Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva er det som forårsaker svette armhuler og føtter? Kan svetting dempes ved omlegging av kosthold?

Hvilke virkestoffer i deodoranter er mest aktive? Hva skal man velge - deodorant eller antiperspirant? Jeg har hørt at antiperspirant ikke er så bra... Er det riktig? Er det ellers noen tips for dem som er plaget av pannekaker under armene eller fuktige ben?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17450-svette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære akp.

Vi svetter alle forskjellig og på ulike steder av kroppen. De fleste svetter under armhulene, mens noen også svetter kraftig på hender og føtter. Jeg kjenner ikke til at endringer i kostholdet skal hjelpe på dette. De mest aktive virkestoffene i antiperspiranter er aluminiumholdige løsninger som slår ut svettekjertlene over lengre tid. Disse kan også fås i sterkere oppløsning på apoteket. På hender og føtter kan man også bruke iontoforese, bruk av elektrisk strøm, for å deaktivisere svettekjertlene. Fra naturens apotek har jeg god erfaring med en krem av rød pepper som flere pasienter har brukt med godt resultat på hender og føtter. Kremen kan svi litt og egner seg derfor ikke så godt under armene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17450-svette/#findComment-79191
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...