Gå til innhold

Slike folk kødder en ikke med II

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

15

• Østlendingen

7

• Mr Kahn

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hyasint
Skrevet

Hehe, ser for meg formannen i Oslo Taxi på Holmgang neste uke: "Nei , vi setter svært liten pris på at våre sjåfører stopper underveis for å piske seg. Liker heller ikke at de har fastmonterte reispiskesett i bilene, dette kan skygge for utsikten og skape trafikkfarlige situasjoner! Vi hadde et møte i går kveld hvor vi fattet vedtak om å forby dette."

Konklusjon 2 : Jeg har for lite å gjøre i dag.

Skrevet

Dette er jo bare fortsettelsen av den ***kristne*** tradisjonen av å gjøre akkurat det samme, som blant annet praktiseres på Filipinene fremdeles - inklusive med ordentlige korsfestelser.

Det beviser jo nettopp det jeg skriver - islam og kristendom er tvillingreligioner, med mange svært like ritualer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

" - Det utarter seg til å bli «vi» mot «dere». Jeg vil ikke ha det slik, jeg vil være brobygger. Men hver gang vi rekker ut hånden, får vi et slag i ansiktet. Vi har også en smertegrense, sier Ahmed."

Rekker ut hånden ved å be om et bønnerom?

Javel.

Skrevet

" - Det utarter seg til å bli «vi» mot «dere». Jeg vil ikke ha det slik, jeg vil være brobygger. Men hver gang vi rekker ut hånden, får vi et slag i ansiktet. Vi har også en smertegrense, sier Ahmed."

Javel.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hva som er galt med et bønnerom, hvis et flertall av sjåførene ønsker det?

Og det helt uavhengig av om det er snakk om et kristent, muslimsk eller jødisk bønnerom.

Med vennlig hilsen

Østlendingen
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hva som er galt med et bønnerom, hvis et flertall av sjåførene ønsker det?

Og det helt uavhengig av om det er snakk om et kristent, muslimsk eller jødisk bønnerom.

Med vennlig hilsen

Bønnerom, hva er neste? Hadde vi fått opprettet bedehus i Iran?? Nei vi er for dumsnille i dette landet!

Skrevet

Bønnerom, hva er neste? Hadde vi fått opprettet bedehus i Iran?? Nei vi er for dumsnille i dette landet!

Mener du at vår standard skal være "Iran"? Et av poengene er vel nettopp at det er religionsfrihet i Norge?

Da Aril Edvardsen (den norske evangelisten) var på besøk i Pakistan, ble han mødt av lokale ordførere, osv., som ønsket ham velkommen.

Med vennlig hilsen

mil1365380270
Skrevet

Javel.

Var fordi de ikke fikk be i venterommet, var det ikke? Hvorfor fikk de ikke det egentlig, vet du det?

Østlendingen
Skrevet

Mener du at vår standard skal være "Iran"? Et av poengene er vel nettopp at det er religionsfrihet i Norge?

Da Aril Edvardsen (den norske evangelisten) var på besøk i Pakistan, ble han mødt av lokale ordførere, osv., som ønsket ham velkommen.

Med vennlig hilsen

Ja, men Edvardsen ble tatt godt i mot fordi ordføreren antagelig visste at Edvardsen skulle pakke seg ut av landet etter noen dager!Vi er for dumsnille i Norge, vi kan ikke ta oss av alle behov til den tredje verden, hjelp dem der de hører hjemme!

Gjest Persille
Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er vel ikke noe galt med bønnerom i seg selv?

Problemet blir vel om arbeidsgivere blir pålagt å ha bønnerom tilgjengelig for alle ansatte av alle religioner - for det må jo gjelde likt for alle.

Det blir mange rom...

Og ikke minst; det blir mye tid som arbeidsgiveren betaler for!

Men nå er jo jeg for at røykere bør få avkortet ferien sin med en uke også da :)

Skrevet

Problemet blir vel om arbeidsgivere blir pålagt å ha bønnerom tilgjengelig for alle ansatte av alle religioner - for det må jo gjelde likt for alle.

Det blir mange rom...

