Gjest Ikke inntekt Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Skal søke om ettergivelse av skatt. I den forbindelse skal de ha min samlede inntekt for beregning av hvor mye de kan trekke meg. Har attføring pr i dag og skal gå tre år på skole. Har også studielån ved siden av, noe jeg selv mener ikke kan betraktes som inntekt fordi at dette skal tilbakebetales. Hva er riktig? 0 Siter
Nikki Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Det regnes ikke som inntekt i andre sammenhenger ihvertfall, og er jo ikke noe du skatter av. Og som du selv sier: dette er jo _lån_ som du skal betale tilbake. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Det høres helt merkelig ut hvis studielån betraktes som inntekt, uten at jeg noen sinne har vært borte i noe lignende. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 nei er 99% sikker på at det ikke regnes som innekt. 0 Siter
monass Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Studielån regnes som inntekt om man søker bostøtte iallefall. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Det er den inntekten du kan skatte av som regnes som inntekt. Du skatter ikke av studielånet, eller stipendet, eller evt barnebidrag. 0 Siter
Gjest Panisk trygdesvindler? Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Studielån regnes som inntekt om man søker bostøtte iallefall. Det visste jeg ikke!! Hva skal jeg gjøre når jeg har mottatt bostøtte uten å ha oppgitt studielånet? Jeg tok det for gitt at jeg ikke skulle oppgi lån da jeg oppga inntekt. Aldri verden om jeg har råd til å betale tilbake. 0 Siter
monass Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Det visste jeg ikke!! Hva skal jeg gjøre når jeg har mottatt bostøtte uten å ha oppgitt studielånet? Jeg tok det for gitt at jeg ikke skulle oppgi lån da jeg oppga inntekt. Aldri verden om jeg har råd til å betale tilbake. Be til høyrere makter at de ikke sjekker det ut. Jeg var på kommunens servicekontor for å få hjelp til å fylle ut søknaden og fikk opplyst at ALLE penger som på en eller annen måte fant veien inn i husholdet, ble regnet som inntekt. Og selvfølgelig er det helt vilt at lån (som skal betales tilbake) regnes som inntekt. 0 Siter
tiliti Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Studielån regnes som inntekt om man søker bostøtte iallefall. Bare dersom du krever at de går bort fra ligningen de bruker, for da må de brukte "utvidet inntektsbegrep" som også innbefatter studielån. Men ikke ellers. Og ja, jeg HAR ringt og spurt. Har studielån selv. 0 Siter
monass Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Bare dersom du krever at de går bort fra ligningen de bruker, for da må de brukte "utvidet inntektsbegrep" som også innbefatter studielån. Men ikke ellers. Og ja, jeg HAR ringt og spurt. Har studielån selv. Okei... Det var jo mitt tilfelle fordi inntekten jo var kraftig redusert i forhold til likningen. Så burde jeg jammen søke nå, for nå viser likningen liten inntekt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.