Gå til innhold

For lavere bilavgifter - signer på denne linken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tenker du at staten skal få inn disse pengene, da?

Kutte i skolen, eller i sykehusene?

Eller er det forsvaret du vil kutte i?

Skrevet

Hvordan tenker du at staten skal få inn disse pengene, da?

Kutte i skolen, eller i sykehusene?

Eller er det forsvaret du vil kutte i?

Eller i hvor mye bedriftsledere sitter igjen med på egen konto, slik at de blir rikere og rikere, og ikke vet helt hva de skal gjøre med pengene sine... Samtidig som vi ikke har råd til det mest grunnleggende ellers i samfunnet?

Skrevet

Eller i hvor mye bedriftsledere sitter igjen med på egen konto, slik at de blir rikere og rikere, og ikke vet helt hva de skal gjøre med pengene sine... Samtidig som vi ikke har råd til det mest grunnleggende ellers i samfunnet?

Vi kan da ikke beskatte de som har mest i samfunnet, Gemini!

Du må være kommunist for å foreslå noe slikt! Fy skam!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vi kan da ikke beskatte de som har mest i samfunnet, Gemini!

Du må være kommunist for å foreslå noe slikt! Fy skam!

Med vennlig hilsen

Ja - der avslørte du meg... ;-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Skriver ikke under, nei!

siterer: "Grunnen til at du står i kø er at politikerne bruker det du betaler i bilavgifter til andre formål!"

Eller heller: grunnen til at du står i kø, er at du ikke har skjønt at du kan bruke offentlig kommunikasjon, og dessuten legge press på kommunale politikere for å bygge ut tilbudet så det blir hensiktsmessig.

Bilen forpester nærmiljøene og byene. Jeg elsker bilen min, men jeg elsker også et trivelig utemiljø, og jeg har opplevd land med offentlig transport som FUNGERER. Og det funker MYE bedre enn privat bilbruk. Ned med matpakkekjøring! Og opp med bilkjøring for småbarnsforeldre.

Skrevet

Ja - der avslørte du meg... ;-)

Du er sikkert en av disse venstre-vridde ortodokse vulgær-kommunistene som mener at vi skal bruke penger på eldrehjem, barnevernet og barnehagene!

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du er sikkert en av disse venstre-vridde ortodokse vulgær-kommunistene som mener at vi skal bruke penger på eldrehjem, barnevernet og barnehagene!

;-)

Med vennlig hilsen

Og helsevesenet generelt og skolen!!!

Så huff ja, jeg er ganske ytterliggående og ekstrem...

Skrevet

Og helsevesenet generelt og skolen!!!

Så huff ja, jeg er ganske ytterliggående og ekstrem...

Du støtter nok både Pol Pot og Saddam! Dessuten er du nok for at Norge skal inn i Sovjetunionen!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du støtter nok både Pol Pot og Saddam! Dessuten er du nok for at Norge skal inn i Sovjetunionen!

Med vennlig hilsen

Ja, gjenopprett Sovjetunionen så vi kan få et system som funker!!!

;-)

Skrevet

Ja, gjenopprett Sovjetunionen så vi kan få et system som funker!!!

;-)

Med Arafat som statsleder.

Sharon som justisminister.

Saddam som helseminister.

Mussolini som transportminister.

Mengele som innvandringsminister.

Mao som planleggingsminister.

Og selvsagt Idi Amin som kokk.

Skrevet

Med Arafat som statsleder.

Sharon som justisminister.

Saddam som helseminister.

Mussolini som transportminister.

Mengele som innvandringsminister.

Mao som planleggingsminister.

Og selvsagt Idi Amin som kokk.

Ja, da ville verden blitt perfekt! ;-)

Skrevet

Ja, da ville verden blitt perfekt! ;-)

Bare enda ett massemord av sivile, så er vi klare for en strålende fremtid!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skriver ikke under, nei!

siterer: "Grunnen til at du står i kø er at politikerne bruker det du betaler i bilavgifter til andre formål!"

Eller heller: grunnen til at du står i kø, er at du ikke har skjønt at du kan bruke offentlig kommunikasjon, og dessuten legge press på kommunale politikere for å bygge ut tilbudet så det blir hensiktsmessig.

Bilen forpester nærmiljøene og byene. Jeg elsker bilen min, men jeg elsker også et trivelig utemiljø, og jeg har opplevd land med offentlig transport som FUNGERER. Og det funker MYE bedre enn privat bilbruk. Ned med matpakkekjøring! Og opp med bilkjøring for småbarnsforeldre.

Norge er et av verdens rikeste land. Vi er av de land med mest behov for privatbilen. Likevel er våre bilpriser og bensinpriser blant de høyeste i verden.

Det er kun i et fåtall større byer at kollektivtransporten er noe alternativ. Ellers i landet er det privatbilen som gjelder.

