Gå til innhold

Huskjøp med forviklingar

Anbefalte innlegg

Gjest troublehereicome
Skrevet

Har ikke meglerfirmaet gjort jobben sin så har du jo en enda sterkere sak. Det er bare å kjøre på så det holder. Kjenner de som har fått reversert kjøpet bare på grunn av utsikten ble forandret kort tid etter kjøpet, så du har en sterk sak. Det viktigste nå er at du ikke gir deg.

Ut fra det lille du har skrevet virker det som om du bare ser problemer med å omgjøre kjøpet i stedenfor å se muligheter.

"Har ikke meglerfirmaet gjort jobben sin så har du jo en enda sterkere sak. Det er bare å kjøre på så det holder."

Joda, greit nok det. Men de har advokater som er drillet i forhold til slike saker. Har du hørt om 'utmattelsestaktikken'? En fiffig metode for å få motstander til å gi seg pga store advokatutgifter... Jeg har villaforsikring som dekker advokatbistand ved tvist om huset, men denne rekker kun opp til et visst beløp. Deretter må jeg ta pengene fra egen lomme.

"Ut fra det lille du har skrevet virker det som om du bare ser problemer med å omgjøre kjøpet i stedenfor å se muligheter."

Dersom du ser noen muligheter, så skriv dem ned :-)

Skrevet

"Har ikke meglerfirmaet gjort jobben sin så har du jo en enda sterkere sak. Det er bare å kjøre på så det holder."

Joda, greit nok det. Men de har advokater som er drillet i forhold til slike saker. Har du hørt om 'utmattelsestaktikken'? En fiffig metode for å få motstander til å gi seg pga store advokatutgifter... Jeg har villaforsikring som dekker advokatbistand ved tvist om huset, men denne rekker kun opp til et visst beløp. Deretter må jeg ta pengene fra egen lomme.

"Ut fra det lille du har skrevet virker det som om du bare ser problemer med å omgjøre kjøpet i stedenfor å se muligheter."

Dersom du ser noen muligheter, så skriv dem ned :-)

Skjønner problemet ditt, men kjør dette offentlig også, gjennom aviser og alt du kan få til. Det er den verste fokusen de kan få. Viktig å vise for Gud og hvermann at de drenerer saken og sørge for at de får et dårlig rykte på seg.

Bruk gjerne TV2 hjelper deg også (heter det, det nå?)

mil1365380270
Skrevet

Du skrev at hun ikke hadde nok midler til å kjøpe tilbake eiendommen. Hvis du får hevet kjøpet, er det sånn at du skal ha tilbake pengene dine ved dom? Kemneren krever de inn for deg, eller?

Jeg har ikke undersøkt om dette enda. Kontaktet advokat for et par iuker siden.

Da så. God helg til deg også! :-)

Skrevet

Skjønner problemet ditt, men kjør dette offentlig også, gjennom aviser og alt du kan få til. Det er den verste fokusen de kan få. Viktig å vise for Gud og hvermann at de drenerer saken og sørge for at de får et dårlig rykte på seg.

Bruk gjerne TV2 hjelper deg også (heter det, det nå?)

Det var jo dreneringen det var problem med!

Kunne bare ikke dy meg :o)

Skrevet

Det var jo dreneringen det var problem med!

Kunne bare ikke dy meg :o)

Hehe.....her er det duket for forviklinger.

mil1365380270
Skrevet

Hehe.....her er det duket for forviklinger.

Kan jeg få litt ros, siden jeg så det og ikke sa noe? *føler seg veldig snill i dag*

Skrevet

Kan jeg få litt ros, siden jeg så det og ikke sa noe? *føler seg veldig snill i dag*

Ok da, så lenge det er freddan.......

mil1365380270
Skrevet

Ok da, så lenge det er freddan.......

Takk assa! *smiler fornøyd*

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg særlig desverre men siden jeg selv akkurat er ferdig med to dagers rettsak etter huskjøp så må jeg bare få si at jeg føler med deg. Veldig.

Fant selv masse mangler og feil som ikke var opplyst om, samt opplysninger som var feile.

Det gikk ikke så altfor bra med meg, hadde en for svak og dårlig advokat desverre.

Fikk erstatning med ikke hevet da det var for sent.

Hva jeg har lært?

Ikke stol på noen ved huskjøp, samme hvor ærlige og redelige de virker.

Sjekk alt, helst med kyndige. Er noe usikkert så få det ned skriftlig.

Meglere er kun der for å tjene penger, så fort det dukker opp problemer så hiver de seg unna...og kommer seg faktisk unna også.

