Gå til innhold

kloring av kjøkkenkluter

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

hvor lenge skal de ligge i klorvann? hvor sterkt klorvann skal jeg blande? skal det være varmt, lunket eller kaldt? (Og så skylle og hive i vaskemaskinen på 90grader eller?)

hehe =)

Tvillingmamma
Skrevet

Mener å ha lest et sted at du ikke tar knekken på bakteriene om du legger kluten i klor. Du bleker den og får bort uønskede flekker. Bakteriene forsvinner i vask på 60 grader.

mil1365380270
Skrevet

Står på flasken. Vask med forvask så du får bort klorlukten.

Skrevet

Klor er ikke særlig miljøvennlig..

Så kloring bør ikke være en del av den vanlige rutinen, alle vanlige bakterier dør ved kokvask (90 grader).

Det er mer miljøvennlig, og ikke så mye dyrere, å kjøpe ny klut når den ikke lenger er hvit og hyggelig å se på, til tross for vask.

Men hva som skal til for å drepe bakteriene med klor, ser du på baksiden av klorinflasken.

lalala1365380457
Skrevet

Står på flasken. Vask med forvask så du får bort klorlukten.

hehe, takk..så langt tenkte jeg ikke ;)

lalala1365380457
Skrevet

Mener å ha lest et sted at du ikke tar knekken på bakteriene om du legger kluten i klor. Du bleker den og får bort uønskede flekker. Bakteriene forsvinner i vask på 60 grader.

ja, vet. men de har blitt så grå og stygge, tenkte å få de hvit igjen =)

lalala1365380457
Skrevet

Klor er ikke særlig miljøvennlig..

Så kloring bør ikke være en del av den vanlige rutinen, alle vanlige bakterier dør ved kokvask (90 grader).

Det er mer miljøvennlig, og ikke så mye dyrere, å kjøpe ny klut når den ikke lenger er hvit og hyggelig å se på, til tross for vask.

Men hva som skal til for å drepe bakteriene med klor, ser du på baksiden av klorinflasken.

bruker klor svært, svært skjeldent ;)

ble bare litt flau når jeg så over hvor gråe alle kjøkkenklutene var blitt, og tenkte å bleke de litt før vask.

Skrevet

Tips til en annen gang: kjøp kjøkkenkluter med farge på!

Jeg har blå og grønne kjøkkenkluter, de blir aldri grå. :)

Skrevet

Kjøp heller sånne blå "engangskluter". De varer en stund, og så kaster du dem. De er faktisk veldig gode.

lalala1365380457
Skrevet

Tips til en annen gang: kjøp kjøkkenkluter med farge på!

Jeg har blå og grønne kjøkkenkluter, de blir aldri grå. :)

hehe, ja den var ikke dum. spørs om jeg må gjøre det neste gang jeg handler =)

lalala1365380457
Skrevet

Kjøp heller sånne blå "engangskluter". De varer en stund, og så kaster du dem. De er faktisk veldig gode.

ja, vi brukte de før. men de er så små når du fukter dem, føles som de forsvinner i hånda mens man vasker =/

Skrevet

ja, vi brukte de før. men de er så små når du fukter dem, føles som de forsvinner i hånda mens man vasker =/

Det har jeg aldri opplevd.

Skrevet

Det er bare en vane.

Jeg gikk over til slike blå/rosa/gule for enkelhetens skyld (og fordi mamma bruker sånne - er det ikke ofte slik?), og etter kort tids bruk kunne jeg ikke tenke meg noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...