Gå til innhold

Snus

Anbefalte innlegg

Skrevet

jepp, disse alergikerne!!!! pussig at de før kunne gå på pub??? *rister på hodet*

Neida. De satt alle hjemme og ventet, så løp de på pøbben når forbudet kom :-) Har du ikke sett hvor mange som er på byen for tiden? Maaaange fler enn før.

"............................"

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

20

• ShitDiddelyDo

19

• sheba

16

• Ade|ina

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Snus er ikke stor verre enn å drikke kaffe var det en lege som sa på Holmgang i dag. Selvsagt er det ikke sundt, men røyk er/var visst det verste for kroppen.

Det var ikke påvist noen sammenheng mellom kreft eller hjerte/karsykdommer ved bruk av snus, så han annså dette som et langt bedre alternativ enn røyking.

Sverige var visst det landet som hadde flest snusbrukere, og de hadde også færrest tilfeller av kreft i munn/svelg/gane. Så sånn sett, burde vel det si litt.

Denne legen var meget flink til å snakke for seg, og var ikke fanatisk på noen måte - hverken ovenfor de han diskuterte med eller fakta han hadde.

Han sa at det IKKE var sammenlignbart å røyke og det og snuse. Snuse var nærmest ufarlig.

Æsj jeg får ikke sagt det jeg skal - er trøtt, men det går kanskje en reprise av programmet:-)

Vel - jeg merker jo en viss "effekt" på tannkjøttet av snusen, da :-)

Skrevet

Neida. De satt alle hjemme og ventet, så løp de på pøbben når forbudet kom :-) Har du ikke sett hvor mange som er på byen for tiden? Maaaange fler enn før.

akkurat det har slått meg også;)

PINGLER!!!! ;)

Skrevet

Vel - jeg merker jo en viss "effekt" på tannkjøttet av snusen, da :-)

Har du holdt på så lenge at det har blitt hull - nærmest råttent. Du brukte det kanskje allerede da det fremdeles var glassbiter tilsatt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

jepp, disse alergikerne!!!! pussig at de før kunne gå på pub??? *rister på hodet*

Det er selvsagt den største fordelen med snus kontra røyk. I tillegg til de helsemessige effektene. For røyk lukter. Jeg forsto det ikke når jeg røyket fast selv, men jeg merker det noe så til de grader når jeg f.eks. sitter på toget og det kommer en som nettopp har røyket og setter seg ved siden av meg. Dette merket jeg ikke når jeg selv røyket.

Har ikke lyst til å fly rundt og lukte vondt.

Et godt argument for å kutte ut røyken. :)

Skrevet

Det er selvsagt den største fordelen med snus kontra røyk. I tillegg til de helsemessige effektene. For røyk lukter. Jeg forsto det ikke når jeg røyket fast selv, men jeg merker det noe så til de grader når jeg f.eks. sitter på toget og det kommer en som nettopp har røyket og setter seg ved siden av meg. Dette merket jeg ikke når jeg selv røyket.

Har ikke lyst til å fly rundt og lukte vondt.

Et godt argument for å kutte ut røyken. :)

ja det er det jammen meg:-) røyker selv men har hatt laaange opphold, da kommer luktesansen tilbake og det er ikke noen "godlukt":-)

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

ja det er det jammen meg:-) røyker selv men har hatt laaange opphold, da kommer luktesansen tilbake og det er ikke noen "godlukt":-)

Sant. For i tillegg til at man lukter røyken fordi det ikke lenger lukter røyk av en selv, får man bedre luktesans.

Sånn sett er snus bedre. Det synes jeg faktisk lukter meget godt. :)

Skrevet

Sant. For i tillegg til at man lukter røyken fordi det ikke lenger lukter røyk av en selv, får man bedre luktesans.

Sånn sett er snus bedre. Det synes jeg faktisk lukter meget godt. :)

enig igjen;) er du tidligere: sierdudet???

Gjest utepilsen
Skrevet

jeg kan anbefale mocca mint snus med anissmak. jævlig godt!

nå for tida går det derimot på rosa boks med eukalyptussnus. helt ok, men anissnusen er som sangt helt rå.

porsjon.

hilsen snusejenta

Skrevet

Har du holdt på så lenge at det har blitt hull - nærmest råttent. Du brukte det kanskje allerede da det fremdeles var glassbiter tilsatt?

