Gjest rutangis netu Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 En slik spøk må en tåle når en tabber seg ut ved å bli full! Det hører med til gamet. Kanskje det gjør at du klarer å begrense deg neste gang? Da vil jo sjefen ha gjort deg en tjeneste ! 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Takk for svar! Etter å ha lest svarene her skjønner jeg at jeg helt klart ordlegger meg helt feil... Eller tenker dere ikke hva en slik oppførsel fra en sjef kan skape av problemer for svake mennesker. Jeg hadde gitt blanke blaffen i om det hadde vært et bilde, å det hadde godt rundt på mail til hele byen, jeg hadde taklet det uansett hvor gjævlig det hadde vært. Det jeg er forbannet over er at en sjef ikke har bedre vett og ikke tenker konsekvenser ved slik oppførsel. Det jeg er redd for er at den neste han tar denne spøken med ikke takler det. Skjønner dere nå hva jeg tenker på ??? Nei, faktisk skjønner iallefall ikke jeg hva du tenker på! Forklar hvilke forferdelige konsekvenser en slik spøk kan få, så skal jeg svare deg. Det er vel det å bli så full som kan få forferdelige konsekvenser, ikke det å spøke om det. Høres ut som om du skal skyve fokuset på at du har driti deg ut over på sjefens spøk synes jeg. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Vel Gregga jeg hadde ledd om det hadde vært mine venner eller bekjente som hadde tatt samme spøken med meg. Men dette var på jobben og det var SJEFEN min som kom med en løgn/spøk. Han liker å ha det gøy med sine ansatte og det er ikke alltid like lett å se på ham hva som er spøk og alvor. Jeg drikker med måte og har ikke vært full på mange år. Poenget mitt er at en SJEF ikke skal gjøre sånt...Spøker han slik med feil person så kan han skape uvennskap mellom kolleger og andre vanskeligheter. Det er ikke alle som hadde turt å ta en telefon til "fotografen" for å høre hva som var sant... Jeg har en venn som ble filmet drita på en personalfest. Filmen gikk rundt i firmaet til samtlige og hun tok det så tungt at hun måtte bytte jobb... Nå ser ikke jeg på sjefer som så 'opphøyde' vesener som deg tydeligvis. Sjefer er vel strot sett akkurat som oss andre mennesker, bare at de har mer ansvar enn oss. Det må de jo få lov å legge av seg av og til! Vedr. den andre kollegaen din; når en blir dritings i jobbsammenhenger, så BER en om å bli plaget med det i ettertid. Slik ER det bare her i landet. Hvorfor ikke innrette seg etter det. Jeg hadde aldri turt annet enn å være påpasselig med alkoholinntaket sammen med min gamle kollegagjeng iallefall. hehe... Tror du er ualminnelig sårbar jeg! 0 Siter
Gregga Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Vel Gregga jeg hadde ledd om det hadde vært mine venner eller bekjente som hadde tatt samme spøken med meg. Men dette var på jobben og det var SJEFEN min som kom med en løgn/spøk. Han liker å ha det gøy med sine ansatte og det er ikke alltid like lett å se på ham hva som er spøk og alvor. Jeg drikker med måte og har ikke vært full på mange år. Poenget mitt er at en SJEF ikke skal gjøre sånt...Spøker han slik med feil person så kan han skape uvennskap mellom kolleger og andre vanskeligheter. Det er ikke alle som hadde turt å ta en telefon til "fotografen" for å høre hva som var sant... Jeg har en venn som ble filmet drita på en personalfest. Filmen gikk rundt i firmaet til samtlige og hun tok det så tungt at hun måtte bytte jobb... Vel, Juzyn, jeg er fortstt av den oppfatning av at dette ikke er noen sak i det hele tatt. Det var en fleip! At det er sjefen som fleiper, spiller vel ingen rolle? Og det har jo ikke skjedd noe!! Hypotetiske teorier om hva hvis det var svakere mennesker som hadde blitt fleipet med holder ikke. Nå dreide det seg om deg, ikke sant? Du har vært drita, noen fleiper med deg, thats it! Denne formen for spøk, bør du tåle. Hvis ikke får du be om en prat med sjefen, slik at h*n aldri mer fleiper med deg. 0 Siter
Spirello Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Sjefen synes sikkert du dreit deg ut og ville gjøre deg lit svett i trøya... : ) OG når du ikke husker om du gjorde dette eller ikke, så dreit du deg nok helt sikkert ut.. Synes du må tåle det. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg får stort sett fylleangst uansett dagen derpå, så jeg hadde sikkert fått hjertet i halsen. Det var jo tross alt helt uskyldig både det påsåtte bildet og spøken... Så jeg ler litt (men hadde nok svetta om det gjaldt meg) 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Takk for svar! Etter å ha lest svarene her skjønner jeg at jeg helt klart ordlegger meg helt feil... Eller tenker dere ikke hva en slik oppførsel fra en sjef kan skape av problemer for svake mennesker. Jeg hadde gitt blanke blaffen i om det hadde vært et bilde, å det hadde godt rundt på mail til hele byen, jeg hadde taklet det uansett hvor gjævlig det hadde vært. Det jeg er forbannet over er at en sjef ikke har bedre vett og ikke tenker konsekvenser ved slik oppførsel. Det jeg er redd for er at den neste han tar denne spøken med ikke takler det. Skjønner dere nå hva jeg tenker på ??? Er du sånn en svak sjel som du påstår, så setter du ikke deg selv i en så vanskelig situasjon at du drikker deg så full at du ikke husker noe i ettertid. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Du har skjemt deg ut ved å drikke for mye. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg tror ikke jeg hadde likt en slik spøk selv. Men på en annen side, jeg setter meg aldri i en situasjon (på jobbsammenkomster) hvor jeg gjør/sier noe som kan brukes mot meg senere. Jeg har et klart skille på hva jeg kan gjøre/si i privatsammenheng og jobbsammenheng. Med det mener jeg at du har selv satt deg i den situasjonen som har oppstått, og får kanskje tåle at du blir gjort litt narr av. Hvorvidt en slik spøk passer, avhenger selvfølgelig av hvordan du tar den, men også omgangstonen og kulturen på arbeidsplassen spiller inn. Rent generelt vil jeg dog si at en slik spøk heller burde kommet fra en sideordnet kollega, enn fra en sjef. 0 Siter