Bil- og bensinpriser er en belastning for de småbarnsfamiliene som du trekker frem. Med dagens bilpriser belastes de mindre bemidlede på en urimelig måte, mens matpakkebilistene med firmabil kjører som før.

Den eneste løsningen er å kutte i bilprisene og heller satse på veiprising i de områder der privatbilen er en belastning og kollektivtilbudet er godt.

....

6-7 kroner av bensinprisen er avgifter. Av en sikker, fornuftig familiebil til 300.000 går 150.000 rett i statskassen.

Vi betaler i alt 50 mrd i bilavgifter. Til veiinvesteringer brukes 12 mrd.

....

Hvis du ikke har råd til ny bil og vil kjøpe en som er et år gammel, må du ut med over 15000 kroner i omregistreringsavgift...en job som tar trafikkstasjonen et par minutter.

Skrevet

Et latterlig innlegg. Norge er det mest egalitære samfunn i verden, og lederlønninger i Norge er svært lave, relativt sett.

Hvis det plager deg at andre har litt mer enn deg, er det greit nok..men misunnelse er ikke så mye å bygge politikk på.

Skrevet

Norge er et av verdens rikeste land. Vi er av de land med mest behov for privatbilen. Likevel er våre bilpriser og bensinpriser blant de høyeste i verden.

Det er kun i et fåtall større byer at kollektivtransporten er noe alternativ. Ellers i landet er det privatbilen som gjelder.

Bil- og bensinpriser er en belastning for de småbarnsfamiliene som du trekker frem. Med dagens bilpriser belastes de mindre bemidlede på en urimelig måte, mens matpakkebilistene med firmabil kjører som før.

Den eneste løsningen er å kutte i bilprisene og heller satse på veiprising i de områder der privatbilen er en belastning og kollektivtilbudet er godt.

....

6-7 kroner av bensinprisen er avgifter. Av en sikker, fornuftig familiebil til 300.000 går 150.000 rett i statskassen.

Vi betaler i alt 50 mrd i bilavgifter. Til veiinvesteringer brukes 12 mrd.

....

Hvis du ikke har råd til ny bil og vil kjøpe en som er et år gammel, må du ut med over 15000 kroner i omregistreringsavgift...en job som tar trafikkstasjonen et par minutter.

La oss så si at man fjernet avgiftene, Grip.

Staten må fremdeles ha de samme pengene, og hvor skal de da ta dem fra?

Øke skatten? Øke momsen? Øke avgifter?

Eller skal vi kutte i offentlig service? Skoler? Eldrehjem? Sykehus?

Skrevet

Et latterlig innlegg. Norge er det mest egalitære samfunn i verden, og lederlønninger i Norge er svært lave, relativt sett.

Hvis det plager deg at andre har litt mer enn deg, er det greit nok..men misunnelse er ikke så mye å bygge politikk på.

Problemet er ikke at de tjener mye, men at de betaler lattelig liten skatt, sammenlignet med en vanlig person.

Skrevet

La oss så si at man fjernet avgiftene, Grip.

Staten må fremdeles ha de samme pengene, og hvor skal de da ta dem fra?

Øke skatten? Øke momsen? Øke avgifter?

Eller skal vi kutte i offentlig service? Skoler? Eldrehjem? Sykehus?

Du hevder en usedvanlig statisk syn på statsfinansene.

Det er slik at staten trolig ville få inn like mange avgiftskroner gjennom å kutten engangsavgiftene, rett og slett fordi folk da ville bytte ut gammalt skrot og kjøpe ny bil. Gjennomsnittlig bilalder i Norge er 10 år, nesten eldst i Europa.

For øvrig er statens utgifter ingen fast størrelse, men vedtas hvert år.

Skrevet

Du hevder en usedvanlig statisk syn på statsfinansene.

Det er slik at staten trolig ville få inn like mange avgiftskroner gjennom å kutten engangsavgiftene, rett og slett fordi folk da ville bytte ut gammalt skrot og kjøpe ny bil. Gjennomsnittlig bilalder i Norge er 10 år, nesten eldst i Europa.

For øvrig er statens utgifter ingen fast størrelse, men vedtas hvert år.

Du snakker om avgifter på 50 milliarder.

Om disse intektene ble kuttet med kun 20%, så vil det allikevel representere et større beløp en det uenighetene ved det forrige statsbudsjettet dreide seg om.

Uansett, du har ikke svart på spørsmålet:

Skal du øke skatter og avgifter?

Skal du kutte i skoler, sykehus og eldrehjem?

Skrevet

Problemet er ikke at de tjener mye, men at de betaler lattelig liten skatt, sammenlignet med en vanlig person.

Skattesatsen for høye lønnsinntekter er 77% (inkl. arbeidsgiveravgift) over 800.000 kroner. Hvor høy synes du den skal være?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...