Gå til innhold

Dr. Phil-er han psykolog?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har veldig sansen for en del av det Dr. phil sier. (Noen ganger blir han litt for barnetv-belærende og amerikansk,men).

Lurte bare på om han har utdannelse som psykolog eller psykiater? Kan man ta det han sier seriøst?Er det forresten noen her som har lest og fått hjelp av bøkene hans?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173332-dr-phil-er-han-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Dr. Phil har en doktorgrad i psykologi. (Derav doktor. - ikke som i lege/psykiater.)

Han holdt en stund på med tradisjonell terapi, men fant ut at han ikke hadde tålmodighet til det. Så begynte han som konsulent i forbindelse med rettssaker. Det var da han møtte Oprah (Oprah ble saksøkt og måtte tilbringe en del tid i Texas, hvor Dr. Phil bodde før han fikk showet sitt.)

Jeg synes han har svært mye fornuftig å komme med, men som for alt annet gjelder regelen om å tenke selv, og ikke blindt svelge alt det en autoritetsperson sier.

Dr. Phil har en doktorgrad i psykologi. (Derav doktor. - ikke som i lege/psykiater.)

Han holdt en stund på med tradisjonell terapi, men fant ut at han ikke hadde tålmodighet til det. Så begynte han som konsulent i forbindelse med rettssaker. Det var da han møtte Oprah (Oprah ble saksøkt og måtte tilbringe en del tid i Texas, hvor Dr. Phil bodde før han fikk showet sitt.)

Jeg synes han har svært mye fornuftig å komme med, men som for alt annet gjelder regelen om å tenke selv, og ikke blindt svelge alt det en autoritetsperson sier.

Hm, er han ikke Psychiatrist? Eller betyr det ikke det samme som psykiater?

Annonse

Takk for oppklaringen!

Hvorfor ble Oprah saksøkt, forresten?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...