Gå til innhold

har lyst aa dö


scooby_doo

Anbefalte innlegg

Hva vet du om hvilke erfaringer personen du skriver med har?

Det du skrev virket ganske forutintatt og noe nedlatende, slik jeg oppfattet det.

Enig med deg, cathlin.

Håper forresten at du har det ok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maire!

Jo, jeg har faktisk vært dypt nede i en depresjon. Ikke 1 ikke 2, ikke 3, men hele 9 ganger de siste 17 årene! Har også vært innlagt på psyk pga dette opptil flere ganger.

Vi reagerer jo alle forskjellig, og jeg skjønner hva du vil fram til i det du skriver, men jeg står fortsatt på mitt! Nei, det er ikke noe særlig å få slengt i trynet at "ta deg sammen !" når man sliter som aller verst. Likevel tror jeg det er viktig ikke å la oss falle ned dypere enn nødvendig.

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh En sann fighter.

Jeg er enig i innholdet i det du har skrevet, og reagerte også på "dypdykket i selvmedlidenhet". Du kunne muligens har formulert deg litt mildere - men det har du jo fått mer enn nok pes for i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du har rett, men ettersom du ikke kjenner scooby_doo så er det kanskje ikke du som skal få ham/henne til å innse det. Iblant må man ta seg sammen, men iblant er det også det verste man kan si. En behandler kan driste seg ut på den replikken(etter hvert hvis det er på rett sted). En annen som også kjenner situasjonen og personen godt kan også kanskje gjøre det.

Jeg kan overhodet ikke gjøre det. Jeg antar du overhodet heller ikke kan gjøre det? Eller kjenner du scoby_doo og den aktuelle situasjonen veldig godt?

Jeg tviler på at så mange på et forum som dette egentlig gjør det, og da er det vel bedre å ikke si noe. Du trenger slett ikke si 'stakkars deg' og jatte med om du ikke mener det, men du kan la være å si noe i det hele tatt.

Jeg synes dette blir et mye mindre konstruktivt forum dersom ikke ulike reaksjoner på et innlegg skal få komme frem - sålenge det som skrives ikke er ondsinnet. Det som gjør en slikt forum spennende er nettopp at helt ulike innfallsvinkler til et problem kan komme til syne.

Jeg mener forøvrig at det er å undervurdere mennesker med psykiske lidelser dersom man aldri skal kunne oppfordre til å refleksjon over egne utsagn eller dytt i retning av å "ta seg sammen" selv om dette er en lite egnet uttrykksmåte.

Når man skriver et innlegg med utsagn som "Jeg er det mest ulykkelige mennesket i verden.Og det mest ensomme." - så er det kanskje greit at noen påpeker at dette er dypdykk i selvmedlidenhet. På dol vil alltid noen andre gi sin ubetingede støtte når noen skriver slike innlegg - så alt i alt så vil som regel innskriveren få ganske nyanserte tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det kom til feil person. Skulle sikkert kommet et innlegg lenger opp, slik jeg kjenner cathlin, men hun skal få snakke for seg selv:)

vh bugge.

Hei Bugge! Det var nok myntet på meg. Vet jeg kan virke litt hard i kantene. Ikke så mye jeg kan gjøre med det..vet jo selv at det ikke var nedlatende ment fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 27_Maijka

Jeg er enig i innholdet i det du har skrevet, og reagerte også på "dypdykket i selvmedlidenhet". Du kunne muligens har formulert deg litt mildere - men det har du jo fått mer enn nok pes for i dag:-)

Hei frosken!

Det er jo fint at noen støtter meg da.

Ja, jeg er tilbøylig til å si at jeg muligens kunne ordlagt meg bedre, men det kom i allefall noe godt utav det likevel. Han som skrev det første innlegget fikk i allefall frem følelser / aggresjon - og det er jo en bra start på framgang.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Hei frosken!

Det er jo fint at noen støtter meg da.

Ja, jeg er tilbøylig til å si at jeg muligens kunne ordlagt meg bedre, men det kom i allefall noe godt utav det likevel. Han som skrev det første innlegget fikk i allefall frem følelser / aggresjon - og det er jo en bra start på framgang.

Amen.

scooby_doo kunne sikkert også ordlagt seg bedre. Vedkommende uttrykket relativt rått og utilslørt hvordan de fleste her på forumet sikkert har tenkt og følt _mange_ ganger. Selvsagt bra at ikke alle skriver slike innlegg hver gang de føler det slik, men det er jo interessant at det vekker så store reaksjoner.

Menneskekroppen har elendig hukommelse når det gjelder smerte,- heldigvis! Det er mao. vanskelig å sette seg inn i hvordan en selv, og særlig andre, har hatt det. Jeg kan i alle fall overhodet ikke identifisere meg med det jeg følte for 6 mnd siden. Ting svinger. Håper for Scoobys del at innlegget ble skrevet på bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...