Men nå er jo jeg for at røykere bør få avkortet ferien sin med en uke også da :)

Der er du ja! - godjenta-gutten! :)

Skrevet

Ja, men Edvardsen ble tatt godt i mot fordi ordføreren antagelig visste at Edvardsen skulle pakke seg ut av landet etter noen dager!Vi er for dumsnille i Norge, vi kan ikke ta oss av alle behov til den tredje verden, hjelp dem der de hører hjemme!

Hva har det med et bønnerom på Gardermoen å gjøre?

Skrevet

Det blir mange rom...

Hvem er det som har sagt at arbeidsgivere skal bli pålagt å ha bønnerom til alle, og hvem er det som påstår at man skal betales når man ber?

Gjest Persille
Skrevet

Der er du ja! - godjenta-gutten! :)

*ler*

Og ikke bare det, jeg har allerede klart å ergre :)

Gjest Persille
Skrevet

Hvem er det som har sagt at arbeidsgivere skal bli pålagt å ha bønnerom til alle, og hvem er det som påstår at man skal betales når man ber?

Vel, det er ingen som har sagt det.

Men; det kan fort bli et problem om Oslo Taxi som arbeidsgiver blir pålagt å tilrettelegge for dette. Da er det jo ingen grunn til at ikke andre arbeidsgivere skulle bli på lagt det samme? Eller?

Og om man pålegger arbeidsgivere å ha bønnerom for én religion, så er det garantert noen andre religioner som blir litt såre for det, så vil de har også - og så har vi det igang.

Like greit å sette foten ned med en gang.

I Norge ber vi på fritiden om vi vil det, ellers får man ta til takke med det som finnes på stedet man er.

Ikke det at jeg er spesielt troende, men jeg mener å ha hørt at Gud/Allah ser deg overalt og er med deg overalt, så da kan det vel ikke spille så stor rolle hvilket rom man snakker til dem i?

Skrevet

Vel, det er ingen som har sagt det.

Men; det kan fort bli et problem om Oslo Taxi som arbeidsgiver blir pålagt å tilrettelegge for dette. Da er det jo ingen grunn til at ikke andre arbeidsgivere skulle bli på lagt det samme? Eller?

Og om man pålegger arbeidsgivere å ha bønnerom for én religion, så er det garantert noen andre religioner som blir litt såre for det, så vil de har også - og så har vi det igang.

Like greit å sette foten ned med en gang.

I Norge ber vi på fritiden om vi vil det, ellers får man ta til takke med det som finnes på stedet man er.

Ikke det at jeg er spesielt troende, men jeg mener å ha hørt at Gud/Allah ser deg overalt og er med deg overalt, så da kan det vel ikke spille så stor rolle hvilket rom man snakker til dem i?

Du skriver: "Vel, det er ingen som har sagt det."

Nettopp.

Som vanlig er det bare tull og svada.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det blir mange rom...

"Men nå er jo jeg for at røykere bør få avkortet ferien sin med en uke også da :)"

Helt enig!!

Alle røykepausene som blir tatt igjennom året, utgjør minst en ferieuke!

Gjest Persille
Skrevet

Du skriver: "Vel, det er ingen som har sagt det."

Nettopp.

Som vanlig er det bare tull og svada.

Er det tull å svade å si at om man tillater noe ett sted, åpner det for å tillate det andre steder også?

Og ikke minst, om man pålegger noen noe ett sted, osv...

Gjest Persille
Skrevet

"Men nå er jo jeg for at røykere bør få avkortet ferien sin med en uke også da :)"

Helt enig!!

Alle røykepausene som blir tatt igjennom året, utgjør minst en ferieuke!

Og det er bare _minst_!

Vi jobber i 24 etasje, så her tar det minst ett kvarter å røyke. Det blir en halvtime med to røyk om dagen, 2,5 timer i uken, ti timer i mnd. Med 11 mndr på jobb, blir det 110 timer!

Det er jo faktisk tre ferieuker det....

Gjest Persille
Skrevet

Det slår meg at du er veldig opptatt av påstander, og her-og-nå effekten...

Ser du aldri langtidsvirkninger? Og ikke minst, setter du aldri ting i litt perspektiv for å forstå dem bedre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...