Gå til innhold

Fikk beskjed om å slanke seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe nytt. Jeg har venner med 10-15 kilo for mye som aldri får sjekket noe som helst. Uansett hva som feiler dem så er det nok "fordi de veier for mye". Ingenting blir en gang sjekket ut.

Hos den ene visste det seg etter 2 år at hun hadde kreft i tarmen. I 2 år hadde hun fått beskjed om å slanke seg for å bli kvitt fordøyelsesproblemene.

Skrevet

Utrolig irriterende!!

Har vært utfor nedlatende og ignorante leger selv, det er dessverre en del av dem.

Gjest NN nu..:-)
Skrevet

Vet du, dette er ikke uvanlig!

Jeg er ganske så god og rund, og det er det mange leger henger seg opp i.

Ikke det faktum at jeg har hatt kreft, fått store bivirkninger etter cellegiftkurer med nerverotskade og STORE smerter.

Enkelte har vært så arrogante at jeg har grått i flere dager.

Siste gangen jeg opplevde dette var for ikke lenge siden, da min faste lege hadde en vikar.

Har som sagt mye, veldig mye smerter, og noe nedsatt førlighet i armer og bein.

Men grunnen til at jeg var der da, var en føflekk som var blitt litt rar, og blødde litt. Og det synes jeg var på sin plass å undersøke nærmere.

Denne legen sa at så lenge jeg var så feit, (og helt ærlig, jeg er stor, men ikke såååå feit)hadde ikke han noe plikt til å undersøke meg!

Men da ble jeg ikke lei meg, men fly forbanna!

Og denne legen praktiserer ikke lenger, det fikk jeg da sørget for.

Jeg fikk så støtte fra legeforening, min faste lege og alle.

Skrevet

Ikke det faktum at jeg har hatt kreft, fått store bivirkninger etter cellegiftkurer med nerverotskade og STORE smerter.

Siste gangen jeg opplevde dette var for ikke lenge siden, da min faste lege hadde en vikar.

Men grunnen til at jeg var der da, var en føflekk som var blitt litt rar, og blødde litt. Og det synes jeg var på sin plass å undersøke nærmere.

Denne legen sa at så lenge jeg var så feit, (og helt ærlig, jeg er stor, men ikke såååå feit)hadde ikke han noe plikt til å undersøke meg!

Bravo! Takk for at ingen flere trenger å gå til en så inkompetent tosk!

Skrevet

*applaus*

Flott at du tør si fra!!

Skrevet

Ikke noe nytt. Jeg har venner med 10-15 kilo for mye som aldri får sjekket noe som helst. Uansett hva som feiler dem så er det nok "fordi de veier for mye". Ingenting blir en gang sjekket ut.

Hos den ene visste det seg etter 2 år at hun hadde kreft i tarmen. I 2 år hadde hun fått beskjed om å slanke seg for å bli kvitt fordøyelsesproblemene.

Min forrige, elendige primærlege, (for å si det rett ut,) bad min venninne om å slanke seg. At hun selv var minst like dryg var visst ikke verdt å nevne. Jeg er ikke i mot at primærleger viser omsorg i forhold til slankeproblematikk, men det er måten ting gjøres på...

Gjest Hvordan er det mulig?!?
Skrevet

HUn trengte det sikkert.

Hun gjør IKKE det. Hun er ikke overvektig. Vet godt hvem hun er.

Skrevet

Hvis legen mener det er fare for en persons helse ved overvekt, er det helt greit at han ber vedkommende slanke seg. (Selv om det ikke var grunnen for jentas tilstand i denne situasjonen da)

Det hadde jeg også gjort, om det så var venn eller pasient.

Skrevet

HUn trengte det sikkert.

Jeg så henne på tv, og nei - hun trengte ikke det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

HUn trengte det sikkert.

Nope. Jeg så henne også på tv. En flott jente.

Skrevet

Flott!

Jeg har også erfart at leger ikke bryr seg om annen sykdom, nettopp pga overvekt, men heldigvis ikke så ekstremt som det der da...

Skrevet

Hun gjør IKKE det. Hun er ikke overvektig. Vet godt hvem hun er.

Da er det teit- min lege fortalte i alle fall meg at jeg burde gå ned i vekt - men han sier det på en sånn måte at man ikek blir fornærmet. :)

Angela1365380318
Skrevet

enkelte folk bor fa vite at de bor slanke seg_ for helsens skyld ogsa er det opp til dem om de velger a gjore det eller ikke. Jeg ville mye heller fatt hore det av en lege en noen ikke medisinske folk. Knernene til tykke personer lider og blir ofte slitt, de er spesielt utsatt som du sikert kan tenke deg til.Men na sa jo ikke hun akkurat ekstrem overvektig ut pa bildet da..

Skrevet

Hvis legen mener det er fare for en persons helse ved overvekt, er det helt greit at han ber vedkommende slanke seg. (Selv om det ikke var grunnen for jentas tilstand i denne situasjonen da)

Det hadde jeg også gjort, om det så var venn eller pasient.

Det er selvfølgelig greit å la folk vite at de trenger slanke seg dersom de gjør det. Men man bør også utrede personens lidelser, og behandle disse dersom det er mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...