lisa222 Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Min kjærestes ekskone har en lidelse som jeg antar må være psykose. Hun har vrangforestillinger om egen helse - hun ser dårlig, det er noe feil med hår, tenner, negler osv. Dette er imidlertid "kun fysiske plager" - hun ser ikke selv at hun har en psykisk lidelse. I det senere har rare ting begynt å skje med huset hun bor i - det er nærmest i ferd med å gå i oppløsning. Konkrete feil er sjekket, og det har ingen rot i virkeligheten. Hun har vært innlagt på psykiatrisk, men har nå vært hjemme det siste halve året. Barna må bo hos pappa - mamma kan bare ha dem på besøk av og til. Dette er selvsagt ikke lett for noen - hverken for henne, for pappaen eller for barna. Mitt spørsmål er hvordan man skal forholde seg til personer med slike tilstander. Hun ringer sin eksmann flere ganger om dagen for å fortelle om alt det rare som skjer i huset, eller om sin helsetilstand. Slike ærend er gjerne forkledt som "ett-eller-annet-om-barna", som så raskt går over til å dreie seg om plager og problemer og som vedvarer til han til slutt må legge på. Han synes dette er veldig vanskelig, og ønsker slett ikke å være hennes støttekontakt. Han vil gjerne samarbeide med henne om barna, men ønsker ellers ikke å være involvert i sykdommen, og disse samtalene tar veldig på. Hvordan skal han kunne avgrense hennes inntrengen i hans liv? 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Var det du som skrev inn tidligere om eksen til kjæresten? DU trenger vel strengt tatt ikke å forholde deg til henne? 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Var det du som skrev inn tidligere om eksen til kjæresten? DU trenger vel strengt tatt ikke å forholde deg til henne? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.