Gjest falturiltura Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg synes vel at du må tåle såpass ja... Men det var jo ikke helt nødvendig av sjefen da... Jeg har og skeiet ut en gang med jobb (første jobben min) og etter det så drikker jeg nesten aldri mer enn litt vin når jeg er med jobb. Men galt for alle kan det jo gå en gang i blant :-) 0 Siter
serendipity Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Du har skjemt deg ut ved å drikke for mye. Du mener vel ikke at man skjemmer seg ut ved å omfavne en mann på dansegulvet?? DA har jeg skjemt meg ut en rekke ganger!! (litt værre med de timene man ikke husker) 0 Siter
fyrlykt Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Du mener vel ikke at man skjemmer seg ut ved å omfavne en mann på dansegulvet?? DA har jeg skjemt meg ut en rekke ganger!! (litt værre med de timene man ikke husker) Sant nok. Jeg tenkte heller på hele situasjonen, å bli så dritings at man ikke husker noe. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Sant nok. Jeg tenkte heller på hele situasjonen, å bli så dritings at man ikke husker noe. Det kan skje den beste ;-) Og så tar man heldigvis lærdom av det. Heldigvis blir jeg sjelden sååå full, og gjør jeg det er det sammen med venninner og venner og da gjør det ikke så mye, for da kan vi le av det dagen etterpå. I jobbsammenheng klarer jeg heldigvis å styre meg. 0 Siter
serendipity Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Eller tenkt om det faktisk ER et bilde, men de har bestemt seg for å ikke vise det frem alikevel ;-) He he.. Mange bekymringer. Dette er da bare moro, uansett om det kommer fra sjefen eller andre. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Da hadde jeg tenkt at det var jammen heldig at sjefen min har så bra humor, for det er ikke en selvfølge. Også hadde jeg tenkt at sjefen liker meg, fordi h*n tør å spøke med meg. 0 Siter
lilleva Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Du skal prise deg lykkelig over at du har en så gem sjef som kan spøke om dette, og ikke ser noe problem med dette. H*n kunne tatt deg useriøst og fratatt deg enkelte arbeidoppgaver foprdi h*n mistet aktelsen for deg når du ravet rundt full med kolleger. Men det gjorde h*n altså ikke, tok det istedet humoristisk og tullet litt med deg. Neste gang bør du heller drikke litt mindre i nærheten av sjef og kollegaer- hold fyllekuler til sammenkomster med gode venner, ellers risikerer du å bli oppfattet som uprofesjonell på jobben. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg tror ikke jeg hadde likt en slik spøk selv. Men på en annen side, jeg setter meg aldri i en situasjon (på jobbsammenkomster) hvor jeg gjør/sier noe som kan brukes mot meg senere. Jeg har et klart skille på hva jeg kan gjøre/si i privatsammenheng og jobbsammenheng. Med det mener jeg at du har selv satt deg i den situasjonen som har oppstått, og får kanskje tåle at du blir gjort litt narr av. Hvorvidt en slik spøk passer, avhenger selvfølgelig av hvordan du tar den, men også omgangstonen og kulturen på arbeidsplassen spiller inn. Rent generelt vil jeg dog si at en slik spøk heller burde kommet fra en sideordnet kollega, enn fra en sjef. Syns det kommer helt an på hva slags type sjef det er! Noen sjefer er bare sjef, mens andre er mer sidestilt med de under seg i væremåte. Hadde du ment det samme hvis spøken hadde gått ut over sjefen, eller gjelder det bare ene veien? Takke seg til å være så heldig at man jobber et sted der sjefen er "en av gutta". 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hadde vedkommende sagt at det var en spøk kort tid etterpå, så hadde jeg ikke sett noe galt i det. Men det gjorde han tydeligvis ikke, iom. at du fant det ut dagen etter. ".........................." 0 Siter
naiv Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Takk for svar! Etter å ha lest svarene her skjønner jeg at jeg helt klart ordlegger meg helt feil... Eller tenker dere ikke hva en slik oppførsel fra en sjef kan skape av problemer for svake mennesker. Jeg hadde gitt blanke blaffen i om det hadde vært et bilde, å det hadde godt rundt på mail til hele byen, jeg hadde taklet det uansett hvor gjævlig det hadde vært. Det jeg er forbannet over er at en sjef ikke har bedre vett og ikke tenker konsekvenser ved slik oppførsel. Det jeg er redd for er at den neste han tar denne spøken med ikke takler det. Skjønner dere nå hva jeg tenker på ??? Du snur hele problemstillingen om på hodet! Slike sarte mennesker som deg bør ikke drikke annet enn kakao! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.