Gjest hdsjkfas-nick-fjsdaljfs Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Joda, enig i at de ikke kan gjøre det. Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men normale hensyn tar man selfølgelig. "..........................." Sitat Prozak: "Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem).", sitat slutt. Jeg er drittlei av homser som går rundt og syter og klager om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men dette må jeg bare godta! - Vent til du blir alergiker, Prozak, så tenker jeg pipen din får en annen (u)lyd! 0 Siter
cecily Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Sitat Prozak: "Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem).", sitat slutt. Jeg er drittlei av homser som går rundt og syter og klager om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men dette må jeg bare godta! - Vent til du blir alergiker, Prozak, så tenker jeg pipen din får en annen (u)lyd! - Goddag mann! - Økseskaft. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Sitat Prozak: "Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem).", sitat slutt. Jeg er drittlei av homser som går rundt og syter og klager om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men dette må jeg bare godta! - Vent til du blir alergiker, Prozak, så tenker jeg pipen din får en annen (u)lyd! Her var det mye intelligent prat, gitt. Til opplysning: jeg er allergiker. Den sammenligningen du kommer med der er helt hjernedød. HVIS en homse forlanger at verden skal tilpasse seg ham, så er det selfølgelig idioti. Men jeg lurer veldig på hva som ikke er "tilpasset" homser i verden, med unntak av å være prest etc. "..........................." 0 Siter
Jentungen1365380808 Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Så vidt jeg vet er det bare førerhunder man har lov til å ha med inn i butikker... 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Så vidt jeg vet er det bare førerhunder man har lov til å ha med inn i butikker... og hjelpehunder. 0 Siter
serendipity Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Joda, enig i at de ikke kan gjøre det. Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men normale hensyn tar man selfølgelig. "..........................." Jeg hverken syter eller klager, og er ikke allergisk for annet enn hund. Hva mener du med normale hensyn? 0 Siter
Prozak Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Jeg hverken syter eller klager, og er ikke allergisk for annet enn hund. Hva mener du med normale hensyn? Nå har jeg ikke sagt at du syter og klager heller. Normale hensyn? Ikke ta med en hund inn i butikken, f.eks. Ikke gå med hunden løs. Etc. "..........................." 0 Siter
serendipity Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Nå er det vel stort sett ikke lov å ta med hunden inn i de fleste butikker? Pleier jo være slike kroker e.l. for å binde dem utenfor. Men skrikende drittunger skulle jeg gjerne vært foruten når jeg handler :-) "..........................." Jeg skulle også vært foruten skrikerunger der jeg jobber for de som kommer er der som regel en stund. Men det er kanskje litt drøyt å sette opp et slikt skilt, he he... 0 Siter
serendipity Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 De eneste hunde-eierne som tar med seg hunden inn i butikker (etter min erfaring) er de som har sånne små-hunder Tror aldri jeg har sett folk med schäfer og andre tilsvarende store hunder inne i butikker. Den eneste gangen jeg har hatt med vår hund inn i butikk er på dyrebutikken når vi skal kjøpe noe som må prøves (!) - sånn som sæle, kløv ("hunderyggsekk") osv. Men så er det da også ikke så mange dyreallergikere som går inn i dyrebutikken... :-) Dette er overhodet ikke første gangen, det skjer svært ofte. I dag var den en DIIIGEr lodott fom lå der og siklet på gulvet. OG rett etterpå kom det en liten "mopp" . Hadde faktisk lyst til å bruke den å tørke opp med :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Jeg skulle også vært foruten skrikerunger der jeg jobber for de som kommer er der som regel en stund. Men det er kanskje litt drøyt å sette opp et slikt skilt, he he... Jepp, men man kan jo drømme :-) "..........................." 0 Siter
fyrlykt Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Har jeg en dårlig dag, så er jeg nødt til å holde pusten når jeg går forbi noen som røyker. Og å holde pusten er slitsomt nok i seg selv når en er tett. Da får du være glad for at du ikke sogner til sykehuset som jeg sogner til. Der er hovedinngangen innbygd med pleksiglass over og på sidene, og det er der pasientene, både innliggende og polikliniske, står og røyker! Hjernedødt! 0 Siter
Gemini Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Dette er overhodet ikke første gangen, det skjer svært ofte. I dag var den en DIIIGEr lodott fom lå der og siklet på gulvet. OG rett etterpå kom det en liten "mopp" . Hadde faktisk lyst til å bruke den å tørke opp med :-) Når det gjelder matvareforretninger er det uansett forbudt å ha med hund inn, pga hygiene. Så det er sikkert en lov om næringsmidler elns som omtaler den biten. I andre forretninger tror jeg det er opptil den enkelte eier, eller senterledelse (hvis det er på et senter) å bestemme hvorvidt hunder har adgang eller ei. Men jeg ville aldri tatt med vår hund inn i noen annen butikk enn nettopp dyrebutikken når det var relevant. Det er bedre for hunden å være hjemme (eller i bilen om den er med) mens jeg er på butikken. 0 Siter
