Gå til innhold

Influensa og forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har normaltemperatur på ca 36 jeg og kommer aldri over 37,men i dag har jeg jammen meg 38!?

nesten så jeg legger meg død nå.:)

Jeg har ikke målt. Men våknet våt av svette idag morres. Venter til jeg slutter å fryse så ser jeg da for nå stiger jo temperaturen.

Gjest til opplysning
Skrevet

Har normaltemperatur på ca 36 jeg og kommer aldri over 37,men i dag har jeg jammen meg 38!?

Høy feber kan man også få ved forkjølelse.

Skrevet

Men vi orker det da. Ellers så blir det så kjedelig. Jeg fryser så jeg hakker tenner og det er 27 grader her inne.

Pakk deg inn i varmere klær! :-)

Jeg fikk en tykk poncho med høy hals til jul, den tar jeg på meg når jeg fryser som verst inne... :-)

Skrevet

Herregud, jente!

Du er jo alltid dårlig, du...!

Se til å kom deg på beina!!

;-)

*snyte seg i forkleet til huufsa*

Jeg er ikke like ofte syk som før nå lenger, da.

:-)

Skrevet

Pakk deg inn i varmere klær! :-)

Jeg fikk en tykk poncho med høy hals til jul, den tar jeg på meg når jeg fryser som verst inne... :-)

Jeg har på genser med høy hals, langarmet t-skjorte under og knelange ullstrømper fra militære.

Og drikker varm grønn te og fryser likevel.

Skrevet

Jeg har på genser med høy hals, langarmet t-skjorte under og knelange ullstrømper fra militære.

Og drikker varm grønn te og fryser likevel.

På med en genser/jakke til :-) Ull eller fleece. Pluss et skjerf om det trengs! DA må du vel få varmen i deg?

Skrevet

Han var plaget med feberkramper og krupp og var 12 år da han hadde krupp siste gang.

Minstemann fikk krupp for første gang før jul. Jeg trodde det var unngått, tror 8 år første ganger er uvanlig.

Huff, krupp er ekkelt (skummelt) synes jeg.

Eldstemann her fikk det også ganske seint, om enn ikke så seint som yngstemannen din. Hun var vel rundt 6 - 6,5 når hun fikk det. Nå er hun over 14, men har en del plager med "krupp-hoste" vinterstid fortsatt.

Skrevet

Leddvondt kan man ha ved forkjølelse også.

Men jeg er jo ikke forkjøla.

Litt snufs men ikke forkjølelse.

Skrevet

På med en genser/jakke til :-) Ull eller fleece. Pluss et skjerf om det trengs! DA må du vel få varmen i deg?

Det kommer innenifra. Tror ikke jeg kan gjøre mer. Har pledd i fanget oppå buksa også. Jeg har ikke plass til mer klær nå :o)

Og tatt to Paralgin også.

Skrevet

Det er jeg fullstendig klar over her jeg ligger/sitter, med rennende nese, tett i hodet og ørene. Litt feber, og litt virking i kroppen. DETTE ER IKKE INFLUENSA. Det hadde jeg sist gang *bank i bordet* for ca. 7 år diden, og det husker jeg ennå. Jeg var rett og slett så dålig at jeg ikke orket å lese et blad engang orket ikke å legge på siden, ei heller løfte armene over hodet)

Skrevet

Men vi orker det da. Ellers så blir det så kjedelig. Jeg fryser så jeg hakker tenner og det er 27 grader her inne.

Er du også syk Dorthe?

Skrevet

Det kommer innenifra. Tror ikke jeg kan gjøre mer. Har pledd i fanget oppå buksa også. Jeg har ikke plass til mer klær nå :o)

Og tatt to Paralgin også.

Kanskje paralginen nesten forverrer det hele, den er vel feber(temperatur)nedsettende?

Skrevet

Jeg har heller aldri feber. Nevnte det for en lege en gang, og han svarte at det var jo bra.

Dette synes jeg hørtes litt merkelig ut, for jeg trodde feber var et tegn på at immunforsvaret virker som det skal og at kroppen jobber med saken, altså med å forsvare seg.

Skrevet

Huff, krupp er ekkelt (skummelt) synes jeg.

Eldstemann her fikk det også ganske seint, om enn ikke så seint som yngstemannen din. Hun var vel rundt 6 - 6,5 når hun fikk det. Nå er hun over 14, men har en del plager med "krupp-hoste" vinterstid fortsatt.

Enda eldre enn eldstemann altså. Jeg synes det er merkelig at legene påstår at falsk krupp vokser man av seg ved 7-8 års alderen.

Skrevet

Er du også syk Dorthe?

Ja, det tror jeg. Føler meg elendig i dag, vondt i kroppen og fryser. Ikke forkjølet eller vondt i halsen. Men tror jeg har høyere temp enn vanlig.

Skal ha barnefri en uke og har en tendens til å bli syk hver gang :o(. Vanligvis får jeg vondt i ryggen da slik at jeg blir liggende.

Skrevet

Kanskje paralginen nesten forverrer det hele, den er vel feber(temperatur)nedsettende?

Jeg sluttet å fryse så fælt nå da, etter å ha tatt den

Skrevet

Jeg sluttet å fryse så fælt nå da, etter å ha tatt den

OK - da var det nok feber som paralginen nå har tatt ja, uansett hva legen din måtte mene om saken... :-)

God bedring!

Skrevet

Ja, det tror jeg. Føler meg elendig i dag, vondt i kroppen og fryser. Ikke forkjølet eller vondt i halsen. Men tror jeg har høyere temp enn vanlig.

Skal ha barnefri en uke og har en tendens til å bli syk hver gang :o(. Vanligvis får jeg vondt i ryggen da slik at jeg blir liggende.

Vi får lov å synes synd på oss selv i dag.

Her er det bursdagsfeiringer som står for tur (2stk) samt at jeg og mannen skal ha helga alene å da er det bra typisk at det ble sykdom.

Skrevet

OK - da var det nok feber som paralginen nå har tatt ja, uansett hva legen din måtte mene om saken... :-)

God bedring!

Takk :o)

Skrevet

Vi får lov å synes synd på oss selv i dag.

Her er det bursdagsfeiringer som står for tur (2stk) samt at jeg og mannen skal ha helga alene å da er det bra typisk at det ble sykdom.

Merkelig greier det der at med en gang det er noe ekstra (som regel hyggelig) så blir man syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...