jalm Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg har en md-diagnose. Skjelden eller aldri maniske faser, men derimot depresjon. Hadde sist depresjon som varte 2,5 år. Selve opplevelsen av depresjon varte 1/2 år, men med en svært lang oppbygging til å fungere i jobb/skole. Vært bra 1/2 år før jeg igjen ble deprimert for 4mnd siden. Opplevelsen av depresjonen er over, men opplever meg uten energi og klarer bare å gå kortere turer. Orker ikke tenke på studie, ei heller jobbing. Frykter at dette vil vare i over et år. Er det vanlig med slik langvarig mangel på energi? Noe behandling som kan forkorte forløpet? Bruker effexor 225mg og nytt nå: litium 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Mest effektiv etter min mening: ECT for å heve depresjonen. Lamictal for å forebygge nye episoder. 0 Siter
tjohei Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Mest effektiv etter min mening: ECT for å heve depresjonen. Lamictal for å forebygge nye episoder. Hva er ECT? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hva er ECT? ECT betyr elektro konvulsiv behandling( treatment). På folkemunne: elektrosjokk. DOLs søkfunksjon gir 220 treff på søkeordet ECT. 0 Siter
tjohei Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 ECT betyr elektro konvulsiv behandling( treatment). På folkemunne: elektrosjokk. DOLs søkfunksjon gir 220 treff på søkeordet ECT. Ok, oppfattet! Beklager! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.