natolars Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Hei! Jeg lurte på om du har noen erfaringer med Cymbalta? Jeg antar at den foreløpig bare har depresjon som indikasjon i Norge, så jeg lurer på hvilke indikasjoner den er godkjent for i f.eks. USA? På forhånd takk! :-) Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Nei, jeg har ingen erfaring med denne. Produsenten, EliLilly, har i januar fått markedsføringstillatelse. Prisen blir sannsynligvis godkjent i disse dager, og den kommer på apoteket i mars. Sannsynligvis blir den ikke godkjent på blåresept pkt 18 før til høsten. Det betyr i praksis at norske leger heller ikke vil starte forskrivningen før den tid. I Norge har den en tid vært godkjent for stressinkontinens hos kvinner under navnet Yentreve. I USA er den godkjent også for diabetisk nevropati (smerter). Den er godkjent for depresjon i USA siden august 2004 og i EU fra desember 2004. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.