jens s Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 i forbindelse med influensa fikk jeg påvist mycoplasmainfeksjon og lungebetennelse. Jeg har tidligere hatt lungebetennelse en gang for 3,5 år siden. Jeg er en del plaget med luftvegsinfeksjoner og sår hals. Ofte med hoste og slim med blod. Jeg har diagnose for spiserørsbetennelse og tar jevnlig Nexium for dette. Det som bekymrer meg mest er at jeg har konstant slim i halsen som føles som en klump eller sår i svelget som jeg ikke får hverken opp eller ned. Dette legger seg ofte på stemmebåndene slik at det ofte surkler eller piper i halsen. jeg merker også at om jeg reiser meg opp og går opp en trapp til eksempel blir jeg fort kortpustet. Jeg er imidlertid sportslig aktiv og trener vanligvis 2 til 4 timer per uker på sykkel. Jeg er snart 60 år og er ellers fysisk i god form. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174256-s%C3%A5r-hals/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 En mycoplasmainfeksjon kan gi langvarige (1-2 mnd) plager i form av hoste, sliming og sårhet i luftveiene. Slimhinnen bruker tid på reparere skadet vev og dette følges av en økt slimproduksjon som av og til kan bestå av seigt slim. Som regel vil naturen helbrede dette med tiden. Noen synes det hjelper å bruke saltvannsskyllinger som virker slimløsende. Andre kan ha nytte av å dryppe noen dråper med eukalyptus opp i en skål med kokende vann og puste inn dampen under et håndkle. Dette er et gammelt råd som renser opp i luftveiene. Hvis ikke du blir kvitt plagene fra halsen og stemmebåndene kan du oppsøke en øre-nese-hals lege som kan undersøke halsen og stemmebåndene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174256-s%C3%A5r-hals/#findComment-1160561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.