Gå til innhold

Excel

Gjest excellent, ja

Anbefalte innlegg

Gjest excellent, ja
Skrevet

Jeg har fire ark i et dokument eller ei fil. Tre av dem vil jeg sende pr email som et dokument eller ei fil, det fjerde er arbeidsarket og skal verken være med eller slettes.

Hvordan gjør jeg det, tro?

Takknemlig for ikke-komplisert svar.

Skrevet

Jeg kan ikke noe særlig om Excel, men jeg ville lagret filen under et nytt navn, slettet det som ikke skal være med i den nye filen, og så sendt den nye filen. Da har du fremdeles den gamle filen urørt.

Skrevet

Hvis du ikke kan slette det arket fordi data fra dette arket blir brukt i de andre kan du gjøre følgende før du sender det ut:

* Merk hele arket (Viktig, ellers blir bare cellen du står i behandlet som angitt nedenfor!)

* Velg menyen Format - Celler - Beskyttelse - Kryss av for "låst"

* Velg skriftfarge hvit (slik at teksten ikke synes)

* Velg menyen Verktøy - Beskyttelse - Beskytt ark - La det være krysset av for Beskytt regneark og innhold i låste celler, men fjern de andre avkrysningene. Skriv inn passord og velg OK. Du må gjenta passordet.

Nå er innholdet ikke synlig eller tilgjengelig for kopiering etc.

Men altså - om dette regnearket/fanen ikke har noen funksjon ift. de andre arkene så er Citoyens svar det enkleste.

Gjest excellent, ja
Skrevet

Hvis du ikke kan slette det arket fordi data fra dette arket blir brukt i de andre kan du gjøre følgende før du sender det ut:

* Merk hele arket (Viktig, ellers blir bare cellen du står i behandlet som angitt nedenfor!)

* Velg menyen Format - Celler - Beskyttelse - Kryss av for "låst"

* Velg skriftfarge hvit (slik at teksten ikke synes)

* Velg menyen Verktøy - Beskyttelse - Beskytt ark - La det være krysset av for Beskytt regneark og innhold i låste celler, men fjern de andre avkrysningene. Skriv inn passord og velg OK. Du må gjenta passordet.

Nå er innholdet ikke synlig eller tilgjengelig for kopiering etc.

Men altså - om dette regnearket/fanen ikke har noen funksjon ift. de andre arkene så er Citoyens svar det enkleste.

Tusen takk for svar, jeg prøver din metode.

Arbeidsarket består av celler med utregninger samt mange diagrammer. De tre andre arkene er diagrammene, pent oppsatt.

citoyens metode skapte uleselige tabeller på de tre arkene.

Gjest excellent, ja
Skrevet

Jeg kan ikke noe særlig om Excel, men jeg ville lagret filen under et nytt navn, slettet det som ikke skal være med i den nye filen, og så sendt den nye filen. Da har du fremdeles den gamle filen urørt.

Tusen takk for svar, men det gikk ikke så bra. Se svar til Gemini.

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg prøver din metode.

Arbeidsarket består av celler med utregninger samt mange diagrammer. De tre andre arkene er diagrammene, pent oppsatt.

citoyens metode skapte uleselige tabeller på de tre arkene.

Et annet alternativ da er å kopiere diagrammene dine over i PowerPoint.

Om du limer inn i en PowerPoint-fil og det ser rart ut først gang, så ikke gi opp. Prøv også valget Edit (Rediger) - Paste Special (lim inn utvalg) og prøv de ulike alternativene der.

Lykke til!

Skrevet

Et annet alternativ da er å kopiere diagrammene dine over i PowerPoint.

Om du limer inn i en PowerPoint-fil og det ser rart ut først gang, så ikke gi opp. Prøv også valget Edit (Rediger) - Paste Special (lim inn utvalg) og prøv de ulike alternativene der.

Lykke til!

Det går kanskje også an å kopiere diagrammene over i Word?

Skrevet

Det går kanskje også an å kopiere diagrammene over i Word?

Jada. I alle fall i et av formatene, den "paste special"-funksjonen er grei sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...