Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre søte små har kost seg med glitterlim på det ubehandla kjøkkenbordet vårt. De har ikke spist limet, men smørt det utover bordet.

Jeg har prøvd det meste: Jif skurekrem, stålull med salmiakk og grønnsåpe og Husvask (jepp, sånn til å rengjøre hus i dybden før maling). Ingenting tok svineriet.

Hva kan hjelpe? Jeg har mest lyst til å hive bordet og kjøpe nytt, men som kjent koster et nytt bord penger.

Forslag mottas med takk!

Skrevet

Fortsett med glitterlimet, smør på jevnt på hele bordet, og ta et par strøk med klarlakk oppå.

Nei, jeg ville gått for pussemaskinen jeg...

Skrevet

Fortsett med glitterlimet, smør på jevnt på hele bordet, og ta et par strøk med klarlakk oppå.

Nei, jeg ville gått for pussemaskinen jeg...

Ja, det gjenstår bare pussing og lakkering.

Men det er vel et for*** arbeid. Tror jeg venter noen år med det. Barna er ikke riktig ferdig med glitterlim enda.

Dere andre er herved underrettet: GLITTERLIM + BARN (spesielt mine) = går ikke veldig godt sammen med ubehandlet treverk. Men dere visste det kanskje fra før...

Skrevet

Ta det ut på gårdsplassen / verandaen, og gå over med en (lånt) pussemaskin. Det tar en time.

Så kjøper du en (eller to) ok voksduker, som er på ved slike aktiviteter.

Tvillingmamma
Skrevet

Vårt kjøkkenbord har også blitt dårlig behandlet gjennom de siste 6 årene. Vi lar det bare stå til, har det som et bruksbord med vindusmalingsflekker, kulepenn og tusj...

Og håper de en dag blir så store at vi kan kjøpe et nytt som behandles penere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...