Gå til innhold

Java-helvete

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Har innstallert siste versjon av Java SDK og pathen skal være satt riktig, men liekvel virker ikke dritten. Ved forsøk på å kompilere filer med javac får jeg feilmelding om at javac ikke gjenkjennes som kjørtbart program, noe som ikke er så overraskende sida det ikke fins noen slik fil i bin-katalogen (så hvor i helvete er den da?). Javel, så prøver jeg å kjøre allerede kompilerte program fra kommandolinja, da kommer feilmeldingen: exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError

Noen ideer?

Skrevet

Hvis du installere SDK, så skal det inneholde en /bin katalog som bl.a inneholder disse filene:

javac.exe - kompilator

java.exe - "kjører" for kompilerte filer.

Hvis disse ikke finnes er det noe galt. Hvilket SDK er det du har installert?

"..........................."

Jeg er en annen
Skrevet

Hvis du installere SDK, så skal det inneholde en /bin katalog som bl.a inneholder disse filene:

javac.exe - kompilator

java.exe - "kjører" for kompilerte filer.

Hvis disse ikke finnes er det noe galt. Hvilket SDK er det du har installert?

"..........................."

Java 2 SDK 1.4.2. Men javac er ikke i bin-katalogen (eller noe annet sted for den saks skyld).

Skrevet

Java 2 SDK 1.4.2. Men javac er ikke i bin-katalogen (eller noe annet sted for den saks skyld).

Nå sjekket jeg hos meg. j2sdk1.4.2_06\bin inneholder alle filene som tidligere versjoner har hatt, så det er ingen forskjell.

Prøv å avinstallèr, last ned og installèr på nytt. Du er sikker på at det er riktig pakke du installerer? Det er litt forskjell på de - en versjon er kun runtime ting slik at du kan kjøre applets etc., mens utviklerpakken inneholder alt det andre. Jeg har aldri vært borti førtnevnte, imidlertid.

".........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...