Gjest i følge en psykolog Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Rødstrømper vil realisere seg selv som de sier. Les hvordan en psykolog beskriver dette: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/02/17/423632.html 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hvorfor i alle dager velger du den tittelen på innlegget ditt, så lenge kronikkforfatteren ikke nevner feminister selv? Hvorfor kunne du ikke snakket om fotballspilleres filosofi? 0 Siter
Scholar Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig. Det fins også en del annet feilaktig/spekulativt å gripe fatt i; men jeg har da "bedre at gøre" 0 Siter
Scholar Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Hvorfor i alle dager velger du den tittelen på innlegget ditt, så lenge kronikkforfatteren ikke nevner feminister selv? Hvorfor kunne du ikke snakket om fotballspilleres filosofi? Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o) 0 Siter
Scholar Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Hun er student, står det. Hun har nok ennå meget å lære... 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o) ? Og ellers har vi det bra? 0 Siter
Gjest helt uenig Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig. Det fins også en del annet feilaktig/spekulativt å gripe fatt i; men jeg har da "bedre at gøre" "Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig." Din tolkning er vel diskutabel. "I tråd med" betyr ikke "identisk lik". Kortversjonen av Nietsches dogmer er ekstrem egoisme. For humanister og rødstrømper må det være plagsomt å få sitt ideologiske fundament sammenlignet med nazistenes viktigste inspitrasjonskilde. 0 Siter
Scholar Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 "Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig." Din tolkning er vel diskutabel. "I tråd med" betyr ikke "identisk lik". Kortversjonen av Nietsches dogmer er ekstrem egoisme. For humanister og rødstrømper må det være plagsomt å få sitt ideologiske fundament sammenlignet med nazistenes viktigste inspitrasjonskilde. Det du skriver, er rett og slett totalt feilaktig. Du vet vel hvem Nietzsche så som eksempel på "overmenneske" i sin samtid? Ikke det? Nei, da blir jo ditt tvilsomme innlegg noe klarere. 0 Siter
Gjest Veslevoksen? Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 ? Og ellers har vi det bra? ...ooops, du følte deg truffet? 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 ...ooops, du følte deg truffet? "Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o)" For meg er ikke det et seriøst svar eller poeng i en diskusjon hvor jeg etterlyser flere perspektiv. 0 Siter
Scholar Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 "Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o)" For meg er ikke det et seriøst svar eller poeng i en diskusjon hvor jeg etterlyser flere perspektiv. "For meg er ikke det et seriøst svar eller poeng i en diskusjon hvor jeg etterlyser flere perspektiv." ...I rest my case 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.