Gå til innhold

Sett inn en disk i stasjon E:.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sier meldingsruta som kommer opp på skjermen når jeg har stappa inn cd-plata.. Den skjønner altså ikke at jeg HAR SATT INN en disk i stasjon E. PUH..

Jeg har vært i egenskaper og brukt feilsøking, men den sier at "Enheten funker som den skal" og at den beste driveren er installert.

Jeg hadde noe trøbbel med dette tidligere en gang også, men da ordnet sønnen min opp idet. Jeg kan bare ikke huske hva han gjorde.

På D: har jeg en cd-brenner. Den skal visst også funke.. men gjør det ikke.

På enhetsbehandling ser jeg at begge tingene ligger som maskinvare, men de virker jo altså ikke.

Det skulle vel ikke tilfeldigvis slenge noen rundt her og vite hvordan problemet skal angripes? Takker så mye.

Noen praktiske opplysninger:

Maskinen er bare løse deler (selvbygg, nei jeg har ikke gjort det)

Bruker XP Pro

Jeg finner følgende informasjon:

E-IDE CD -956E/AKV

Driverleverndør: Microsoft

Driverdato: 01.07.2001

Driverversjon 5.1.2535.0

De samme driveropplysningene finner jeg på brenneren + dette:

SAMSUNG CD-R/RW SW-248B

Enhetstype: DVD-/CD-ROM-stasjon

Produsent: Standard CD-ROM-stasjoner

Plassering: Plassering 0 (0)

Hilsen

Skrevet

Noe galt med CD'en? Uleselig filformat på CD'en? Tom CD?

"............................."

Skrevet

Noe galt med CD'en? Uleselig filformat på CD'en? Tom CD?

"............................."

Nei da, det er det samme hva slags cd jeg setter inn. Det er virkelig noe dritt :-(

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fant ut av det, og da legger jeg like godt løsningen her:

På en eller annen måte var haken blitt fjernet i boksen " Tillat aktivt innhold fra CD-Romer å kjøre på min datamaskin" Som ligger under Sikkerhet, Avansert, i Alternativer for Internet.

Jaja, så enkelt, men så mye trøbbel. Så fant jeg ut av det ved en ren tilfeldighet :-)

Skrevet

Jeg fant ut av det, og da legger jeg like godt løsningen her:

På en eller annen måte var haken blitt fjernet i boksen " Tillat aktivt innhold fra CD-Romer å kjøre på min datamaskin" Som ligger under Sikkerhet, Avansert, i Alternativer for Internet.

Jaja, så enkelt, men så mye trøbbel. Så fant jeg ut av det ved en ren tilfeldighet :-)

Nei, det fungerte for den første plata, nå vil den visst ikke mer likevel...

Må nok til med ordentlig verktøykasse her :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...