bare-bea Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei Jeg er en jente på 30 år som fødte mitt første barn for 8 måneder siden. Dessverre har jeg vært en del plaget etterpå. Kort tid etter fødselen fikk jeg hemorider og sprekker i og rundt endetarmsåpningen. Dette har aldri blitt helt bra og jeg sliter nå med analspasme og skjør, sår hud med småsprekker som ikke vil gro.jeg har vært hos spesialist, hun ville avvente operasjon pga fare for plager med inkontinens osv. Jeg fikk en nitroglyserin-krem for spasmene og bruker silulen salve. Brukte nitro-kremen i 6 uker, ble bedre, men ikke helt bra og nå begynner det å forverre seg igjen. Jeg lurer på om det har noe for seg og gjenta denne kuren, er det skadelig på noen måte?? Jeg har ny operasjonstime om en måneds tid, men jeg vil aller helst slippe det. Jeg går i tillegg til naturmedisiner som gir meg fotsone, øreakupunktur og homeopatmidler for å få det til å gro. Jeg har slitt med dette så lenge nå at jeg begynner å bli vedig sliten og litt desperat etter å bli bra. Fastlegen min har ikke helt greie på akkurat dette og spesialisten er omtrent umulig å få i tale, derfor er jeg her!Håper på gode råd og svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172532-analspasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er ikke uvanlig at kvinner får hemorrhoider i forbindelse med svangerskap og fødsel, men analsprekker og spasmer er mere sjelden. Nitroglyserin salve regnes for å å være en effektiv medisin, men noen må bruke denne lenger enn 6 uker som er normal behandlingstid. Inne urtemedisinen anbefales ofte Calendula (ringblomst) salve mot sprekker som ikke vil gro og det er også et poeng å ikke bruke for mye såpe som fjerner hudens naturlige beskyttelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172532-analspasme/#findComment-1146048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.