Gjest gad i mynona Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Jeg vet at jeg må trappe ned på alkoholforbruket mitt. Det har vært størst hjemme, dvs. jeg har vært mest glad i å drikke vin når jeg kommer hjem og er trøtt. Mest i helgene, men også ellers i ukedagene. Jeg har ofte kjøpt 3 l. vin, og i løpet av en uke er den tom. Det går også mye fortere når jeg ikke har flasker. Nå har jeg bestemt meg for å la være å drikke alene for noen uker, men nøye meg med å ta et glass eller to sammen med venner sånn som jeg har alltid gjort. I kveld skal jeg ut med en venninne, og har sitter jeg og oppdager at jeg tenker meg å ta en øl mens jeg dusjer, siden jeg tilfeldigvis har øl i kjøleskapet. Jeg har også stående en flaske hvitvin, og den vil jeg ha for å teste meg selv ordentlig. Jeg har bestemt meg for å slutte å kjøpe kartongvin, og heller kjøpe ordentlig gode vin når jeg unner meg det. Jeg bor helt alene. Trenger råd og støtte, og gode tips. 0 Siter
Speak Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Ja, dette er skummelt. Tror du må være VELDIG bestemt for å klare å fikse dette. Dvs. at du virkelig må bestemme deg for at det ALDRI er lov til å drikke når du er alene hjemme, og KUN i selskap med andre. Gubben sliter med samme problem, og jeg har virkelig satt hardt mot hardt for å få han til å forstå dette. Han sier at han slapper så godt av på den måten. Kanskje du også burde prøve å gjøre noe annet i stedet? Vet at det er mange som sier at der er enklere å endre en vane enn å slutte med en ting. Uansett: Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.