Gå til innhold

BSU DnB NOR

Gjest hjelp meg nå!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er mulig å ta ut de pengene man har liggende på denne bsu kontoen? Jeg har spart opp ca. 20 000 men har kommet i en skikkelig økonomisk uføre. Er student og uten jobb. Hva gjør man da? Kan man ta de pengene ut?

Skrevet

Jada, men du må betale tilbake skattefradraget.

Det vil bli i ditt tilfelle bli 4000 kr.

Skrevet

Ikke gjør det uansett om du kan. Ta heller opp et lån. Det er meget gunstig å ha BSU skattemessig, samt at du får gode lånevilkår når du skal kjøpe.

Skrevet

Ikke gjør det uansett om du kan. Ta heller opp et lån. Det er meget gunstig å ha BSU skattemessig, samt at du får gode lånevilkår når du skal kjøpe.

Jeg hadde ikke tenkt å ta ut alt men bare 6000 kr. Det burde vel la seg gjøre?

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å ta ut alt men bare 6000 kr. Det burde vel la seg gjøre?

Da må du betale tilbake 1200 kr, hvis pengene stod på kontoen før årsskiftet.

Penger du har satt inn i år kan du ta ut uten at det gjør noe.

Skrevet

Da må du betale tilbake 1200 kr, hvis pengene stod på kontoen før årsskiftet.

Penger du har satt inn i år kan du ta ut uten at det gjør noe.

Haar verken tatt ut penger eller satt inn penger på 2 år

Skrevet

Haar verken tatt ut penger eller satt inn penger på 2 år

Vet ikke om du kan ta ut bare deler eller om du må avslutte hele kontoen, men du må iallefall betale tilbake de 20% som du har fått i skattefordel.

Skrevet

Vet ikke om du kan ta ut bare deler eller om du må avslutte hele kontoen, men du må iallefall betale tilbake de 20% som du har fått i skattefordel.

Hvilken bank er best på BSU?

Skrevet

Hvilken bank er best på BSU?

BSU er ikke noe banken bestemmer vilkårene for, det er staten. Eneste som kan være forskjellig er renta, men veldig små forskjeller.

Skrevet

BSU er ikke noe banken bestemmer vilkårene for, det er staten. Eneste som kan være forskjellig er renta, men veldig små forskjeller.

Så jeg kan gå til banken imorra og få tatt ut alle pengene imorra?

Skrevet

Så jeg kan gå til banken imorra og få tatt ut alle pengene imorra?

Ja, men det er absolutt ikke å anbefale.

Skrevet

Ja, men det er absolutt ikke å anbefale.

Jeg tenkte å gjøre opp for meg det jeg har igjen å betale og sette pengene inn på Postbanken BSU siden det er den banken jeg bruker mest. Videre skal jeg få til en avtale med de der de kan overføre et visst beløp hver måned over på BSU kontoen

Skrevet

Jeg tenkte å gjøre opp for meg det jeg har igjen å betale og sette pengene inn på Postbanken BSU siden det er den banken jeg bruker mest. Videre skal jeg få til en avtale med de der de kan overføre et visst beløp hver måned over på BSU kontoen

Gå til banken i morgen og spør om råd du. :)

Men som sagt, du må betale tilbake 20% dersom du tar ut.

Skrevet

Gå til banken i morgen og spør om råd du. :)

Men som sagt, du må betale tilbake 20% dersom du tar ut.

Men hva skal jeg spørre om:

1) skylder kemneren kr.3200 og har fått betalingsfrist på 10 dager. Er student, har ikke jobb og bo ikke hjemme. Får heller ikke låne penger hjemme eller av venner siden alle er studenter.

2) skylder samme bank kr.2800 pga master card. skal betale den og si opp kortet.

Jeg har bestemt meg for å få orden på øokonomien og da er dette et stort problem det som jeg skrev overfor. Skal dessuten betale 2 husleier siden jeg flyttet fra en hybel til en annen.

