Gå til innhold

Leie av bolig - Besøk av hund ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg bor er det kontraktfestet at jeg ikke skal ha husdyr. Jeg har i en kortere periode (ca en uke) besøk av kjæresten min, og hans hund.

Regnes dette som "ulovlig husdyrhold"?

Jeg tenker at det er en vesentlig forskjell på besøk og innflytting/ anskaffelse, og at besøk må kunne aksepteres men huseier er definitivt uenig ;)

Kontrakten min er for øvrig kun fornyet MUNTLIG det siste året, om dette påvirker rettigheter/ plikter i denne forbindelse.

Synspunkter?

Gjest huseier
Skrevet

En regel er en regel. Det blir håpløst for utleier å tillate at reglene vannes ut.

Skjønner at han må ha en nulltoleranse, det kan ikke karakteriseres som "besøk" når det dreier seg om ei uke hver gang.

Gjest ring og hør
Skrevet

Kan du ikke ringe og høre?

Hvis det er en standard regel for å unngå slitasje, valper som tisser inne, katter som tisser overalt osv, så er det sikkert greit at du har besøk av en voksen, stueren hund i fem-seks dager.

Hvis det er huseieren som har sterk allergi, og som skal overta leiligheten, stiller det seg annerledes.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, det kan du ikke.

*vifter med pekefingeren*

Skrevet

En regel er en regel. Det blir håpløst for utleier å tillate at reglene vannes ut.

Skjønner at han må ha en nulltoleranse, det kan ikke karakteriseres som "besøk" når det dreier seg om ei uke hver gang.

Jeg synes faktisk at du må rette deg etter huseiers regler...

Det kan jo være det er en grunn for at vedkomne ikke vil ha dyr i huset, vet du..

Besøk noen timer, er noe helt annet enn ukesopphold.

Skrevet

Jeg synes faktisk at du må rette deg etter huseiers regler...

Det kan jo være det er en grunn for at vedkomne ikke vil ha dyr i huset, vet du..

Besøk noen timer, er noe helt annet enn ukesopphold.

Altså...dette skulle være til SoriaMoria, ikke til huseier :-)

Skrevet

Det hadde jeg absolutt ikke likt om jeg var utleier.

Det skal bare et spinn til før det er merke på dører, gulv o.l. Dessuten så er det mulig at han ønsker å holde boligen hårfritt i tilfelle allergi.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du skulle ikke tilfeldigvis være leietageren vår tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...