Gå til innhold

Kattepensjonat eller gå løs i ferien??

Anbefalte innlegg

Gjest Humlepungen

Kjøp i såfall en kattedør med magnetåpning. Pus bærer halsbånd med en magnet som åpner dører - nabokattene slipper ikke inn.

Før hadde vi en vanlig luke, kom hjem til traumatisert katt som hadde hatt "besøk" i dagesvis - hele huset lukta kattepiss, helt grusomt.

Vi har forresten ogås en matdispenser kjøpt på dyrebutikk, fyller den opp med tørrfor og vann og pusen klarer seg selv i en uke.

Måtte bare le litt av det du skrev. Stakkars pus hadde fått ufrivillig besøk i dagesvis. Du kan tro der hadde vært et lurveleven. En bekjent av meg hadde en lignende opplevelse selv om hun bare hadde vært borte i to dager. Da hun kom hjem var det slik rar lukt i huset. Hun fant til slutt ut at det var en katt som hadde bæsja under senga hennes. Akkurat sånn passe gjemt.

Takk for tipset angående dør med slik magnet. Skal sjekke litt rundt etter det også.

Fortsetter under...

Gjest Humlepungen

Helt klart kattepensjonat. Han kan finne på å "flytte hjemmefra" hvis dere bare reiser fra ham selv om han får mat.

Katter er sosiale dyr, og når flokken deres forsvinner så går de på leit etter en ny.

Vi har hatt katta på pensjonat mange ganger. Han stortrives der. Blir stelt og dilla med, og får sitte og glane på de andre kattene og "synge" OOOOOOAAAAAAooooooo gjennom nettingen!! Når vi henter ham er han bestandig fet og fornøyd og maler verre.

Hvilke kattepensjonat har du forresten gode erfaringer fra? Bare lurte

god helg

Gjest Humlepungen

Jeg har gode erfaringer fra kattepensjonat, og hadde ikke turt å la pus gå løs i ferien. Da hadde jeg brukt hele ferien på å bekymre meg for han.

Siden pus er veldig bilvandt har vi prøvd mange kattepensjonat omkring i landet. Det kattepesjonatet som er desidert best er http://www.standal.no/ Det er verdt hver en krone og pus nekter å dra når vi skal hjem. Mye kos og oppmerksomhet.

Det er også et bra et på gardermoen, men forbi oslo og nedover til moss er der et grusomt et. Pus ble ikke den samme igjen før etter 2 uker hjemme. Satt bare stille i en krok og såg ut i luften. Jeg skulle gjerne vist hva som skjedde der.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men det er viktig å se ann pensjonatene og høre med andre. Noen pensjonater kaster kattene i et bur på 1x1m og bare setter inn vann og mat, mens andre kanskje har større bur med luftegård. Jeg ser ann folket som driver pensjonatet og ikke burene. På de gode pensjonatene får kattene mye kos, stell og oppmerksomhet i løpet av en dag.

Lykke til!

Leita litt mer på nettet. Det var to kattepensjonat i østfold. Det ene var på skiptvedt(vestberg quarantine station) og hadde en rimelig dårlig nettside. Det per og pia virka bra på nettet ihvertfall. Håper du husker hvilket du hadde dårlige erfaringer fra.

klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...