Gå til innhold

Reise til krigsområde

Gjest vandreren til fjerne strøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere reist til Iran, Iraq og Syria hvis dere fikk sjansen? Jeg har sjansen, men bør jeg dra til så usikkert område?

Skrevet

Det hadde ikke jeg turt! Har en kjent som nettopp reiste til irak og det gikk fint, men hun ble passet veldig godt på der nede. Hun sa turen var en kjempeopplevelse.

Det er så mye skrekkhistorier med turister/utlendinger på tv for tiden at jeg ikke ville reist. Det er lett for å tenke at sånt skjer bare andre, men det kan likegodt være deg neste gang. Tenk for et mareritt!

Skrevet

Det hadde ikke jeg turt! Har en kjent som nettopp reiste til irak og det gikk fint, men hun ble passet veldig godt på der nede. Hun sa turen var en kjempeopplevelse.

Det er så mye skrekkhistorier med turister/utlendinger på tv for tiden at jeg ikke ville reist. Det er lett for å tenke at sånt skjer bare andre, men det kan likegodt være deg neste gang. Tenk for et mareritt!

Jeg blir sammen med en gruppe mennesker, og vi blir passet godt på. Uansett er dette en risiko. Jeg har bestemt meg for at jeg kan ikke slippe denne sjansen. Jeg krysser fingre,og drar.

Skrevet

Jeg blir sammen med en gruppe mennesker, og vi blir passet godt på. Uansett er dette en risiko. Jeg har bestemt meg for at jeg kan ikke slippe denne sjansen. Jeg krysser fingre,og drar.

Da må du ha en god tur! Hun jeg kjenner som har vært i Irak sa at det var en helt fantastisk opplevelse. Hun sa på forhånd at hun ikke skulle dekke til håret, sta som hun er:), men hun hadde gjort det likevel. Det var ihvertfall helt spesielt å dra til en plass med en så anderledes kultur

Skrevet

Da må du ha en god tur! Hun jeg kjenner som har vært i Irak sa at det var en helt fantastisk opplevelse. Hun sa på forhånd at hun ikke skulle dekke til håret, sta som hun er:), men hun hadde gjort det likevel. Det var ihvertfall helt spesielt å dra til en plass med en så anderledes kultur

Jeg kommer ikke til å dekke håret alle steder det blir anbefalt. Det er ingen grunn til å ikke gjøre det hvis det er sikrere, og jeg gleder og gruer meg om hverandre.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å dekke håret alle steder det blir anbefalt. Det er ingen grunn til å ikke gjøre det hvis det er sikrere, og jeg gleder og gruer meg om hverandre.

Det er ikke noe vits i å erte på seg folk der nede for en prinsippsak. Vi må jo huske på at vi er på besøk. Det er deres hjemland. Skjønner at du gruer og gleder deg om hverandre. Alt det ukjente er jo litt skummelt, men vi lever bare en gang og vi kan jo ikke alltid la litt frykt stoppe oss i å gjøre ting vi har lyst til.

Skrevet

Iran og Syria hadde jeg reist til på dagen...men Irak? Aldri i livet!

Skrevet

Iran og Syria hadde jeg reist til på dagen...men Irak? Aldri i livet!

Vi skal inn i det nord-irakske Kurdistan også.

Skrevet

Det er ikke noe vits i å erte på seg folk der nede for en prinsippsak. Vi må jo huske på at vi er på besøk. Det er deres hjemland. Skjønner at du gruer og gleder deg om hverandre. Alt det ukjente er jo litt skummelt, men vi lever bare en gang og vi kan jo ikke alltid la litt frykt stoppe oss i å gjøre ting vi har lyst til.

Hodeplaggene har ingenting å si for meg. De vil ikke endre på noenting i min situasjon. Hvis jeg må ta på meg burka så gjør jeg det.

Skrevet

Iran og Syria hadde jeg dratt til uten å en gang tenke meg om, litt mer usikker på Irak, ville nok ikke dratt dit akkurat i disse dager.

Skrevet

Vel, vel. Godt tur og lykke til på ferden:-)

Skrevet

Vi må endre reiseruten både før og underveis, men vi skal reise rundt i kurdiske fjellområder både i Tyrkia og Irak. Vi hadde planlagt å reise til Iran via Irak, men sannsynlig går ikke det. Jeg er spent og gleder meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...