Gå til innhold

Svindler jeg?

Gjest Unnskyld, det var ikke med vilje.

Anbefalte innlegg

Gjest Unnskyld, det var ikke med vilje.
Skrevet

Er det noen som kjenner bostøtte-ordningene? Jeg fikk litt panikk etter et innlegg lengre ned her hvor det sies at studielån skal tas med ved søknad om bostøtte. Det har ikke jeg gjort. Jeg har heller ikke oppgitt barnebidrag, siden det ikke lengre er skatt bart. Jeg har bare oppgitt det jeg har av inntekt, og ikke lån.

På husbankens sider finner jeg denne, hvor det for meg ser ut som lån og bidra ikke skal meldes:

http://www.husbanken.no/Portaler/publikasjon.nsf/redirect?ReadForm&Portal=Privat&MenuItem=InternetPrivat&Body=http://www.husbanken.no/Portaler/publikasjon.nsf/.vieInterEnkeltdokumentPrivat/12E8472C6D391B96C1256E530047E6AB?openDocument&Highlight=studielån&TopMenuItem=&OpenFrom=&MenuForm=LeftHusbankPrivatWelcome

Men her ser det ut som det skal meldes likevel:

http://www.husbanken.no/Portaler/publikasjon.nsf/.vieInterEnkeltdokumentFelles/718624D417E5343DC1256CCB00340EAD?openDocument&Highlight=studielån

Og HVA gjør jeg om jeg (i god tro) har gjort feil? Panikk, panikk, panikk.

Skrevet

Forvirrende... Men den første linken er vel nyere enn den nederste, og da ville jeg fulgt den jeg. Der står det jo rett ut at du ikke skal melde fra om lån. Uansett så vil du vel komme deg unna med god tro dersom det viser seg at du har tatt feil, slik at du slipper å betale tilbake.

Gjest det var ikke meningen
Skrevet

Forvirrende... Men den første linken er vel nyere enn den nederste, og da ville jeg fulgt den jeg. Der står det jo rett ut at du ikke skal melde fra om lån. Uansett så vil du vel komme deg unna med god tro dersom det viser seg at du har tatt feil, slik at du slipper å betale tilbake.

Ja, den første er nyere. Hjelpe meg så stresset jeg ble. Jeg håper du har rett. Takk for svar. :)

Gjest sonny&cher
Skrevet

Da jeg tok kontakt med husbanken sa de at studielån teller som inntekt. Det blei ikke bostøtte på oss...Har ikke sjekka de siste månedene.

Skrevet

Det det betyr er at dersom du krever at de GÅR BORT FRA LIGNINGEN (altså ber om "særbehandling" fordi inntekten har gått ned siden ligningen) og heller ser på dine inntekter i den terminen du søker for, brukes et utvidet inntektsbegrep. Som omfatter studielån etc.

Men ikke ellers.

Gjest det var ikke meningen
Skrevet

Det det betyr er at dersom du krever at de GÅR BORT FRA LIGNINGEN (altså ber om "særbehandling" fordi inntekten har gått ned siden ligningen) og heller ser på dine inntekter i den terminen du søker for, brukes et utvidet inntektsbegrep. Som omfatter studielån etc.

Men ikke ellers.

Tusen, tusen takk! Nå berget du nattesøvnen min. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...