Gå til innhold

Snus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snus ja, hva er vitsen. Jeg bare sier det sånn jeg føler det.

For første gang i mitt liv kjøpte jeg snus - ja posesnus. Det var når jeg hadde sånn tannverk for ca.to uker siden, at jeg trodde jeg skulle gå av hengslene.

Ikke var det tannverk heller, når jeg endelig fikk time hos tannlegen - det var betennelse i ei nerve. Jeg pleier ikke å ha hull i tennene, men åkke som.

Jeg kom på denne glupe idéen i og med at gamle kjerringråd sier tobakk hjelper. Noe jeg jo prøvde, men som jeg ble kvalm av, men det hjalp noe på smerten - så derfor tenkte jeg at snus, jo det må være enda bedre. Det må sies at jeg var nærmest desperat.

Joda, det hjalp i ca. 10 minutter, men det var ikke godt. Å ikke skjønner jeg hva folk får ut av å snuse.

Hva er gleden med det. Forklaring takk :-)

Man snuser ikke for å hjelpe på lidelser - heller ikke røyker man av den grunn.

Det er like lite poeng i å snuse som å røyke - men mange gjør det likevel.

"............................."

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

20

• ShitDiddelyDo

19

• sheba

16

• Ade|ina

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Får man forresten kjøpt posesnus i Sverige? Ja, det gjør man vel?

Hva koster det?

Man får det, ja :-)

Er faen ikke sikker på prisen - men det er vel i underkant av halv pris (i forhold til norsk pris)?

Skrevet

Man snuser ikke for å hjelpe på lidelser - heller ikke røyker man av den grunn.

Det er like lite poeng i å snuse som å røyke - men mange gjør det likevel.

"Det er like lite poeng i å snuse som å røyke - men mange gjør det likevel."

Jo, men hva får du ut av det annet enn en klump under leppa.

Mannen prøvde, men nei. Guttungen prøvde også, og han bare spytta det ut igjen etter kort tid. Heldigvis :-)

Skjønner bare ikke hva som er nytelsen med snus, og det var det jeg var ute etter å høre. Hva får du ut av det?

Skrevet

Mannen prøvde, men nei. Guttungen prøvde også, og han bare spytta det ut igjen etter kort tid. Heldigvis :-)

Skjønner bare ikke hva som er nytelsen med snus, og det var det jeg var ute etter å høre. Hva får du ut av det?

Jeg byttet ut røyken med snus. Nikontinet kommer inn i blodet, og det psykiske forsvant etterhvert. Men jeg har planer om å slutte med snusen også :-)

"............................"

Skrevet

Får man forresten kjøpt posesnus i Sverige? Ja, det gjør man vel?

Hva koster det?

aner ikke, jeg bruker ikke snus, men tror det er mye billigere enn her:-)

Skrevet

Den er jo litt søt den lilla boksen da. ;)

Tror kanskje det er mini-poser og mint-smak ellerno. :P

Annonse

Skrevet

Jeg byttet ut røyken med snus. Nikontinet kommer inn i blodet, og det psykiske forsvant etterhvert. Men jeg har planer om å slutte med snusen også :-)

Jeg hadde like lyst på røyk selv om jeg satt med denne klumpen under leppa. Røyka allikevel jeg, så på meg virket det ikke på det viset heller.

Men men, hvis det hjelper noen så er det sikkert bra :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Man får det, ja :-)

Er faen ikke sikker på prisen - men det er vel i underkant av halv pris (i forhold til norsk pris)?

Husker i hvert fall at kompiser vanligvis har hamstret snus der. På grunn av prisen. Dessuten er den visst veldig ferst. Men det gjelder kanskje ikke posene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den er jo litt søt den lilla boksen da. ;)

Tror kanskje det er mini-poser og mint-smak ellerno. :P

Akkurat det høres litt feminint ut. :)

Skrevet

Husker i hvert fall at kompiser vanligvis har hamstret snus der. På grunn av prisen. Dessuten er den visst veldig ferst. Men det gjelder kanskje ikke posene.

Snusen er datostemplet, så du greier fint å se når den går ut av dato, hvis du ikke bare røsker med deg noe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg prøver å kutte ut røyken. Har egentlig gjort det og røyker ikke stort, men i enkelte situasjoner er jeg utrolig vant til å røyke - og da røyker jeg.

Teorien min er at jeg kan gjøre noe annet i disse situasjonene, for noe føler jeg at jeg må gjøre, og derfor tenkte jeg å prøve snus.

Men det er klart: Jeg kommer sikkert til å ta en festrøyk i ny og ne også framover, og snus i pausene på hockeykampene blir nok ikke det samme som røyk, men i andre situasjoner - f.eks. på jobb, og i andre situasjoner hvor jeg har sklidd ut litt hva røyken angår i det siste, tenkte jeg å gå for snus i stedet.

Tror det skal gå bra.

Men det må sies at jeg ikke er spesielt avhengig av røyk. Jeg er bare avhengig i visse situasjoner. Og i disse situasjonene, med unntak av på en og annet fest og på hockeykampene ut sesongen (altså i noen uker til), skal jeg gå for snus.