Ser ingen annen utvei enn å gjøre opp med de pengene fra bsu og sette resten inn på postbanken bsu siden det er den banken jeg bruker hele tiden.

Skrevet

1) skylder kemneren kr.3200 og har fått betalingsfrist på 10 dager. Er student, har ikke jobb og bo ikke hjemme. Får heller ikke låne penger hjemme eller av venner siden alle er studenter.

2) skylder samme bank kr.2800 pga master card. skal betale den og si opp kortet.

Jeg har bestemt meg for å få orden på øokonomien og da er dette et stort problem det som jeg skrev overfor. Skal dessuten betale 2 husleier siden jeg flyttet fra en hybel til en annen.

Ser ingen annen utvei enn å gjøre opp med de pengene fra bsu og sette resten inn på postbanken bsu siden det er den banken jeg bruker hele tiden.

Gå til banken og forklar situasjonen, si at du skal ordne opp i økonomien din og vurderer å si opp BSU-kontoen. Da får du sikkert råd om hva du bør gjøre.

Lykke til. :)

Skrevet

Du kan ikke tegne mer enn en BSU-konto, så jeg tror ikke du kan flytte den fra en bank til en annen.

Men snakk med banken først, be om en samtale med en rådgiver, ikke bare ta det over skranken. Det du kan be om er en avtale med refinansiering (kanskje foreldrene dine kan hjelpe med sikkerhet, selv om de ikke kan låne deg selve beløpet?).

Kan du ikke ta deg en jobb ved siden av studiene, slik at du blir i stand til å betale ned et slikt kortsiktig lån? Da tenker jeg altså et nytt lån som gjør at du casher ut den mastercard-gjelden, og sier opp kortet, og så samler den gjelden (inkl det du skylder kemneren) som du har på ett lån. Får du noen til å stille sikkerhet (i huslån, aksjer eller annen verdi), så blir det en gunstigere rente enn om du ikke har sikkerhet.

Men som sagt, noe slikt er jo ikke mulig om du ikke kan ta en jobb eller på annen måte viser at du er i stand til å betale ned da.

Lykke til!

Skrevet

Du kan ikke tegne mer enn en BSU-konto, så jeg tror ikke du kan flytte den fra en bank til en annen.

Men snakk med banken først, be om en samtale med en rådgiver, ikke bare ta det over skranken. Det du kan be om er en avtale med refinansiering (kanskje foreldrene dine kan hjelpe med sikkerhet, selv om de ikke kan låne deg selve beløpet?).

Kan du ikke ta deg en jobb ved siden av studiene, slik at du blir i stand til å betale ned et slikt kortsiktig lån? Da tenker jeg altså et nytt lån som gjør at du casher ut den mastercard-gjelden, og sier opp kortet, og så samler den gjelden (inkl det du skylder kemneren) som du har på ett lån. Får du noen til å stille sikkerhet (i huslån, aksjer eller annen verdi), så blir det en gunstigere rente enn om du ikke har sikkerhet.

Men som sagt, noe slikt er jo ikke mulig om du ikke kan ta en jobb eller på annen måte viser at du er i stand til å betale ned da.

Lykke til!

Tror man kan flytte BSU-kontoen, men banken må ordne det.

Skrevet

Lykke til!

Er det ikke mulig å si opp den BSU-kontoen i Dnb Nor og åpne en ny en i Posten?

Skrevet

Ikke på den måten. Du må si at du vil flytte kontoen, så ordner de det.

Det ordner seg vettu. Gå til banken i morgen og snakk med en rådgiver på et kontor, så finner dere ut hva som er den beste løsningen for deg.

Skrevet

Dette bør du lese: http://www.dinepenger.no/index.db2?id=13208

Det står: " Men du må være klar over at dersom du tar ut et mindre beløp fra kontoen, mister du retten til å fortsette sparingen."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...