Gå til innhold

Jeg blir så forbannet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så frustrert og forbannet på min arbeidsplass at jeg bare må få buse ut med det her...

Har slitt lenge med dårlig rybb og ben etter 3 tøffe svangerskap. Jobber i industrien der jeg står og går på betong golv. Dette slioter. Jeg har vært sykemeldt i perioder og hatt store problem og smerter.

Jeg har etterlyst endel tiltak, men ingenting skjer.

En kollega av meg er nå delvis sykemeldt pga. samme plagene. I dag fikk hun beskjed om å finne seg annet arbeid hvis hun ikke kunne utføre jobben sin; av arbeidsgiver....

De har vist forferdelige holdninger til ansatte som sliter og som trenegr tilpasset arbeid. Vet at bedriften har plikt til å hjelp med tilrettelegging, men her er altså beskjeden vi får. Samtidig ber de oss jobbe og stå på i perioder der det er stor produksjon og ellers behov for det. Når vi kan trør vi ti det vi kan. Har gått i 12 timers dager i perioder.

I tillegg sier vår arbeidsgiver at h*n ønsker å snakke med legene våre.... dette er jo ikke lov.

Fysj, jeg har alltid trivdes der jeg er, men nå avdekkes holdninger som jeg ikke føler jeg kan leve med. Har fått beskjed om at det er så masse styr med oss "kjærringene" på jobb...

.. så hva gjør man? finner seg i det eller finner seg en ny jobb??

Måtte bare blåse ut litt.

Skrevet

Hvor er verneombudet her? Arb.giver kan ikke true med oppsigelse.. Men burde helelr skaffe dere matter å gå på, så det ikke belaster ryggen.

Gjest Ikke finn deg i det
Skrevet

Ta en prat med trygdekontoret ditt! De er jo så opptatt av det her med inkluderende arbeidsliv, så de er nok interessert i at alle bedrifter i lokalmiljøet behandler ansatte slik at de makter å være i jobb.

Ring og bestill en time for en samtale, og forbered spørsmål på forhånd.

Skrevet

Du må gå til enten fagforening, verneombud eller arbeidstilsynet,

Arbeidsgiver har ingen rett til å kreve å snakke med legen din.

Skrevet

Finnes det ikke en hovedstillitsvalgt å ta opp dette med.

Eller jobber du på en plass med mindre enn 10 ansatte?

Skrevet

Dersom dere er med i IA, så skal de ta kontakt med legen din dersom du forventes å være sykemeldt lenge. Dette for å finne ut om du kan utføre noen oppgaver, dvs ikke trenger være 100% sykemeldt. Dersom legen mener du kan utføre enkelte oppgaver må du gjøre dette for å unngå å miste retten til sykepenger.

Men de har slett ikke lov til å si opp folk fordi de er sykemeldte. Gjør de det har du en meget grei sak mot dem.

Spørsmålet er jo om en ønsker å jobbe på en plass med slike arbeidsgivere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...