Etter hvert håper jeg å kutte ut både hockeykamp-røyken og festrøyken, og det første går av seg selv når sesongen er over om kort tid.

Skrevet

enig med deg, tror det er bedre å snuse enn og røyke:-) sparer dine nærmeste og det er vel lovlig de fleste plasser:-)

Skrevet

enig med deg, tror det er bedre å snuse enn og røyke:-) sparer dine nærmeste og det er vel lovlig de fleste plasser:-)

Men rent nikotinmessig mindre sundt - men det mangler jo en del av de andre stoffene, da

".............................."

Annonse

Skrevet

Men rent nikotinmessig mindre sundt - men det mangler jo en del av de andre stoffene, da

tror bestemt at det er bedre enn å røyke..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er det mer nikotin i snus enn i røyk?

Uansett så er det ikke nikotinen i røyken som er det store problemet, så vidt jeg forstår.

Skrevet

tror bestemt at det er bedre enn å røyke..

Summa summarm så er det utvilsomt det. Men bare vent - snart er det nok noen som får gehør for at de er "allergiske" mot snusen som er under leppa til folk de går forbi på gaten :-)

Skrevet

Er det mer nikotin i snus enn i røyk?

Uansett så er det ikke nikotinen i røyken som er det store problemet, så vidt jeg forstår.

Vet ikke om det er mer, men det taes mer direkte opp i blodet.

Skrevet

Jeg prøver å kutte ut røyken. Har egentlig gjort det og røyker ikke stort, men i enkelte situasjoner er jeg utrolig vant til å røyke - og da røyker jeg.

Teorien min er at jeg kan gjøre noe annet i disse situasjonene, for noe føler jeg at jeg må gjøre, og derfor tenkte jeg å prøve snus.

Men det er klart: Jeg kommer sikkert til å ta en festrøyk i ny og ne også framover, og snus i pausene på hockeykampene blir nok ikke det samme som røyk, men i andre situasjoner - f.eks. på jobb, og i andre situasjoner hvor jeg har sklidd ut litt hva røyken angår i det siste, tenkte jeg å gå for snus i stedet.

Tror det skal gå bra.

Men det må sies at jeg ikke er spesielt avhengig av røyk. Jeg er bare avhengig i visse situasjoner. Og i disse situasjonene, med unntak av på en og annet fest og på hockeykampene ut sesongen (altså i noen uker til), skal jeg gå for snus.

Etter hvert håper jeg å kutte ut både hockeykamp-røyken og festrøyken, og det første går av seg selv når sesongen er over om kort tid.

Joda, det er sikkert verdt et forsøk. For røyk er jo adskillig verre helsemessig. Så hvis det funker for deg, så er jo ingenting bedre.

For min del, nei og atter nei. Det smaker regelrett vondt altså, og ikke fikk jeg mindre lyst på røyk heller, men det er MEG :-)

Jeg sto jo selvsagt og jabba med noen mannfolk på bensinstasjonen hvor jeg kjøpte to typer. De sa jeg kunne bli svimmel, når jeg ikke hadde prøvd før. Det samme sa noen unggutter som sto med harryleppe :-)

Så jeg tørte faktisk ikke å prøve før jeg var vel hjemme, enda så inni hampen vondt jeg hadde. Drakk vann så det ila oppi toppen og svelget ned noe smertestillende isteden. La faktisk ei tablett der det verket. Jeg vet fader ikke om jeg hadde kommet frem om jeg ikke hadde gjort det sånn.

Men som sagt, vel hjemme så virket snusen noe mot smerten, men ga meg ingenting annet, men det var jo det jeg var ute etter også.

Prøvde etterpå også, bare for å se om det virket på en annen måte da, men nei. Da ble det dobbelt. Klump under leppa og røyk, og drittsmak i munnen. Uff, nei takk :-)

Skrevet

Summa summarm så er det utvilsomt det. Men bare vent - snart er det nok noen som får gehør for at de er "allergiske" mot snusen som er under leppa til folk de går forbi på gaten :-)

jepp, disse alergikerne!!!! pussig at de før kunne gå på pub??? *rister på hodet*

Skrevet

Snus er ikke stor verre enn å drikke kaffe var det en lege som sa på Holmgang i dag. Selvsagt er det ikke sundt, men røyk er/var visst det verste for kroppen.

Det var ikke påvist noen sammenheng mellom kreft eller hjerte/karsykdommer ved bruk av snus, så han annså dette som et langt bedre alternativ enn røyking.

Sverige var visst det landet som hadde flest snusbrukere, og de hadde også færrest tilfeller av kreft i munn/svelg/gane. Så sånn sett, burde vel det si litt.

Denne legen var meget flink til å snakke for seg, og var ikke fanatisk på noen måte - hverken ovenfor de han diskuterte med eller fakta han hadde.

Han sa at det IKKE var sammenlignbart å røyke og det og snuse. Snuse var nærmest ufarlig.

Æsj jeg får ikke sagt det jeg skal - er trøtt, men det går kanskje en reprise av programmet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...