Gå til innhold

Flatskjerm-TV'er og belysning

Anbefalte innlegg

Gjest Flatskjermfan
Skrevet

Det er jo anbefalt å ha et lyspunkt over en vanlig

TV. Noen som vet om det samme gjelder flatskjerm-TV? Eller er det ikke så viktig med lys da?

Hvordan rengjør en en flatskjerm. Den tåler nok ikke så mye som den vanlige gammeldagse TV-skjermen. Noen som vet?

Gjest nickless
Skrevet

Jeg ville hatt en lampe over flatskjermen uansett,best for øynene.

Rengjør med en lett fuktet mikrofiberklut,bruk ikke såpe.

Gjest Flatskjermfan
Skrevet

Jeg ville hatt en lampe over flatskjermen uansett,best for øynene.

Rengjør med en lett fuktet mikrofiberklut,bruk ikke såpe.

Riper ikke mikrofiber da? Bruker det på den vanlige TV'n,men den her skjermen virker liksom mer sårbar.

Skrevet

For rengjøring så er det viktig å bruke en myk klut som bare er lett fuktet. Bruk IKKE noen form for rengjøringsmidler.

Vedrørende belysning så gjør det som du selv finner best. Velger du å ha noen form for belysning bak/over flatskjermen, så bør den i så fall være "diffus" og ikke for sterk.

Noen flatskjermer leveres faktisk med en form for "backlight" som diffust belyser veggen bak skjermen. Dette er den beste løsningen, og det finnes sikkert noen typer lamper som kan lyse opp veggen uten at den skinner deg "rett i tryne":-)

Gjest Flatskjermfan
Skrevet

For rengjøring så er det viktig å bruke en myk klut som bare er lett fuktet. Bruk IKKE noen form for rengjøringsmidler.

Vedrørende belysning så gjør det som du selv finner best. Velger du å ha noen form for belysning bak/over flatskjermen, så bør den i så fall være "diffus" og ikke for sterk.

Noen flatskjermer leveres faktisk med en form for "backlight" som diffust belyser veggen bak skjermen. Dette er den beste løsningen, og det finnes sikkert noen typer lamper som kan lyse opp veggen uten at den skinner deg "rett i tryne":-)

Takk for råd!

Gjest nickless
Skrevet

Riper ikke mikrofiber da? Bruker det på den vanlige TV'n,men den her skjermen virker liksom mer sårbar.

Bruker du tørr mikrofiberklut vil den nok ripe litt,men ikke når den er lett fuktet.Jeg har flatskjerm på pc'en og der bruker jeg mikrofiber til rengjøring.

Men ikke gni,bare sånn lett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...