Ikke "gå ut fra" noe...er det usikkerhet så sjekk det opp.

+++

Ja, huskjøp kan være moro nok det...men huff og huff for et mareritt det kan bli også.

Selv så pusser jeg opp og retter en del feil til sommeren samt leier det ut. Så får det betale seg ned selv til barna kan få det.

Det er også muligheter for å bygge nytt der da tomta iallefall er diger og nydelig.

(Måtte også bore ny brønn...det kom på nærmere 50 000.- med pumpehus ute.)

(Hullet i min septiktank går heldigvis å reparere uten for mye og og men.)

Har venner og bekjente som graver og ordner for meg noe billigere...ting som ville kostet en haug tusen mer enn de titalls tusen jeg må legge inn.

Håper du har folk rundt deg som kan hjelpe deg rimeligere om du blir ved huset.

Når det gjelder heving så må det reklameres innen et år. Har selgeren eieforsikring? I så fall utbetaler de den summen du evnt. vil ha rett på.

(Er det ACE insuranse så er du inne for en fight, desverre...)

Vet ikke hvordan ting stiller seg om selger ikke har eieskifteforsikring, det vil vel advokaten din kunne informere deg om.

Men jeg vet av egen erfaring at veldig mange med problemhus hadde kommet enklere og bedre ut av det om selger ikke hadde hatt eieskifteforsikring.

Ønsker deg lykke til, virkelig.

Vennlig hilsen...

Skrevet

Har selv kjøpt en leilighet som ikke var iht takst og vet at dette tar lang tid og koster mye penger. Så jeg skal ikke være for moraliserende.

Det var mange ting her som burde gjort deg skeptisk til huset, men gjort er gjort, og nå må en gjøre det beste ut av det.

Du må i alle fall ikke gi deg. Ut fra det du skriver var huset og eiendommen slett ikke slik du ble forespeilet. Det var mange mangler som enten ville gjort at du ikke kjøpte huset, eller evt betalte mye mindre for det.

De kommer nok til å trenere saken, men ikke gi deg. Regner med at du får rettshjelp opp til 200-300 tusen? Det holder en stund. Og motparten bør vite at de har en dårlig sak. Hvis du da viser at du ikke vil gi deg uansett så bør de prøve å inngå et forlik.

Blir selger dømt vil staten kreve inn pengene, evt ved å selge alt hun eier og har.

Lykke til.

Gjest hevnen er god
Skrevet

som en liten hevn ville jeg kontaktet lokalpressen. Lokal tv og lokalavisen. Så ville jeg skrevet et leserinnlegg i avsien, hvor jeg hadde nevnt en del dårlige momenter ved dette firmaet og samtidig advart folk mot å bruke dette firmaet. Finner du foreksempel flere som ikke er fornøy ved bruk av dette firmaet vil lokalpressen trolig være enda mer interessert. Dette er veldig dårlig rekalame for meglerfirmaet og dette er nok noe de ønsker å unngå. Jeg ville truet med å gå til pressen. For en redaksjon ville jeg prøvd å legge dette fram saklig, og legge vekt på at firmaet kjører over enkeltmennersker, si at du føler deg lurt, men ikke gått for mye i detalj angående septiktank ol. Jeg vil tro at det dessuten finnes et forbund for den slags. slik som forbrukerrådet man klage til ved kjøp av forskjellige ting. Det vil også hjelpe å ha et slikt råd/forbund på sin side hvis det finnes.

Gjest troublehereicome
Skrevet

Har selv kjøpt en leilighet som ikke var iht takst og vet at dette tar lang tid og koster mye penger. Så jeg skal ikke være for moraliserende.

Det var mange ting her som burde gjort deg skeptisk til huset, men gjort er gjort, og nå må en gjøre det beste ut av det.

Du må i alle fall ikke gi deg. Ut fra det du skriver var huset og eiendommen slett ikke slik du ble forespeilet. Det var mange mangler som enten ville gjort at du ikke kjøpte huset, eller evt betalte mye mindre for det.

De kommer nok til å trenere saken, men ikke gi deg. Regner med at du får rettshjelp opp til 200-300 tusen? Det holder en stund. Og motparten bør vite at de har en dårlig sak. Hvis du da viser at du ikke vil gi deg uansett så bør de prøve å inngå et forlik.

Blir selger dømt vil staten kreve inn pengene, evt ved å selge alt hun eier og har.

Lykke til.

"Det var mange ting her som burde gjort deg skeptisk til huset, men gjort er gjort, og nå må en gjøre det beste ut av det."

