Gå til innhold

trappe ned cipralex

Anbefalte innlegg

Må jeg trappe ned på cipralex (10 mg) når jeg kun har stått på den i 3 uker?...føler ikke den hjelper meg..Vet ikke om det er vanlig , men tilstanden min svinger mye på medisinen + sover dårligere enn før jeg gikk på cipralex. Har også mistet libido totalt, etter oppstart,noe som var iorden før jeg tok medisinen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172347-trappe-ned-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du burde gitt cipralex'n litt mer tid. Jeg begynte med cipralex for litt over tre uker siden. Etter en uke syns jeg at jeg merket at den virket (ble mer positiv og fikk litt tiltakslyst igjen) men så ramlet jeg rett ned i kjelleren og ville bare kutte ut hele medisinen. Men, jeg har fortsatt og ta den, og nå er jeg glad for at jeg fortsatte. Jeg er oppe i 15 mg pr dag, og merker at jeg har mer initiativ og tiltakslyst enn jeg hadde tidligere. Merker heller ikke noe mer til bivrkiningene jeg var plaget av første uken (kvalme, og veldig angst og uro). Forsøk en stund til. Kanskje blir du overrasket :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172347-trappe-ned-cipralex/#findComment-1136003
Del på andre sider

Du burde gitt cipralex'n litt mer tid. Jeg begynte med cipralex for litt over tre uker siden. Etter en uke syns jeg at jeg merket at den virket (ble mer positiv og fikk litt tiltakslyst igjen) men så ramlet jeg rett ned i kjelleren og ville bare kutte ut hele medisinen. Men, jeg har fortsatt og ta den, og nå er jeg glad for at jeg fortsatte. Jeg er oppe i 15 mg pr dag, og merker at jeg har mer initiativ og tiltakslyst enn jeg hadde tidligere. Merker heller ikke noe mer til bivrkiningene jeg var plaget av første uken (kvalme, og veldig angst og uro). Forsøk en stund til. Kanskje blir du overrasket :-)

Når trappet du opp til 15 mg maire? Merket du stor forskell raskt?..jeg går fortsatt på 10 mg, tror forsåvidt cipralexen har tatt bunnene i dep min + har også merket at jeg har mer energi + jeg gråter ikke for de minste ting lengre, bare at humøret mitt ikke følger med.Jeg har blitt forespeilet av legen min at den skal gi meg ett løft, har ikke følt det ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172347-trappe-ned-cipralex/#findComment-1138807
Del på andre sider

Når trappet du opp til 15 mg maire? Merket du stor forskell raskt?..jeg går fortsatt på 10 mg, tror forsåvidt cipralexen har tatt bunnene i dep min + har også merket at jeg har mer energi + jeg gråter ikke for de minste ting lengre, bare at humøret mitt ikke følger med.Jeg har blitt forespeilet av legen min at den skal gi meg ett løft, har ikke følt det ennå.

Jeg begynte på 10 mg i begynnelsen av januar og fortsatte opp til 15 mg rundt 20/1. I går trappet jeg ytterligere opp til 20 mg.

Da jeg begynte med cipralex mente jeg allerede etter ca 10 dager at jeg kjente en viss bedring, men det var nok kanskje litt ønsketenkning. Men, etter et par-tre uker hadde pillene en effekt. Da begynte jeg å få litt tiltak igjen. For meg var det i første omgang at jeg klarte å stå opp om morgenen, ikke langt utpå dagen. Deretter klarte jeg å gjøre småting og et par større ting uten at det kjentes totalt meningsløst og håpløst. Så det går stadig framover.

Alle dager er ikke like gode, men jevnt over er de bedre enn før jeg begynte med medisinen.

Er litt spent på dagene framover nå, for jeg har tatt cipralex i kombinasjon med et annet antidepressiva (tolvon) som jeg måtte slutte med pga bivirkninger. Kan hende noe av bedringen min kom av tolvonen også, det gjenstår å se.

Én ting har så smått begynt å synke inn hos meg, og det er at Ting-Tar-Tid :-) Jeg vet ikke hvor lenge du har slitt, men selv har jeg hatt flere tunge år, som gradvis gjorde meg mer og mer dårlig. Og når man går i flere år og strever med psyken, da kan det ta lang tid å bli bra igjen også. Det blir nok to steg fram, og ett tilbake i lang tid. Men, det er i alle fall mye mer optimistisk enn jeg tenkte for noen uker siden, da det bare var bakover-steg, eller ett skritt fram og to-tre tilbake :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172347-trappe-ned-cipralex/#findComment-1139205
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...