Gå til innhold

Slike folk kødder en ikke med

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

"- Det skjedde på et nachspiel med nesten bare muslimer"

-Trodde ikke muslimer kunne drikke seg fulle jeg. Var iallefall det vi fikk fortalt da vi var på besøk i en moske.

Jeg har hørt at edru folk kan gå på nacshpiel!

Det er imidlertid ikke særlig ønsket, de har tendenser til å huske alt som skjer - noe vi også ser av artikkelen...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Dorthe

12

• Mr Kahn

7

• Ade|ina

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei,

Jeg er ateist, og humanist, og i samsvar med den norske Grunnloven er jeg for religionsfrihet. Jeg er like mye imot både islam, kristendom, osv.

Taxisjåfører styrer sin egen arbeidstid, og det er derfor "deres eget problem" om de finner på å be.

Med vennlig hilsen

Og dermed også deres eget problem å finne et egnet sted for det.

Gjest Persille
Skrevet

Hei,

Jeg er ateist, og humanist, og i samsvar med den norske Grunnloven er jeg for religionsfrihet. Jeg er like mye imot både islam, kristendom, osv.

Taxisjåfører styrer sin egen arbeidstid, og det er derfor "deres eget problem" om de finner på å be.

Med vennlig hilsen

Taxi-eiere styrer det, sjåfører er ikke nødvendigvis eiere av bilen....

Mao; arb.giver betaler for tiden du er (skal være) i bilen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har hørt at edru folk kan gå på nacshpiel!

Det er imidlertid ikke særlig ønsket, de har tendenser til å huske alt som skjer - noe vi også ser av artikkelen...

H he :)

Bygdajente som jeg er så har jeg selvfølgelig ikke tenkt tanken på å være edru på nachspiel.

Skrevet

Og dermed også deres eget problem å finne et egnet sted for det.

Ja, og når så mange ansatte ber om det, så vil det være ganske så naturlig at arbeidsgiveren tilrettelegger for dette, uavhengig av om det er snakk om et bordtennisrom eller en bønnerom.

Skrevet

Taxi-eiere styrer det, sjåfører er ikke nødvendigvis eiere av bilen....

Mao; arb.giver betaler for tiden du er (skal være) i bilen.

De får betalt som en prosentandel av inntektene.

Uansett så viser jo undersøkelser at mange har svært lange arbeidsdager, og det er neppe et problem at de tar seg en pause og ber, annet enn for folk som ikke har respekt for andres livssyn.

Skrevet

Ja, og når så mange ansatte ber om det, så vil det være ganske så naturlig at arbeidsgiveren tilrettelegger for dette, uavhengig av om det er snakk om et bordtennisrom eller en bønnerom.

I Oslo Taxi så er det hver enkelt taxi-eier (eller eier av løyvet) som er arbeidsgiver.

De har et felles styre som organiserer og finansierer den felles administrasjonen. Dette finansieres gjennom en avgift fra medlemmene (taxi-eierne).

Jeg forstår godt at disse ikke ønsker å bruke penger fra felleskassa på noe som kun deler av sjåførene (arbeidstakerne) ønsker.

Det jeg ikke helt forstår er at taxi-eierne synes det er helt OK at deres arbeidstakere bruker av sin arbeidstid på å be.

For det reduserer inntektsgrunnlaget, og således koster det taxi-eieren penger.

Så de har allerede vært imøtekommende mot de muslimske sjåførene.

Men mye vil tydligvis ha mer.....

Gjest Persille
Skrevet

H he :)

Bygdajente som jeg er så har jeg selvfølgelig ikke tenkt tanken på å være edru på nachspiel.

Der kan du se... Bønder ass...

Bra du kom i kontakt med denne urbane siden!

:)

Gjest Persille
Skrevet

De får betalt som en prosentandel av inntektene.

Uansett så viser jo undersøkelser at mange har svært lange arbeidsdager, og det er neppe et problem at de tar seg en pause og ber, annet enn for folk som ikke har respekt for andres livssyn.

"og det er neppe et problem at de tar seg en pause og ber"

Neida, sikkert ikke.

Grunnen for pause er uvesentlig. Alle har krav på fem minutters pause hver time. Om du ber eller røyker er jo likegyldig.

Det handler ikke om respekt for religion, det handler om respekt for betalt tid.

En bønn tar på samme måte som en røyk MYE lenger tid om du må inn/ut et spesielt sted, av eller på med tøy, opp eller ned trapper.

Om det kan gjøres i bilen, eller utenfor, så tar det kortere tid.