Nei, nei - jeg har ikke hold på så lenge. Og det har aldri vært glassbiter i snus - det er en "urban legend". Det var glassfiberpartikler i den i gamle dager, men det er det slutt på nå. Det er bare at etter et par år så går det litt ut over emaljen og tannkjøttet. Men det er ikke noe krise :-)

"..........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg kan anbefale mocca mint snus med anissmak. jævlig godt!

nå for tida går det derimot på rosa boks med eukalyptussnus. helt ok, men anissnusen er som sangt helt rå.

porsjon.

hilsen snusejenta

Det imponerer meg at så mange jenter snuser, og at det nå er helt normalt. For noen år siden var det skikkelig nedtur å se jenter snuse. Men det har forandret seg en smule.

Skrevet

Hysj! Det vil han aldri innrømme :-)

"........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis jeg svarer ja på det kommer babette til å kalle meg en løgner, så det kan jeg ikke gjøre. Og det kommer heller aldri til å svare ja på. ;)

Annonse

Skrevet

Hysj! Det vil han aldri innrømme :-)

"........................."

*skjelver* skal ikke si mer jeg;)

Gjest Hater snus men den er snadder
Skrevet

Er det mer nikotin i snus enn i røyk?

Uansett så er det ikke nikotinen i røyken som er det store problemet, så vidt jeg forstår.

Er en som heter Hawken.

Den kan eg love deg at du vil like, men den er litt dyr og må pakkes..

Men forskjellen her er at denne ikkje er finkornet så det blir ikkje det griseriet mellom tenna og slike ting..

Digg snus

Skrevet

Er en som heter Hawken.

Den kan eg love deg at du vil like, men den er litt dyr og må pakkes..

Men forskjellen her er at denne ikkje er finkornet så det blir ikkje det griseriet mellom tenna og slike ting..

Digg snus

Hawken er jo pysesnus :-) Mer tyggetobakk enn snus.

"..........................."

Gjest utepilsen
Skrevet

Det imponerer meg at så mange jenter snuser, og at det nå er helt normalt. For noen år siden var det skikkelig nedtur å se jenter snuse. Men det har forandret seg en smule.

Ja, altså hvorfor skal ikke vi få snuse når dere gjør det?

Noe av det beste som finnes er å sette seg ned foran PC'n med en god film eller et fengende spill med en pils eller tre og snus. Bruker ikke så mye snus ute på byen, da holder jeg meg til alkoholen og seff også et par uterøyk da ;)

Det er kanskje fordi jeg aldri kommer på å snuse når jeg er ute. Begynte for et par måneder siden, så...

Men jeg er veldig heldig da, av en eller annen grunn så vises det ikke at jeg bruker snus. Har ikke annlegg for snusleppe, jeg.

Visste du forresten at snus er ulovlig i mange europeiske land?

Skrevet

liker du det????

*bare spør jeg*;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, altså hvorfor skal ikke vi få snuse når dere gjør det?

Noe av det beste som finnes er å sette seg ned foran PC'n med en god film eller et fengende spill med en pils eller tre og snus. Bruker ikke så mye snus ute på byen, da holder jeg meg til alkoholen og seff også et par uterøyk da ;)

Det er kanskje fordi jeg aldri kommer på å snuse når jeg er ute. Begynte for et par måneder siden, så...

Men jeg er veldig heldig da, av en eller annen grunn så vises det ikke at jeg bruker snus. Har ikke annlegg for snusleppe, jeg.

Visste du forresten at snus er ulovlig i mange europeiske land?

Nei, det ante jeg ikke.

Og for all del: Snus i vei. Det er blitt vanlig. Jeg synes ikke det er usjarmerende engang. Men av en eller annen grunn syntes jeg det før. Sikkert fordi det var veldig få jenter som snuste for 10 år siden, og jenter med rennende guffe utover tenna var - og er fortsatt - ganske ille.

Men det gjelder forsåvidt gutter også, noe som er grunnen til at jeg kommer til å gå for posesnus.

For øvrig er jeg enig i at det er godt. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

liker du det????

*bare spør jeg*;)

Synes ikke det er så verst.

Tror faen meg jeg får ereksjon av snus. Er det normalt? Prozak? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...