan ein finne på å gjere sitt fornødne litt kor som helst, har eg dessverre sett.

Skrevet

Ja, det der har jeg også hørt er en helt vanlig, dagligdags foreteelse blant dem. De gjør det gjerne før og etter at de har spist barna sine, og alltid før de reiser hjem til deg og knuller søstera di.

Skjønner godt du ikke tror det er mulig. Men det er faktisk desverre sant.

Forøvrig bør du øke dosen din med Prozac, så slipper du de tidlige oppvåkningene.

---------------

Sitat: ...og alltid før de reiser hjem til deg og knuller søstera di.

Ja visst! Det var SLIK du ble til ?

Skrevet

Da jeg var i Jugoslavia lærte jeg meg etter 10 forsøk å tisse i hullet! ; ) De andre gangene ble det håreste legger med urindunst ja.. *urk* Liker best vanlig do med sete jeg da, der kan man stå på huk så man slipper å smøre seg med andres urin + at man slipper sitt eget piss oppover beina.

Hadde aldri turt å shite der... hva hvis man bomma da? Skulle bare sparka den oppi hullet da, og gått med halve dritten mellom tæra? Bruker gjerne en form for sandaler om sommern..

hullet var kanskje 15 cm i diameter - så ikke kjempehull heller.. Og jammen ikke lett med promille nei!

Skrevet

Skjønner godt du ikke tror det er mulig. Men det er faktisk desverre sant.

Forøvrig bør du øke dosen din med Prozac, så slipper du de tidlige oppvåkningene.

---------------

Sitat: ...og alltid før de reiser hjem til deg og knuller søstera di.

Ja visst! Det var SLIK du ble til ?

Nå når du bunnivået her. Å svare på en så barnslig, fornærmet måte på et humoristisk innlegg, er ganske lavpannet.

"............................."

Skrevet

Norske menn pisser F*** meg overalt. Hjemme som borte, offentlig som privat står de og pisser ut over ring og gulv. Virkelig sjarmerende.

Skrevet

Norske menn pisser F*** meg overalt. Hjemme som borte, offentlig som privat står de og pisser ut over ring og gulv. Virkelig sjarmerende.

Og syke kan de bli også! Se link.

Men kanskje det er slik at stående tissing er selveste symbolig på maskulinitet? ;-) "Se hva jeg klarer, da!" *S*

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html

Skrevet

*lol*

Skrevet

Og syke kan de bli også! Se link.

Men kanskje det er slik at stående tissing er selveste symbolig på maskulinitet? ;-) "Se hva jeg klarer, da!" *S*

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html

Ja, det virker som å klare å stå og tisse er selv symbolet på maskulinitet. selv om man(n) er overstadig beruset eller har prostata-problemer og har like god styring som jeg har. Kanskje jeg skal ta av meg trusa, løfte skjørtene og pisse i vei hjemme på badet hos folk jeg også?

Skrevet

Jeg blir flau på vegne av kjønnet mitt, ja :-)

Hvis man bommer litt på skåla når man pisser - noe som kan skje, så burde det være et selfølge at man gjør rent etter seg. Og man skal ALLTID løfte seteringen først, slik at det ikke havner rester som andre må sitte å kose seg i.

Ikke bare det, men minst 50% av alle menn vasker seg ikke på hendene etter at de har pisset. Man mister liksom litt lysten til å håndhilse på fremmede...

Skrevet

*lol*

Det var bra det var noen som skjønte at det var humoristisk ment da :-)

Skrevet

Ja, det virker som å klare å stå og tisse er selv symbolet på maskulinitet. selv om man(n) er overstadig beruset eller har prostata-problemer og har like god styring som jeg har. Kanskje jeg skal ta av meg trusa, løfte skjørtene og pisse i vei hjemme på badet hos folk jeg også?

When God was creating the human race, he lined up all the males on one side and all the females opposite them.

Then God asked, "Which of your species would like to urinate standing up?"

Well, the males went crazy, screaming and shouting that they wanted to pee standing up.

"Fine," replied God. "Then THEY get the multiple orgasms."

Skrevet

Hvis man bommer litt på skåla når man pisser - noe som kan skje, så burde det være et selfølge at man gjør rent etter seg. Og man skal ALLTID løfte seteringen først, slik at det ikke havner rester som andre må sitte å kose seg i.

Ikke bare det, men minst 50% av alle menn vasker seg ikke på hendene etter at de har pisset. Man mister liksom litt lysten til å håndhilse på fremmede...

.... og å forsyne seg fra peanøttskåla i en bar er selvsagt HELT utelukket!

Skrevet

Heh. På studenthuset her i byen er det et smalt vindu inn til herredoen(!). Man kan bare se vasken gjennom det. På en kveld var det én -1- mann/gutt som vasket hendene. Han ble møtt med applaus da han kom ut.

Skrevet

When God was creating the human race, he lined up all the males on one side and all the females opposite them.

Then God asked, "Which of your species would like to urinate standing up?"

Well, the males went crazy, screaming and shouting that they wanted to pee standing up.

"Fine," replied God. "Then THEY get the multiple orgasms."

:D

Skrevet

Det var bra det var noen som skjønte at det var humoristisk ment da :-)

Humor burde ihvertfall være det beste middelet mot påstander der man generaliserer et helt folkeslag på bakgrunn av hva en enkelt person har gjort.

Men "generalisten" tok altså ikke humoren denne gangen, men cdet sier kanskje mest om vedkommende??

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...