Gå til innhold

Migrene

Gjest holiday-dip

Anbefalte innlegg

Gjest holiday-dip
Skrevet

Jeg får en slags migrene en gang i mnd.(rundt menstruasjon), den varer i 2-3 dager.

Ibux tar ikke bort noe av dette, men funker ellrs på vanlig hodepine.

Det som jeg etterhvert har funnet ut er at french-fries (saltsnacks) med holiday-dip funker! Blir ikke kvitt pina men den blir til å leve med.

Noen som har peiling på hva det er som gjør at dette hjelper? Hva er det i dippen som gjør at det blir bedre?

Kalsium (rømme) kan jo være litt smertestillende, men man bør jo egentlig holde seg unna melkeprodukter ved sterk hodepine/migrene....? -og det nytter jo ikke med youghurt..

Skrevet

Ville anta saltet hjelper. Eller rett og slett det at du spiser.

Hos meg hjelper det å spise noe og drikke _masse_, samt hive innpå kaffe som er så sterk at teskjeen nesten står av seg selv. Jeg får den store skjelven av koffeinen, men heller det enn smertene.

Jeg har Ibuprofen 600mg til annet bruk, og en sånn en tar brodden av det verste. Ellers finnes det jo tabletter spesielt for migrene som skal hjelpe godt. Selv er jeg så lite plaget nå at jeg ikke har prøvd dem.

Skrevet

Får også migrene når mensen kommer. Bruker Zomig og de tar bort smertene. Men blir utrolig slapp av pillen.

Skal prøve det du beskriver. Vet ikke hvorfor det blir slik.

Skrevet

Har du prøvd naproksen?

Det er reseptfritt mot mens-smerter, men virker på mi migrene i alle fall.

Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men migrene kan lett utløses av hormoner i forbindelse med menstruasjon. Jeg har medisiner fra lege som heter Relpak (eller ..pax?) De er ikke smertestillende, men gjør at blodårene trekker seg sammen eller vider seg ut (husker ikke hva som gir migrene). De hjelper faktisk, og kan anbefales!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...