Gå til innhold

Kanin ute , 24/7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det er vanlig at kaniner står ute i små bur døgnet rundt, året rundt? Jeg reagerer på at hver gang jeg går fra valentinlyst mot bussholdeplassen på østre berg så ser jeg en kanin i et bur, helt alene. Den har vært der i all slags vær, storm som regn som sol. Ikke har den noe å gjemme seg for alt dette i heller, da de fleste veggene i buret er av netting (bortsett fra gulv og tak og bittelitt tre på sideveggene). Er bekymra, bekymra, men har jeg grunn til det? HVa kan jeg evt gjøre, bør man maile dyrebeskyttelsen og be dem sjekke greia?

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke verken hvordan dette buret er, eller hvordan det står, men generelt kan jeg si at kaniner (i alle fall våre) trives best ute. Selv om våre hele tida har hatt tette tak og vegger, har de stort sett valgt å være ute i all slags vær. De tåler ned til 30 minusgrader, dersom de har tilgang på et trekkfritt hus. Våre kaniner har t.o.m. fått et kull med unger ute nå i desember, som har levd opp (og desverre et kull der 4 av 5 så langt er døde, men det er en annen historie).

Så kaniner er utrolig hardføre dyr. De søker nok ly dersom de ønsker det.

Skrevet

Naboen vår har kaniner som står ute hele året, men de har i det minste tette vegger på 3 av veggne, og bare netting på den siste veggen.

Det verste med denne kaninen er at den desverre bor rett ved siden av en skikkelig gneldrete bikkje som også står ute stort sett hele tida.

Skrevet

som Kjersti S sier, de tåler mye, men de trenger et lite "rom" der de kan søke ly for vind og regn.

Den trenger også mye høy og friskt vann, ellers skal den kunne klare seg fint med mindre det blir altfor iskaldt.

Skrevet

Tror nok mange dyr har det mye verre enn denne kaninen. Er det noen som jevnlig gir den mat og drikke?

Den har mulighet for å skjerme seg for vær og vind og med mindre plassen dens er veldig liten, så tror jeg det ikke er noe grunn til bekymring.

Er ikke sikkert det er verdens lykkeligste kanin, men.

Du kan jo kontakte Mattilsynet og melde din bekymring.

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke verken hvordan dette buret er, eller hvordan det står, men generelt kan jeg si at kaniner (i alle fall våre) trives best ute. Selv om våre hele tida har hatt tette tak og vegger, har de stort sett valgt å være ute i all slags vær. De tåler ned til 30 minusgrader, dersom de har tilgang på et trekkfritt hus. Våre kaniner har t.o.m. fått et kull med unger ute nå i desember, som har levd opp (og desverre et kull der 4 av 5 så langt er døde, men det er en annen historie).

Så kaniner er utrolig hardføre dyr. De søker nok ly dersom de ønsker det.

ok. takk. jeg syntes ikke det virket som den hadde noe sted å søke ly, men det kan godt være at jeg ser feil. takk for all informasjonen. ble litt letta nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...