Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må bare skrive litt, for jeg er så fryktelig urolig. Etter at jeg begynte i terapi for noen måneder siden, skjer det så mye med meg at jeg knapt klarer å henge med. Det tikker inn tanker i tide og utide. Klarer ikke å stenge dem av, ikke alltid i alle fall. Innimellom dukker det opp minner som er så sterke at jeg syns jeg kan kjenne lukter og høre lyder fra fortiden. En del av meg vet at det ikke er farlig, vet at det ikke er nå. Men det er sårt, fint, fortvilende, skremmende, vanskelig og deilig på en og samme gang når jeg er "der". Noen ganger vil jeg helst være "der", og ikke her og nå. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Forsvinner jeg hvis jeg bare sitter stille nok? Vil ikke være til bry. Går lite ut. Tar ikke kontakt. Ønsker egentlig ikke kontakt. Bare la meg være i fred.

Men, det går ikke over. Så jeg må ta meg sammen. Lage en timeplan. Tvinge meg til å følge den. Det er ikke meningsløst, er det vel? At ingenting har mening og at livet er meningsløst, er noe jeg innbiller meg fordi jeg er redd? En unnskyldning for å mure meg inne og sitte helt, helt stille. Syns ikke synd på meg selv. Sylter meg ikke i selvmedlidenhet. Er bare så redd. Redd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174392-sluser-som-%C3%A5pnes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alill1365380691

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver...Jeg har fått høre at reaksjonene mine er helt normale og at det er et tegn på at prosesser er i gang...Men det er veldig tøft når det står på...Men det blir bedre sier de,og det må vi bare tro på.

Tenker på deg og ønsker deg alt godt!

KLEM

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver...Jeg har fått høre at reaksjonene mine er helt normale og at det er et tegn på at prosesser er i gang...Men det er veldig tøft når det står på...Men det blir bedre sier de,og det må vi bare tro på.

Tenker på deg og ønsker deg alt godt!

KLEM

Har snakket med psykologen min om alle tankene. Han sier også dette skjer fordi en prosess er i gang. Han vil jeg skal forsøke å stoppe tankene, forsøke å sette av faste tider for dem sånn at de ikke tar overhånd. Klarer det ikke. Er så redd at jeg blir kvalm. Skulle gjerne hatt litt fred. Tror det blir bedre. Må bare finne styrke til å hodle ut.

Alill1365380691

Har snakket med psykologen min om alle tankene. Han sier også dette skjer fordi en prosess er i gang. Han vil jeg skal forsøke å stoppe tankene, forsøke å sette av faste tider for dem sånn at de ikke tar overhånd. Klarer det ikke. Er så redd at jeg blir kvalm. Skulle gjerne hatt litt fred. Tror det blir bedre. Må bare finne styrke til å hodle ut.

Forstår at di ikke klarer å avtale tider,når tanker og minner bare innhenter en....Det er fryktelig skummelt,opplever det selv.Håper virkelig du får det bedre.Det fortjener du,akkuratt som alle andre!

Gjest LucySky

Så, terapien virker?

Å! Det er så jeg blir helt misunnelig!

Har gått veldig lenge i terapi, og i perioder har det flyttet på seg (og vært fælt) men nå er det leenge siden sist og jeg tror at jeg har kommet så langt jeg klarer, men det er alt for lite!

Klart du har det helt jævlig nå - men det er flott også, for nå kommer du jo i vei!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...