Gå til innhold

Alder på vegg/isolasjon, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest pelleguten
Skrevet

Legger denne inn her da ingen kategorier passer helt og det er mange som leser her inne.

Saken er den at jeg har en reklamasjon mot tidligere eier angående en vegg som ikke er tett, dvs at det trenger inn vann. Dette skyldes dårlig utført arbeid, men problemet er å fastslå alderen på veggen. Selger hevder denne er like gammel som huset, men jeg mener dette ikke kan stemme da det var brukt "moderne" isolasjon i veggen som jeg har lest ikke ble brukt den gangen huset ble bygd (huset er så gammelt at det vistnok ikke ble brukt normal isolasjon i det hele tatt den gangen).

Jeg må med andre ord "bevise" at veggen er av "nyere" dato for å få erstatning.

Jeg prøver nå å finne opplysninger om ulike typer isolasjon og når de ble tatt i bruk, men finner ingenting på nettet.

Er det noen som vet en side som sier noe om dette eller evt vet noe selv?

På forhånd takk.

Gjest pelleguten
Skrevet

Kanskje du får svarene her: http://www.byggforsk.no/

Har vært der inne. Det var lite konkret. En kunne kjøpe en del bøker o.l., men da måtte jeg vært sikker på at den relevante informasjonen var i dem.

Men takk for forslaget :-)

Gjest pelleguten
Skrevet

Ring Glava, da vel?

Ingen dum ide. Var inne på hjemmesidene deres, men fant ingen historikk. Tenkte ikke engang på å ringe dem.

Takk for rådet.

Skrevet

Har vært der inne. Det var lite konkret. En kunne kjøpe en del bøker o.l., men da måtte jeg vært sikker på at den relevante informasjonen var i dem.

Men takk for forslaget :-)

Du kan jo ringe dem, sikkert noen senior-forskere som kan skjære i gjennom. Mye lettere enn å lete seg gjennom mange fagbøker. Får du svar på e-post har du noe å vise videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...