Hva mener du burde ha gjort meg skeptisk? Jeg hadde takstmann for tastering av huset forleden dag. Jeg spurte ham hva han som er utdannet takstmann ville ha sjekket opp i forhold til hva som var oppgitt i prospektet samt opplysningene jeg fikk før kjøpet. Ikke noe, svarte han.

Så ikke vet jeg hva som skulle ha gjort meg skeptisk (?)

Gjest troublehereicome
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg særlig desverre men siden jeg selv akkurat er ferdig med to dagers rettsak etter huskjøp så må jeg bare få si at jeg føler med deg. Veldig.

Fant selv masse mangler og feil som ikke var opplyst om, samt opplysninger som var feile.

Det gikk ikke så altfor bra med meg, hadde en for svak og dårlig advokat desverre.

Fikk erstatning med ikke hevet da det var for sent.

Hva jeg har lært?

Ikke stol på noen ved huskjøp, samme hvor ærlige og redelige de virker.

Sjekk alt, helst med kyndige. Er noe usikkert så få det ned skriftlig.

Meglere er kun der for å tjene penger, så fort det dukker opp problemer så hiver de seg unna...og kommer seg faktisk unna også.

Ikke "gå ut fra" noe...er det usikkerhet så sjekk det opp.

+++

Ja, huskjøp kan være moro nok det...men huff og huff for et mareritt det kan bli også.

Selv så pusser jeg opp og retter en del feil til sommeren samt leier det ut. Så får det betale seg ned selv til barna kan få det.

Det er også muligheter for å bygge nytt der da tomta iallefall er diger og nydelig.

(Måtte også bore ny brønn...det kom på nærmere 50 000.- med pumpehus ute.)

(Hullet i min septiktank går heldigvis å reparere uten for mye og og men.)

Har venner og bekjente som graver og ordner for meg noe billigere...ting som ville kostet en haug tusen mer enn de titalls tusen jeg må legge inn.

Håper du har folk rundt deg som kan hjelpe deg rimeligere om du blir ved huset.

Når det gjelder heving så må det reklameres innen et år. Har selgeren eieforsikring? I så fall utbetaler de den summen du evnt. vil ha rett på.

(Er det ACE insuranse så er du inne for en fight, desverre...)

Vet ikke hvordan ting stiller seg om selger ikke har eieskifteforsikring, det vil vel advokaten din kunne informere deg om.

Men jeg vet av egen erfaring at veldig mange med problemhus hadde kommet enklere og bedre ut av det om selger ikke hadde hatt eieskifteforsikring.

Ønsker deg lykke til, virkelig.

Vennlig hilsen...

Takk, Rubia! Selgeren hadde ikke eierskifteforsikring og har ikke midler til at jeg får hevet kjøpet, ser det ut til.

Hilsen Iznowgood ;-)

Skrevet

Henvend deg til fri rettshjelp. De vil kunne hjelpe deg litt på vei, slik at du vet hva som er videre prosedyre.

Megler kan ikke bare avfeie henvendelse fra advokat. Kontakt evt. forbrukerrådet, de vil også kunne hjelpe deg.

Tror du behøver en skikkelig advokat her.

Du har min medfølelse, utrolig kjedelig for deg dette her..

Gjest troublehereicome
Skrevet

Henvend deg til fri rettshjelp. De vil kunne hjelpe deg litt på vei, slik at du vet hva som er videre prosedyre.

Megler kan ikke bare avfeie henvendelse fra advokat. Kontakt evt. forbrukerrådet, de vil også kunne hjelpe deg.

Tror du behøver en skikkelig advokat her.

Du har min medfølelse, utrolig kjedelig for deg dette her..

Hei Blåmor. Ettersom det er min egen bolig har jeg ikke krav på fri rettshjelp... Men hadde jeg derimot leid boligen...

Megler avfeier meg fordi de selv ikke har gjort jobben sin og blir en 'motpart' -om du skjønner.

Skrevet

Takk, Rubia! Selgeren hadde ikke eierskifteforsikring og har ikke midler til at jeg får hevet kjøpet, ser det ut til.

Hilsen Iznowgood ;-)

:)

Er du sikker på at forrige eier ikke får tatt opp lån til å utbetale deg ved heving?

I såfall - heving - kan du jo tilby deg å kjøpe det en gang til til "slikk og ingen ting"...

Evnt. får du et godt prisavslag som gjør at dine påkostninger blir dekket.

Prøv alle muligheter...sørg for at advokaten din er bra...

Stå på, det er et mareritt uten sidestykke den tid det tar, men da har du iallefall viten at du har prøvd alle muligheter når du er ferdig med saken.

Lykke til.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...