Gå til innhold

har man noen fordeler ved å stå utenfor fastlegeordningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette. Får man tildelt en fastlege samme søren? Eller kan man krysse av på at man ikke ønsker fastlege?

noen som har peiling?

Skrevet

Man kan velge å ikke ha fastlege. Men det er jo flere år siden vi kryssa av på de skjemaene, så du har nok allerede en fastlege.

Er nok ingen fordeler, man kan uansett bruke hvilken lege man vil, men om du ikke står på lista så kan legen velge å ikke gi deg time.

Skrevet

Man kan velge å ikke ha fastlege. Men det er jo flere år siden vi kryssa av på de skjemaene, så du har nok allerede en fastlege.

Er nok ingen fordeler, man kan uansett bruke hvilken lege man vil, men om du ikke står på lista så kan legen velge å ikke gi deg time.

Hvis du velger å ikke ha fastlege koster det deg 110 kroner ekstra for en legetime. Dette må du betale selv om du har frikort.

Skrevet

Hvis du velger å ikke ha fastlege koster det deg 110 kroner ekstra for en legetime. Dette må du betale selv om du har frikort.

110 kr ekstra??? Om jeg går på akutten så må jeg ikke betale noe ekstra, men jeg vil heller ikke ha fastlege, fordi jeg ikke aner hvor i verden jeg ender opp, og de legene som man kan føres opp som fastlege her i bygda ja da må man vente i flere månder for time, så det er nyttesløst uansett!!!

Skrevet

110 kr ekstra??? Om jeg går på akutten så må jeg ikke betale noe ekstra, men jeg vil heller ikke ha fastlege, fordi jeg ikke aner hvor i verden jeg ender opp, og de legene som man kan føres opp som fastlege her i bygda ja da må man vente i flere månder for time, så det er nyttesløst uansett!!!

Nei det er riktig, øyeblikkelig hjelp skal ikke avkreves dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...