Gå til innhold

Ikke kritiser nazismen, din nazist!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En skribent på DOL, mener det er nazistisk å kritisere noe for å være nazistisk:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2424503

For ordens skyld er dette ordbokas definisjon av "Brunsjorte":

brunskjorte etter fargen på uniformsskjorta: soldat i tysk nazistisk stormtropp i mellomkrigstiden

------------------------

Kan noen forklare meg om det da finnes folk som ikke er nazister? Blir det slik at bare de som ikke sier hva de mener om nazime, ikke er nazister.

Er en nazist som ikke sier han er det nazist? For de som kritiserer ham for det er jo ihverfall det.

Kan noen hjelpe meg? for dette ble noe vanskelig.

Skrevet

Du skriver: "Kan noen hjelpe meg? for dette ble noe vanskelig."

Ja, man kan jo bare konstatere at det meste tydeligvis blir "for vanskelig" for deg.

For å ta det med teskje:

Å referere til *alle* tilhengerene av en av verdens største religioner som "nazister", er i seg selv like idiotisk som når Hitler kom med påstandene om hvordan han mente alle jødene var.

Ble det lettere for deg nå?

Problemet er altså at man kaller alle muslimer (eller kristne, eller hinduer) for "nazist".

Skrevet

Ja, man kan jo bare konstatere at det meste tydeligvis blir "for vanskelig" for deg.

For å ta det med teskje:

Å referere til *alle* tilhengerene av en av verdens største religioner som "nazister", er i seg selv like idiotisk som når Hitler kom med påstandene om hvordan han mente alle jødene var.

Problemet er altså at man kaller alle muslimer (eller kristne, eller hinduer) for "nazist".

Du trenger ikke unnskylde eller bortforklkare deg, du den største nazist av alle oss som har kritisert nazismen..LOL.

Skrevet

Erasmus Montanus har gjenoppstsått, ser jeg. *S*

Skrevet

Du trenger ikke unnskylde eller bortforklkare deg, du den største nazist av alle oss som har kritisert nazismen..LOL.

Hvorfor skulle jeg unnskylde eller bortforklare at *du* har bæsjet på leggen, ved at du ikke evner å lese et innlegg?

Det er da ditt eget problem.

Skrevet

Hvorfor skulle jeg unnskylde eller bortforklare at *du* har bæsjet på leggen, ved at du ikke evner å lese et innlegg?

Det er da ditt eget problem.

LOL

Burde ikke heller du nå holde kjeft, og ta dette som en lærepenge på hvordan det kan gå når du vikler deg inn i en lapskaus av usaklige sammenligninger og bruk av ord du ikke forstår?

Eller hva? din nazistfientlige nazist!

Skrevet

For å ta det med teskje:

Å kritisere den muslimske ideologi for nazi-slektskap, er bare i en syk manns hode, bli nazisme.

Utsagnet kan kritiseres for at det er feilaktig, unyansert, generaliserende, stigmatiserende, stupid og vrøvl.

Men å kalle det nazistisk, blir selvsagt feilaktig.

Nå er det jo blitt slik på dol at alle som uttrykker uenighet med sør, raskt blir gruppert som nazi eller lignende.

Så det er altså ikke så mye å bekymre seg over, men morsomt dog å påvise hans tanketomme svingslag.

Skrevet

Å kritisere den muslimske ideologi for nazi-slektskap, er bare i en syk manns hode, bli nazisme.

Utsagnet kan kritiseres for at det er feilaktig, unyansert, generaliserende, stigmatiserende, stupid og vrøvl.

Nå er det jo blitt slik på dol at alle som uttrykker uenighet med sør, raskt blir gruppert som nazi eller lignende.

Så det er altså ikke så mye å bekymre seg over, men morsomt dog å påvise hans tanketomme svingslag.

Det er vel 3-4 dager siden du skrev at islam var nazisme, ikke sant?

Ikke at "islamitter" (eller fundamentalisme) var det, men islam som helhet.

Altså, 20% av jordens befolkning, inklusive den kanadiske muslimen i Dagbladet.

Skrevet

Jepp, fyren greier jo ikke en gang å skille mellom Islam som politisk ideologi (og maktfaktor) og hver enkelt person som bor i et muslimske land.

Jeg har til dags dato aldri sett noen på DOL har skrevet at den sistnevnte gruppe er nazister, slik det terpes om og om igjen på.

Skal vi kanskje synke dypt ned på hans nivå og be om en link?

Skrevet

"Nå er det jo blitt slik på dol at alle som uttrykker uenighet med sør, raskt blir gruppert som nazi eller lignende."

...og kritiserer du "andre siden", så er du kommunist, marxist, etc. Like tullet begge veier, altså.

"............................"

Skrevet

"Nå er det jo blitt slik på dol at alle som uttrykker uenighet med sør, raskt blir gruppert som nazi eller lignende."

...og kritiserer du "andre siden", så er du kommunist, marxist, etc. Like tullet begge veier, altså.

"............................"

...Og ettersom de fleste av oss (?) plasserer seg ett eller annet sted på skalaen mellom disse ytterpunktene, så er de fleste av oss tilhengere av MN, også kjent som marxist-naziztene? *S*

Skrevet

...Og ettersom de fleste av oss (?) plasserer seg ett eller annet sted på skalaen mellom disse ytterpunktene, så er de fleste av oss tilhengere av MN, også kjent som marxist-naziztene? *S*

Heh-heh, jævli bra :-)

"..........................."

Skrevet

He he. den var ny og god:)

Men selv ikke dette er en spøk på DOL. Jeg og flere andre har flere ganger blitt beskylt for å være BÅDE tilhenger av Hitler og Stalin fra en viss rabiat rabulist her, som tydligvis ikke vet mer forskjell på høyre og venstre enn på rett og galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...