Gå til innhold

Rødstrømpers filosofi

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Hvorfor i alle dager velger du den tittelen på innlegget ditt, så lenge kronikkforfatteren ikke nevner feminister selv? Hvorfor kunne du ikke snakket om fotballspilleres filosofi?

Skrevet

Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig. Det fins også en del annet feilaktig/spekulativt å gripe fatt i; men jeg har da "bedre at gøre" :)

Skrevet

Hvorfor i alle dager velger du den tittelen på innlegget ditt, så lenge kronikkforfatteren ikke nevner feminister selv? Hvorfor kunne du ikke snakket om fotballspilleres filosofi?

Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o)

Skrevet

Hun er student, står det.

Hun har nok ennå meget å lære...

Meg1365380063
Skrevet

Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o)

?

Og ellers har vi det bra?

Gjest helt uenig
Skrevet

Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig. Det fins også en del annet feilaktig/spekulativt å gripe fatt i; men jeg har da "bedre at gøre" :)

"Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig."

Din tolkning er vel diskutabel. "I tråd med" betyr ikke "identisk lik". Kortversjonen av Nietsches dogmer er ekstrem egoisme. For humanister og rødstrømper må det være plagsomt å få sitt ideologiske fundament sammenlignet med nazistenes viktigste inspitrasjonskilde.

Skrevet

"Det denne personen hevder om Nietzsches begrep "overmenneske", er rett og slett ikke riktig."

Din tolkning er vel diskutabel. "I tråd med" betyr ikke "identisk lik". Kortversjonen av Nietsches dogmer er ekstrem egoisme. For humanister og rødstrømper må det være plagsomt å få sitt ideologiske fundament sammenlignet med nazistenes viktigste inspitrasjonskilde.

Det du skriver, er rett og slett totalt feilaktig.

Du vet vel hvem Nietzsche så som eksempel på "overmenneske" i sin samtid?

Ikke det? Nei, da blir jo ditt tvilsomme innlegg noe klarere.

Gjest Veslevoksen?
Skrevet

?

Og ellers har vi det bra?

...ooops, du følte deg truffet?

:)

Meg1365380063
Skrevet

...ooops, du følte deg truffet?

:)

"Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o)"

For meg er ikke det et seriøst svar eller poeng i en diskusjon hvor jeg etterlyser flere perspektiv.

Skrevet

"Du stiller så mange lure og kritiske spørsmål, du. Du er liksom så våken og har et kritisk blikk -- samfunnsengasjert også? ;o)"

For meg er ikke det et seriøst svar eller poeng i en diskusjon hvor jeg etterlyser flere perspektiv.

"For meg er ikke det et seriøst svar eller poeng i en diskusjon hvor jeg etterlyser flere perspektiv."

...I rest my case ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...