sheba Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 hvor mange timer bør det gå fra man har drukket en liten pils (0,33) til man trygt kan kjøre??? Satt og koste meg med reker og denne pilsen, så ringer dattera mi og sier det skar seg med den som skulle hente dem:-) så da må jeg ut og kjøre kl.24.00.. Er det trygt?? 0 Siter
tigertrollet Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Jada. SÅ lav forbrenning kan du da ikke ha:-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Det er jeg ganske sikker på går fint 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 På en pils hadde jeg, hankjønn, kunne kjøre umiddelbart. Klokka 24 er du garantert safe. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 På en pils hadde jeg, hankjønn, kunne kjøre umiddelbart. Klokka 24 er du garantert safe. Uhm...du er klar over at promillegrensen nå er 0.2? Da blir en pils ganske nært grensen. "............................" 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Uhm...du er klar over at promillegrensen nå er 0.2? Da blir en pils ganske nært grensen. "............................" Jeg vet. Men man mister ikke lappen på 0,2. Får bare et forenkla forelegg. Og faren for å bli stoppet er såpass liten at jeg ser på det å drikke en øl og dermed ha 0,2 i promille, som noe av det samme som å kjøre i 100 i 80-sonen. Må sies at jeg aldri drikker øl før jeg kjører bil selv. Ikke engang en. Men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøre etter en øl, dersom jeg f.eks. måtte hente noen - som dama over må. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Jeg vet. Men man mister ikke lappen på 0,2. Får bare et forenkla forelegg. Og faren for å bli stoppet er såpass liten at jeg ser på det å drikke en øl og dermed ha 0,2 i promille, som noe av det samme som å kjøre i 100 i 80-sonen. Må sies at jeg aldri drikker øl før jeg kjører bil selv. Ikke engang en. Men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøre etter en øl, dersom jeg f.eks. måtte hente noen - som dama over må. Ah, i see. Forøvrig helt enig når deg gjelder kjøring og den ene pilsen. "............................." 0 Siter
sheba Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 Jada. SÅ lav forbrenning kan du da ikke ha:-) nei, har høy forbrenning.... men har aldri kjørt samme kveld jeg har drukket noe:-) takk for svar allesammen, da kan jeg trygt sette meg i bilen... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Ah, i see. Forøvrig helt enig når deg gjelder kjøring og den ene pilsen. "............................." Lover som denne er så latterlige at de ikke bør følges. Jeg tar heller den minimale sjansen det tross alt er å få et par tusen kroner i bot for å ha 0,3 i promille, enn å rette meg etter regjeringas bannlysning av alkohol, i guds navn. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Lover som denne er så latterlige at de ikke bør følges. Jeg tar heller den minimale sjansen det tross alt er å få et par tusen kroner i bot for å ha 0,3 i promille, enn å rette meg etter regjeringas bannlysning av alkohol, i guds navn. Heh-heh :-) Ja, jeg har ingen tro på at det var noe galt med den gamle 0.5 grensen. De som gamblet med den gambler sikkert fortsatt, iom. at de kun risikerer bot. ".........................." 0 Siter
flisa Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 nei, har høy forbrenning.... men har aldri kjørt samme kveld jeg har drukket noe:-) takk for svar allesammen, da kan jeg trygt sette meg i bilen... ...og nå fikk jeg ekle tanker i hodet mitt om at dette var siste gangen vi så det nicket.*grøss* - helt vanvittig jeg. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 ...og nå fikk jeg ekle tanker i hodet mitt om at dette var siste gangen vi så det nicket.*grøss* - helt vanvittig jeg. Nå har du sett for mange TVNorge-filmer, flisa. Hun har gooood margin. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Nå har du sett for mange TVNorge-filmer, flisa. Hun har gooood margin. Ikke bare god margin. Etter èn øl og så mange timer er marginene så godt som fullkommen - alt er forbrent. "............................." 0 Siter
tigertrollet Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Ikke bare god margin. Etter èn øl og så mange timer er marginene så godt som fullkommen - alt er forbrent. "............................." Men du.. jeg lærte en gang at man forbrente (forbrant? forbrunnte? øh..verb altså.grmf) ca 0,15 promille i timen, hensyntatt forbrenning og kjønn. Har du gått i samme promilleskole som meg? 0 Siter
Prozak Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Men du.. jeg lærte en gang at man forbrente (forbrant? forbrunnte? øh..verb altså.grmf) ca 0,15 promille i timen, hensyntatt forbrenning og kjønn. Har du gått i samme promilleskole som meg? "Har du gått i samme promilleskole som meg?" Du mener den med gjentatte tilfeller av flatfyll, med påfølgende angst og måling? :-) Jo, det stemmer nok det, hvis jeg ikke tar feil. Gjennomsnittlig forbrenning. D.v.s at man i løpet av 3 timer har forbrent ca. 0.45 - rett under grensen for å miste lappen. Jeg tror èn pils og kjøring rett etterpå vil være helt på grensen for de fleste umiddlebart etter at man har styrtet den, men når man så har ventet en 5-6 timer så er det ingenting igjen å bekymre seg for. "..........................." 0 Siter
tigertrollet Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 "Har du gått i samme promilleskole som meg?" Du mener den med gjentatte tilfeller av flatfyll, med påfølgende angst og måling? :-) Jo, det stemmer nok det, hvis jeg ikke tar feil. Gjennomsnittlig forbrenning. D.v.s at man i løpet av 3 timer har forbrent ca. 0.45 - rett under grensen for å miste lappen. Jeg tror èn pils og kjøring rett etterpå vil være helt på grensen for de fleste umiddlebart etter at man har styrtet den, men når man så har ventet en 5-6 timer så er det ingenting igjen å bekymre seg for. "..........................." "Du mener den med gjentatte tilfeller av flatfyll, med påfølgende angst og måling? :-)" Hehehe..jaa.. *hosteanfall* 0 Siter
sheba Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 ...og nå fikk jeg ekle tanker i hodet mitt om at dette var siste gangen vi så det nicket.*grøss* - helt vanvittig jeg. åneida:-) så lett slipper dere ikke unna *mumle* som dere ser gikk det bra, takk for alle svar:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.