Ganske sikker på at de aller fleste arb.givere vil motsette seg at de ansatte handler, røyker, ber, spiser, etc i arbeidstiden om de har muligheten til det.

Jeg gidder hvertfall ikke betale for den tiden mine ansatte ikke faktisk jobber, det er helt klart. Så om mine ansatte skal ha bønnerom på jobben, greit - da ansetter jeg ingen av den religionen, ferdig med det. På samme måte som jeg aldri i verden ville ansatt en røyker.

Og ja - er klar over at man ikke kan gjøre sånt, men jeg gjør det likevel - det er mine penger, og jeg vil bestemme hva jeg skal få igjen for dem.

Gjest Persille
Skrevet

Så du mener arbeidsgivere bør stille opp og ordne alt det de ansatte vil ha, bare det er mange nok av dem?

Håh, jeg har mye krav på lager ass....

Og flere av dem er det garanter MANGE som vil være med på!

Men realistisk? Ikke så veldig...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Der kan du se... Bønder ass...

Bra du kom i kontakt med denne urbane siden!

Ja, DOL har vel på en måte vært redningen i livet mitt.

Takk gud for vi endlig har fått internett her også! :)

Skrevet

Neida, sikkert ikke.

Grunnen for pause er uvesentlig. Alle har krav på fem minutters pause hver time. Om du ber eller røyker er jo likegyldig.

Det handler ikke om respekt for religion, det handler om respekt for betalt tid.

En bønn tar på samme måte som en røyk MYE lenger tid om du må inn/ut et spesielt sted, av eller på med tøy, opp eller ned trapper.

Ganske sikker på at de aller fleste arb.givere vil motsette seg at de ansatte handler, røyker, ber, spiser, etc i arbeidstiden om de har muligheten til det.

Jeg gidder hvertfall ikke betale for den tiden mine ansatte ikke faktisk jobber, det er helt klart. Så om mine ansatte skal ha bønnerom på jobben, greit - da ansetter jeg ingen av den religionen, ferdig med det. På samme måte som jeg aldri i verden ville ansatt en røyker.

Og ja - er klar over at man ikke kan gjøre sånt, men jeg gjør det likevel - det er mine penger, og jeg vil bestemme hva jeg skal få igjen for dem.

Jeg har akkurat lært at man har ikke krav på 5 minutters pause hver time. Kun en halv times pause hvis man har jobbet 5 12 time.

Jeg trodde nemlig som deg men har vært på kurs og lærte dette og ble skikkelig overrasket.

Gjest Persille
Skrevet

Ja, DOL har vel på en måte vært redningen i livet mitt.

Takk gud for vi endlig har fått internett her også! :)

*ler*

Har du sett den reklamen med han som sitter med modem? Og så kommer det en omvisningsgruppe inn? Er det kanskje naboen din?

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har akkurat lært at man har ikke krav på 5 minutters pause hver time. Kun en halv times pause hvis man har jobbet 5 12 time.

Jeg trodde nemlig som deg men har vært på kurs og lærte dette og ble skikkelig overrasket.

Ok, takk for info!

Men uansett, det blir jo det samme da.

Hva du bruker den halvtimen til er jo din sak. Problemet er når pausetiden strekker seg til mer enn en halvtime, da bruker man av betalt tid.

Skrevet

Ok, takk for info!

Hva du bruker den halvtimen til er jo din sak. Problemet er når pausetiden strekker seg til mer enn en halvtime, da bruker man av betalt tid.

Jepp, det gjør man.

Gjest M.Angelica
Skrevet

*ler*

Har du sett den reklamen med han som sitter med modem? Og så kommer det en omvisningsgruppe inn? Er det kanskje naboen din?

Naboen nei. Det er far min det.

Skrevet

Neida, sikkert ikke.

For noe irrelevant vås.

Du diskuterer med deg selv.

Skrevet

Ok, takk for info!

Og så lang tid tar det jo ikke å be!

Gjest Persille
Skrevet

Naboen nei. Det er far min det.

*ler*

Akkrobat, forklarer saken.

Gjest Persille
Skrevet

For noe irrelevant vås.

Du diskuterer med deg selv.

Og deg :)

Og så var Dorthe innom en tur - og var enig.

Så Dorthe og jeg er enig med meg, da er vi tre, du er én - vi vant :)

Moro :)

Og bare så det er sagt; jeg elsker når du avfeier andres argumenter med at det er irrelevant vås. Det viser jo bare at du ikke klarer å komme med ett eneste argument som motstrider det jeg skriver.

Som vanlig er du helt på jordet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...