Gå til innhold

Hjelp! - Sønnen min har tannlegeskrekk!


Credo

Anbefalte innlegg

Hei!

Sønnen min på snart 9 år har hatt et par ganske så traumatiske opplevelser for en liten gutt hos tannlegen... Resultatet er jo at han nå gråter bare det blir snakk om å bestille time til tannlegen... Hva i all verdan kan jeg gjøre for å få ham "avvent" denne tannlegeskrekken?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Credo.

Du snakke med din sønn om tannlege , evt besøke og se rundt tannlege .(Før bestilt time hos tannlegen). Begynner blir kjenne området. ta med kos dyr som din sønn liker veldig godt..

Avtale med din sønn etter ferdig med tannlege da du og din sønn ut i handle.

Finner en løsningen belønningen etter tannlege besøke. viktig gi mye ros og flink...

Min sønn liker ikke gå tannlege pga (bråk)-lyden , han vet verste jo borre-lyd..

jeg blir med inn og siden av ham og holde hånd.Føler seg mer trygg.

Håper alt iorden og med din sønn..

hilsen anki6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Credo.

En langsom tilnærming til tannlegen er den eneste muligheten å komme i mål på.

Kanskje opp til flere timer uten noen behandling.

En klok skoletannlege vet sikkert om gode råd.

Om nødvendig kan dere benytte dere av et beroligende medikament som tannlegen kan gi dere.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...