frosken Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Så vidt jeg vet er det bare førerhunder man har lov til å ha med inn i butikker... Det gjelder vel i utgangspunktet bare for butikker som selger næringsmidler. Men det er jo f.eks. en del kjøpesentre som har totalforbud. 0 Siter
serendipity Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Når det gjelder matvareforretninger er det uansett forbudt å ha med hund inn, pga hygiene. Så det er sikkert en lov om næringsmidler elns som omtaler den biten. I andre forretninger tror jeg det er opptil den enkelte eier, eller senterledelse (hvis det er på et senter) å bestemme hvorvidt hunder har adgang eller ei. Men jeg ville aldri tatt med vår hund inn i noen annen butikk enn nettopp dyrebutikken når det var relevant. Det er bedre for hunden å være hjemme (eller i bilen om den er med) mens jeg er på butikken. Det er ikke på et senter. Og heller inge vanlig butikk. Men jeg kan bare ikke skjønne at folk tar med hunden. Ofte kan de bli der en god stund også. 0 Siter
Gemini Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Så vidt jeg vet er det bare førerhunder man har lov til å ha med inn i butikker... I matbutikker og restauranter har kun førerhunder/hjelpehunder adgang. I andre butikker er det opp til eier av den enkelte butikk, evt. senter om det er tillatt eller ei. Det skal da stå et klistremerke eller skilt ved døren som angir at det er forbudt å ha med hund inn. Men når det er sagt, jeg tar aldri med min hund inn i butikker med mindre det er virkelig nødvendig, og de eneste tilfellene det har vært nødvendig er når vi skulle kjøpe noe til hunden som vi måtte prøve størrelsen, som seler og særlig kløv. 0 Siter
Gemini Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Det er ikke på et senter. Og heller inge vanlig butikk. Men jeg kan bare ikke skjønne at folk tar med hunden. Ofte kan de bli der en god stund også. Men om du driver eller jobber i en butikk, så kan du vel sette opp et skilt (eller få eier til å gjøre det)? Eller i alle fall gjøre oppmerksom om at det er sjenerende pga allergien din. Så lenge noe er tillatt vil det alltid være noen som gjør det... That's life. Jeg mener ikke at det er bra, men sånn fungerer det gjerne... Jeg på min side skulle ønske folk kunne ha LITT styring på ungene sine inne i butikker. Det er ikke nødvendig å løpe rundt og krasje med handlevogner, hyle & skrike (bare for "gøy") osv. Er nok en del unger som også burde vært hjemme eller i bilen mens foreldrene (eller en av de da) handler... Vet jo at det ikke er mulig for alle, men littegranne folkeskikk og oppdragelse hadde ikke skada... Ikke ment til deg personlig, men det er mitt lille hjertesukk i anledning dagens handletur... 0 Siter
serendipity Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Men om du driver eller jobber i en butikk, så kan du vel sette opp et skilt (eller få eier til å gjøre det)? Eller i alle fall gjøre oppmerksom om at det er sjenerende pga allergien din. Så lenge noe er tillatt vil det alltid være noen som gjør det... That's life. Jeg mener ikke at det er bra, men sånn fungerer det gjerne... Jeg på min side skulle ønske folk kunne ha LITT styring på ungene sine inne i butikker. Det er ikke nødvendig å løpe rundt og krasje med handlevogner, hyle & skrike (bare for "gøy") osv. Er nok en del unger som også burde vært hjemme eller i bilen mens foreldrene (eller en av de da) handler... Vet jo at det ikke er mulig for alle, men littegranne folkeskikk og oppdragelse hadde ikke skada... Ikke ment til deg personlig, men det er mitt lille hjertesukk i anledning dagens handletur... Heeelt enig med deg id et med unger. Sånt provoserer meg også. Jeg får ta det opp med daglig leder om vi kan sete opp et skilt. Men heldigvis er det sjelden jeg sitter "utsatt" til. Men de gangen jeg gjør det, så er det irriterende. På samme måte som unger som hyler og herjer rundt (men de begynner jeg ikke å klø i øynene og nyse av ;-) 0 Siter
esi Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Nå er det vel stort sett ikke lov å ta med hunden inn i de fleste butikker? Pleier jo være slike kroker e.l. for å binde dem utenfor. Men skrikende drittunger skulle jeg gjerne vært foruten når jeg handler :-) "..........................." Apropo skrikende unger... Tuppelura har slått seg vrang en gang i butikken, og da satte jeg fra meg vogna med matvarer og alt, tok ungen under armen og bar henne ut i bilen... Da var hun 3 år, nå er hun 5 år og husker det fortsatt....) - og slå seg vrang i butikken gjør hun ikke igjen.. Her har vi foreldre ett ansvar å ta spør du meg!!! 0 Siter
Gjest cinderela Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Det er ikke noe verre å ta med en hund enn en skrikende unge! 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Det er ikke noe verre å ta med en hund enn en skrikende unge! Hvor mange kjenner du som er allergiske mot småbarn? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.