Gå til innhold

Drikke hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest gad i mynona
Skrevet

Jeg vet at jeg må trappe ned på alkoholforbruket mitt. Det har vært størst hjemme, dvs. jeg har vært mest glad i å drikke vin når jeg kommer hjem og er trøtt. Mest i helgene, men også ellers i ukedagene. Jeg har ofte kjøpt 3 l. vin, og i løpet av en uke er den tom. Det går også mye fortere når jeg ikke har flasker. Nå har jeg bestemt meg for å la være å drikke alene for noen uker, men nøye meg med å ta et glass eller to sammen med venner sånn som jeg har alltid gjort. I kveld skal jeg ut med en venninne, og har sitter jeg og oppdager at jeg tenker meg å ta en øl mens jeg dusjer, siden jeg tilfeldigvis har øl i kjøleskapet. Jeg har også stående en flaske hvitvin, og den vil jeg ha for å teste meg selv ordentlig. Jeg har bestemt meg for å slutte å kjøpe kartongvin, og heller kjøpe ordentlig gode vin når jeg unner meg det. Jeg bor helt alene.

Trenger råd og støtte, og gode tips.

Skrevet

Ja, dette er skummelt. Tror du må være VELDIG bestemt for å klare å fikse dette. Dvs. at du virkelig må bestemme deg for at det ALDRI er lov til å drikke når du er alene hjemme, og KUN i selskap med andre.

Gubben sliter med samme problem, og jeg har virkelig satt hardt mot hardt for å få han til å forstå dette. Han sier at han slapper så godt av på den måten.

Kanskje du også burde prøve å gjøre noe annet i stedet? Vet at det er mange som sier at der er enklere å endre en vane enn å slutte med en ting.

Uansett: Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...