Gå til innhold

BSU DnB NOR

Gjest hjelp meg nå!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke mulig å si opp den BSU-kontoen i Dnb Nor og åpne en ny en i Posten?

Mulig at det er slik som Åsemor skriver i svar til meg, at banken kan hjelpe deg å overføre en BSU-konto fra en bank til en annen. Ikke si opp den du har, men sjekk med den banken du bruker nå (Postbanken?) hvordan dette skal gjøres så det blir riktig, og du ikke får mer økonomiske vanskeligheter.

Skrevet

Du kan gjøre det men tror du må avslutte kontoen din og du får ikke en ny mulighet til å åpne en ny.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Er det ikke mulig å si opp den BSU-kontoen i Dnb Nor og åpne en ny en i Posten?

I det øyeblikket du tar ut penger fra BSU kontoen mister du retten til å spare mer, eller å åpne en ny BSU konto noen gang. I tillegg må du betale tilbake skattefradraget som Åsemor sier, og det kommer på neste ligning.

Åpnet den selv da jeg var student uten jobb, nyflyttet, gjeld til kemneren på 8000, og angrer som en hund nå... Nå blir det bare vanlig sparing til bolig....

Gjest tottlå
Skrevet

Du kan gjøre det men tror du må avslutte kontoen din og du får ikke en ny mulighet til å åpne en ny.

Du kan ta ut så mye du vil......men du mister selvfølgelig fordeler med det! Du må IKKE si opp kontoen, da får du aldri opprette ny...... Det er vist et engangstilbud. Jeg hadde store planer om å avslutte hel dritten, men ble sterkt frarådet det!!!

Gjest tottlå
Skrevet

Ups......jeg leste svaret ditt feil...... trodde du hadde skrevet at "du kan bare åpne en ny", etter å ha avsluttet kontoen....

Sorry! Da har vi i grunnen skrevet mye det samme!

Skrevet

Du kan ikke tegne mer enn en BSU-konto, så jeg tror ikke du kan flytte den fra en bank til en annen.

Men snakk med banken først, be om en samtale med en rådgiver, ikke bare ta det over skranken. Det du kan be om er en avtale med refinansiering (kanskje foreldrene dine kan hjelpe med sikkerhet, selv om de ikke kan låne deg selve beløpet?).

Kan du ikke ta deg en jobb ved siden av studiene, slik at du blir i stand til å betale ned et slikt kortsiktig lån? Da tenker jeg altså et nytt lån som gjør at du casher ut den mastercard-gjelden, og sier opp kortet, og så samler den gjelden (inkl det du skylder kemneren) som du har på ett lån. Får du noen til å stille sikkerhet (i huslån, aksjer eller annen verdi), så blir det en gunstigere rente enn om du ikke har sikkerhet.

Men som sagt, noe slikt er jo ikke mulig om du ikke kan ta en jobb eller på annen måte viser at du er i stand til å betale ned da.

Lykke til!

Det er ikke noe problem å flytte over BSU kontoen til en annen bank.

Skrevet

Vet ikke om svaret mitt kommer for sent, men svarer likevel.

Jeg var i samme situasjon som deg for en del år siden.

Dersom du sier opp BSU kontoen eller tar ut så mye som en krone vil du miste kontoen, du må betale tilbake skattefordelen og også rentefordelen (det er høyere rente på BSU enn høyrente) og du vil aldri få opprettet en ny BSU konto.

Svært mange banker krever at du har en BSU konto for å få boliglån.

Prøv alle andre muligheter, inkludert å be om betalingsutsettelse.

Skrevet

Det er ikke noe problem å flytte over BSU kontoen til en annen bank.

Jeg tror vi fikk oppklart det for en god del timer siden... ;-)

Skrevet

Jeg tror vi fikk oppklart det for en god del timer siden... ;-)

Jeg gidder ikke lese alle innleggene fra i går kveld så jeg leser hovedinnlegget og svarer ut fra det.

Skrevet

Jeg gidder ikke lese alle innleggene fra i går kveld så jeg leser hovedinnlegget og svarer ut fra det.

Hehe - du gadd jo å lese så langt ned i tråden, så da trodde jeg du gadd se gjennom hele tråden da :-)

Men det er igrunnen ikke så viktig for meg dette her altså...

Skrevet

Hehe - du gadd jo å lese så langt ned i tråden, så da trodde jeg du gadd se gjennom hele tråden da :-)

Men det er igrunnen ikke så viktig for meg dette her altså...

Leser noen innlegg, men ikke alle. Men som jeg skrev, så visste jeg ikke om det var for sent. Men bedre sent enn aldri, ikke sant?

Noe må jeg jo gjøre når det er lite å gjøre på jobb og jeg kjeder meg :-)

Skrevet

Leser noen innlegg, men ikke alle. Men som jeg skrev, så visste jeg ikke om det var for sent. Men bedre sent enn aldri, ikke sant?

Noe må jeg jo gjøre når det er lite å gjøre på jobb og jeg kjeder meg :-)

Hehe - hvorfor tror du jeg svarer deg da? ;-)

Du får henge deg på et par navne-diskusjoner du også - det er flust av dem på 100 nyeste nå...

Eller kanskje man bare skulle gjøre det eneste fornuftige, ta helg litt tidlig?

Skrevet

Hehe - hvorfor tror du jeg svarer deg da? ;-)

Du får henge deg på et par navne-diskusjoner du også - det er flust av dem på 100 nyeste nå...

Eller kanskje man bare skulle gjøre det eneste fornuftige, ta helg litt tidlig?

Hadde det ikke vært for det forbanna stemplingssystemet så hadde jeg tatt helg for lengst.

Men jeg er ikke så desperat at jeg slenger meg på navnediskusjonstråder, ennå....

Gjest bankansatt
Skrevet

Vet ikke om svaret mitt kommer for sent, men svarer likevel.

Jeg var i samme situasjon som deg for en del år siden.

Dersom du sier opp BSU kontoen eller tar ut så mye som en krone vil du miste kontoen, du må betale tilbake skattefordelen og også rentefordelen (det er høyere rente på BSU enn høyrente) og du vil aldri få opprettet en ny BSU konto.

Svært mange banker krever at du har en BSU konto for å få boliglån.

Prøv alle andre muligheter, inkludert å be om betalingsutsettelse.

Jeg signerer dette svaret!! Hør med familie om et lite lån, hva med betalingsutsettelse/små avdrag der du skylder?

Hør med banken om et lite forbrukslån feks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...