Gå til innhold

Ville du hatt noe imot å gå på samme studium som mora di?

Anbefalte innlegg

Gjest UIT-student
Skrevet

har to damer i klassen som er mor og datter. De er på samme studiegruppe, samme kollokviegruppe. datteren er vel i begynnelsen av tjueårene, moren nærmere femti.De fikk praksis på samme sted osv. Virker som de har det trivelig sammen. jeg hadde aldri taklet å ha moren min rundt meg på studiestedet mitt.

hadde det vært ok for dere?

Skrevet

Ææh... nei, jeg fikk angst bare av å lese innlegget! :-p

Hadde definitivt ikke funka for meg!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hadde funka bra det, har jobbet på samme plass som henne i 5 år nå:)

Skrevet

"hadde det vært ok for dere?"

Ja helt klart, hvis det hadde vært mulig :-)

Har jobbet sammen med eks-svigermor også jeg, og den biten hadde vel kanskje flere hatt problemer med ;-)

Det gikk greit.

Skrevet

Nei, helt klart ikke.

Men det som passer for noen passer ikke for andre, sånn er det jo bare.

Skrevet

Har jobbet sammen med min mor for noen år siden. Det fungerte helt greit, vi utgjorde egentlig et bra team. Men måtte passe på at det ikke ble for mye. Hadde ikke hatt noe imot å studere på samme sted, men ville neppe valgt å følges ad både i kollokvie, praksis osv. Det blir _for_ tett.

Skrevet

Jeg velger å svare for det motsatte. Jeg nærmer meg femti, og har en datter i begynnelsen av tyveårene. Jeg tror ikke at hun hadde ønsket det.

Det hadde ikke gjort meg noe, men jeg hadde ikke ønsket å ha det så tett. Jeg har et nært og godt forhold både til min mor og min datter, men det er mor-datter forhold på begge sider. Jeg trenger min mor som mor ikke som venninne. Jeg snakker med henne om ting som jeg ikke nevner for mange andre, og aldri nevner for døtrene mine. Jeg er også mor for min datter, vi har det fint sammen og jeg har savnet henne enormt når hun har bodd i andre land for lange perioder.

Jeg trives med å ha vennene hennes på besøk(og også til den andre datteren på 16), men det er ikke det samme og å være med venner på min alder. Jeg er moren hennes, og det vil jeg være. Jeg har mine drømmer og lengsler som hun ikke forstår, og som hun ikke forbinder med mor. Jeg har en annen klesstil, og det er naturlig. Vi trives med å gå å shoppe sammen en enkelt gang iblant, mens med den andre datteren min er det motsatt.

Jeg har jobbet sammen med mor-datter par i flere sammenhenger, og det kan gå bra. I noen tilfeller har de lekt altfor mye venninner. En rektor på en videregående skole sa til meg engang at når han så en mor og en datter komme gående inn på kontoret sitt, og han et øyeblikk ikke viste hvem som var hva så var det "fare på ferde". Vi diskuterte det en god stund, og bl.a. det hvor patetisk det blir når mor skal søke råd hos en datter i kjærlighetssaker. Omvendt blir det noe helt annet.

Skrevet

Faglig sett kunne jeg det, for mamma er kjempeflink hun. Sosialt sett kanskje ikke, måtte i tilfelle hatt noen grupper hun ikke var med i.

Skrevet

Det er så forskjellig hvem man går sammen med av ungene sine - min morog jeg har et sånt "venninnforhold" og har alltid hatt det. Så er det ikek mange årene mellom oss heller da. De som har hatt mest problemer med dette har vært andre folk, ikke vi.

Skrevet

Jeg har vært læreren til mora mi jeg :o)

Gikk helt greit det.

Skrevet

Hadde vært helt greit å studere det samme, men ugreit å tilbringe mer sammen enn nødvendig i forbindelse med studiene.

Vi er så ulike at det hadde nok "ordnet seg selv" mht kollokviegruppe, og andre anledninger.

Tror hun har akkurat samme mening som meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...